Kujolta - loppui
busa00 kirjoitti:No niin. Kivasti toimi paketti vaikka mitään tarkempia säätöjä ei vielä oo tehty vain alustava testi että -00 mallin alkuperäinen bensapumppu riittää. Käppyrää löytyy täältä
Tuota käppyrää katellessa huomasin mielenkiintoisen seikan, tuo Fuchsihan ilmoittaa kolme eri mittaustulosta: Crankshaft DIN punaisella,Wheel Rim DIN sinisellä ja Roller DIN vihreällä.
En taida lähteä ihmettelemään tämän enempiä, mitä nuo tarkoittaa, mutta ehkäpä joku, joka oikeasti ymmärtää valaisisi asiaa meille??
Asiasta mitään tietämättömänä seuraavia vastauksia / arvauksia.
Soittelin pyörän penkittäjälle ja yritin tiedustella vastausta eri käyriin ja sain talläiset tiedot:
Cranksaft din = laskennallinen kampiakseliteho
Wheel rim din = takapyöräteho jonka kuulemma pitäisi olla se todellinen arvo mitä saadaan ulos tehoa
Roller din = rullalla oleva teho jota kaveri väitti laskennalliseksi arvoksi
Jos näistä meikäläisen mopon käyristä jotain voi päätellä niin rullateho on ainakin arvojen puolesta samaa luokkaa kuin Kujon vehkeessä oli Kemin penkissä tällä samalla sarjalla joten olisihan se arvo vertailukelpoinen keskenään....??
Miten on Kemissä, onko saatavat tehot suoraan rullalta vai onko siinä laskennallisia korjauksia?
Toivottavasti joku voi kertoa tarkemmin
Soittelin pyörän penkittäjälle ja yritin tiedustella vastausta eri käyriin ja sain talläiset tiedot:
Cranksaft din = laskennallinen kampiakseliteho
Wheel rim din = takapyöräteho jonka kuulemma pitäisi olla se todellinen arvo mitä saadaan ulos tehoa
Roller din = rullalla oleva teho jota kaveri väitti laskennalliseksi arvoksi
Jos näistä meikäläisen mopon käyristä jotain voi päätellä niin rullateho on ainakin arvojen puolesta samaa luokkaa kuin Kujon vehkeessä oli Kemin penkissä tällä samalla sarjalla joten olisihan se arvo vertailukelpoinen keskenään....??
Miten on Kemissä, onko saatavat tehot suoraan rullalta vai onko siinä laskennallisia korjauksia?
Toivottavasti joku voi kertoa tarkemmin
Voimaa pitäs olla....
Itse kävin viime kesänä samaisessa penkissä ja kyselin käyristä ja penkittäjä kertoi seuraavaa:
Cranksaft din = kampiakseliteho
Wheel rim din = teho kytkimellä
Roller din = teho rullalla
Jos joku on penkittänyt vakio Busan tässä penkissä niin olisi hyvä nähdä käppyrät , jolloin olisi noista numeroarvoista viisaampi.
Cranksaft din = kampiakseliteho
Wheel rim din = teho kytkimellä
Roller din = teho rullalla
Jos joku on penkittänyt vakio Busan tässä penkissä niin olisi hyvä nähdä käppyrät , jolloin olisi noista numeroarvoista viisaampi.
Vastaan, vaikka Nollanollalta kysyitkin.roadrunner kirjoitti:busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.
Vääntömomentti luetaan oikean puoleisesta Kpm-asteikosta. Eli vääntäähän tuo pikkasen enempi.
Kujo kirjoitti:roadrunner kirjoitti:busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.
Vastaan, vaikka Nollanollalta kysyitkin.
Vääntömomentti luetaan oikean puoleisesta Kpm-asteikosta. Eli vääntäähän tuo pikkasen enempi.
Kujo näköjään ehti ensin eli vääntöä 252nm
Puristukset on 8 ja jotain päälle, en muistaa tarkkaan mutta varmaan sekin tieto löytyy (Kujolta) jos on tarvetta...
Voimaa pitäs olla....
No jaa kun on vielä tuo ajoittainen dementiakin,niin en muistanut että onhan niitä "fynssi" kokemuksia minullakin.tais olla -99 tai-00 kun Pekka.P ilmoitteli kokkolassa uudesta "fynssistä" kalajoelle mökille mennessä ajattelin tarkastaa seokset ja katsoa mitä tehoja se BB. ulos antaa.no ajoin 1 vedon =ei tulosta,sitten 2-veto=ei tule käppyröitä,kysyin Pekalta mitä,mitä!.3 veto= silloin huomattiin pieni punainen ledi jonka vieressä luki SPEED, eipä tullut käppyröitä,mutta seokset oli kyllä kohdallaan.hyvä penkki muuten.no olishan niitä ollu muitakin pykäliä hokasin myöhemmin.
PS. taitaa kyllä sama ominaisuus ainakin mjp:ssä :p
PS. taitaa kyllä sama ominaisuus ainakin mjp:ssä :p
Mulla oli vähä samaa vikaa kun penkitettiin, 1. varovainen veto tuotti 259hp ja seuraavat 3 vetoa ei minkäänlaista käyrää. 5. veto antoi 253hp, sen jälkeen taisi olla 4 yritystä että penkki ei vain alkanut lukeen mitään eikä käppyrää tullut minkäänlaista ja sitte kun onnistu niin tuli tuo 293hp :laugh:
No kuitenkin jotain häikkää oli penkissä kun ei käyrää joka vedosta saanut...
No kuitenkin jotain häikkää oli penkissä kun ei käyrää joka vedosta saanut...
Voimaa pitäs olla....