Kujolta - loppui

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
72-1087041485

Viesti Kirjoittaja 72-1087041485 »

On se vaan niin kauheeta kattella tommosia, että onnea vaan! :D
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Himppa kirjoitti:On se vaan niin kauheeta kattella tommosia, että onnea vaan! :D
Himppa sen jo sanokin...huh,huh :worthy:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
race
Viestit: 180
Liittynyt: 23 Touko 2004, 18:48
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja race »

:bowdown: hyvät on käyrän käppyrät... :thumbup:
-"elämä on motoristin parasta aikaa"
Hayabusa-"If your not on one then you are behind it"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm... mietteliääksi vetää, mahtaakohan vapareilla pysyy mukana ollenkaan ??? Hyvät on käppyrat, Loistavaa!!! Lisää samanmoisii!!!! :bowdown: :bowdown:
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

lisää :thumbup:
tetsa
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

busa00 kirjoitti:No niin. Kivasti toimi paketti vaikka mitään tarkempia säätöjä ei vielä oo tehty vain alustava testi että -00 mallin alkuperäinen bensapumppu riittää. Käppyrää löytyy täältä

Tuota käppyrää katellessa huomasin mielenkiintoisen seikan, tuo Fuchsihan ilmoittaa kolme eri mittaustulosta: Crankshaft DIN punaisella,Wheel Rim DIN sinisellä ja Roller DIN vihreällä.
En taida lähteä ihmettelemään tämän enempiä, mitä nuo tarkoittaa, mutta ehkäpä joku, joka oikeasti ymmärtää valaisisi asiaa meille??
:thumbup: :cool:
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

Asiasta mitään tietämättömänä seuraavia vastauksia / arvauksia.
Soittelin pyörän penkittäjälle ja yritin tiedustella vastausta eri käyriin ja sain talläiset tiedot:

Cranksaft din = laskennallinen kampiakseliteho

Wheel rim din = takapyöräteho jonka kuulemma pitäisi olla se todellinen arvo mitä saadaan ulos tehoa

Roller din = rullalla oleva teho jota kaveri väitti laskennalliseksi arvoksi

Jos näistä meikäläisen mopon käyristä jotain voi päätellä niin rullateho on ainakin arvojen puolesta samaa luokkaa kuin Kujon vehkeessä oli Kemin penkissä tällä samalla sarjalla joten olisihan se arvo vertailukelpoinen keskenään....??
Miten on Kemissä, onko saatavat tehot suoraan rullalta vai onko siinä laskennallisia korjauksia?
Toivottavasti joku voi kertoa tarkemmin :D
Voimaa pitäs olla....
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Itse kävin viime kesänä samaisessa penkissä ja kyselin käyristä ja penkittäjä kertoi seuraavaa:

Cranksaft din = kampiakseliteho

Wheel rim din = teho kytkimellä

Roller din = teho rullalla

Jos joku on penkittänyt vakio Busan tässä penkissä niin olisi hyvä nähdä käppyrät , jolloin olisi noista numeroarvoista viisaampi.
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

Mitä tulee noihin eri mittastandardeihin, niin DIN arvot ovat jonkin verran suurempia verrattuna SAE arvoihin. Em. on hyvä muistaa, jos haluaa vertailla eri penkeissä saatuja tuloksia toisiinsa (jostain syystä).
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

roadrunner kirjoitti:busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.
Vastaan, vaikka Nollanollalta kysyitkin.
Vääntömomentti luetaan oikean puoleisesta Kpm-asteikosta. Eli vääntäähän tuo pikkasen enempi. :cool:
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

Kujo kirjoitti:
roadrunner kirjoitti:busa -00 onko vääntömomentti käyrän mukainen n:160nm.vai luinko väärin? näin dieseli-busan ajajana huomio kääntyy aina vääntömomenttiin. onko puristus 8.5.

Vastaan, vaikka Nollanollalta kysyitkin.
Vääntömomentti luetaan oikean puoleisesta Kpm-asteikosta. Eli vääntäähän tuo pikkasen enempi. :cool:

Kujo näköjään ehti ensin eli vääntöä 252nm :D
Puristukset on 8 ja jotain päälle, en muistaa tarkkaan mutta varmaan sekin tieto löytyy (Kujolta) jos on tarvetta...
Voimaa pitäs olla....
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

Niinpäs tuo onkin. en näköjään osaa lukea kuin mjp dynolappuja.ehkä käynti optikolla auttaa.Positiivinen tulos 0.7=252nm,pr-sarjalla. Onnea uuden turbobusan omistajalle! :tapu:
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

No jaa kun on vielä tuo ajoittainen dementiakin,niin en muistanut että onhan niitä "fynssi" kokemuksia minullakin.tais olla -99 tai-00 kun Pekka.P ilmoitteli kokkolassa uudesta "fynssistä" kalajoelle mökille mennessä ajattelin tarkastaa seokset ja katsoa mitä tehoja se BB. ulos antaa.no ajoin 1 vedon =ei tulosta,sitten 2-veto=ei tule käppyröitä,kysyin Pekalta mitä,mitä!.3 veto= silloin huomattiin pieni punainen ledi jonka vieressä luki SPEED, eipä tullut käppyröitä,mutta seokset oli kyllä kohdallaan.hyvä penkki muuten.no olishan niitä ollu muitakin pykäliä hokasin myöhemmin.
PS. taitaa kyllä sama ominaisuus ainakin mjp:ssä :p
busa00
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Loka 2004, 10:58
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja busa00 »

Mulla oli vähä samaa vikaa kun penkitettiin, 1. varovainen veto tuotti 259hp ja seuraavat 3 vetoa ei minkäänlaista käyrää. 5. veto antoi 253hp, sen jälkeen taisi olla 4 yritystä että penkki ei vain alkanut lukeen mitään eikä käppyrää tullut minkäänlaista ja sitte kun onnistu niin tuli tuo 293hp :laugh:
No kuitenkin jotain häikkää oli penkissä kun ei käyrää joka vedosta saanut...
Voimaa pitäs olla....
Vastaa Viestiin