Pakoputki modi - Onko täällä harrastettu?

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

hajahuja kirjoitti:miks ihmeessä se kahella pitää olla?
vakiossahan on 2, mielestäni näyttävämmän näköinen.
jeejee 1/4 alle kympin
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

hajahuja kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
roibusa77 kirjoitti:
Juu muttaköö se on 4-2-1 kun pitäis olla 4-2-2

mulle tulossa 4-1-2

eli mullakin olis 1ylimääräinen yoshin hiilikuitupönttö jos joku tarvii

miks ihmeessä se kahella pitää olla?
Juu komppaan Jaakkoa eli ulkonäkökysymys.
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

No niin, tuli eilen käytyä ksthb:n tallissa ja sain reiät putkiin!
Äänet hiljaisemmat kuin luulin, mutta todella nätin kuuloiset :mosh:

Ps. Oli muuten erittäin mukava ja asiantunteva herra tämä ksthb,
suosittelen!!!
Hopee on nopee?
Galleria
75-1189097039

Viesti Kirjoittaja 75-1189097039 »

Tommosen väsäsin vanhemmasta putkesta, kuten uhkasin.
Katit ja kollektori pois, kaksi 45 ast. kulmaa tilalle. Toimivuudesta en voi sanoa mitään, mutta äänet on yhtä karkeet kuin Eesaun jalat. Oikealle väliputkeen sorvasin kartioholkin kiinnitystä varten ja lambdalle kierreholkin. Tuo jigi on vanha moottorikelkan kuljetusteline, niitä löytyy varmaan jokaisesta kaupungista ja kirkonkylästä ja oli ilmainen. Vaimentajia purettaessa on hyvä merkata päädyn, se joka on kiinni niissä sisuksissa, asento vaippaan. Helpottaa kasaamista ja takaa katsottaessa ovat symmetriset. http://galleria.busanistit.org/rakentelua




Edited By Köyhä on 1196604200
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Tuosta putkimodista sen verran että onko tuo KUVA ihan pakollinen tuo väliputki joka tasaa?? pakokaasuja vai voisko tuon tehdä ihan kahdella 45 asteen käyrällä ???
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Köyhä kirjoitti:Tommosen väsäsin vanhemmasta putkesta, kuten uhkasin.
Katit ja kollektori pois, kaksi 45 ast. kulmaa tilalle. Toimivuudesta en voi sanoa mitään, mutta äänet on yhtä karkeet kuin Eesaun jalat. Oikealle väliputkeen sorvasin kartioholkin kiinnitystä varten ja lambdalle kierreholkin. Tuo jigi on vanha moottorikelkan kuljetusteline, niitä löytyy varmaan jokaisesta kaupungista ja kirkonkylästä ja oli ilmainen. Vaimentajia purettaessa on hyvä merkata päädyn, se joka on kiinni niissä sisuksissa, asento vaippaan. Helpottaa kasaamista ja takaa katsottaessa ovat symmetriset. http://galleria.busanistit.org/rakentelua
Eipä ole ihme jos pitää meteliä, näytti reiät olevan isoja, harvassa ja villaa todella vähän. Voi tuolla reikäkoolla olla myös ongelmia villan pysymisen suhteen. Olisit ostanut valmista "reikäputkea" niin olisit saanut äänistä hiljaisemmat ja luultavasti olisi kestänytkin paremmin.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

max69 kirjoitti:Tuosta putkimodista sen verran että onko tuo KUVA ihan pakollinen tuo väliputki joka tasaa?? pakokaasuja vai voisko tuon tehdä ihan kahdella 45 asteen käyrällä ???

Väliputki vaikuttaa saatavaan tehoon oleellisesti.
Mikäli jätät ton väliputken niin tehot tippuu alle vakion.

Tosin ne 2'45 ast putket toimivat siinä tapauksessa jos ne yhdistyvät osittain, toisista erillään ei.




Edited By ksthb on 1199576781
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Asiasta kymmenenteen ja vähän :offtopic: mutta osaako joku kertoa mikä kierre onpi tuossa K5:n lambdassa??
edit. typot




Edited By MGa on 1199577040
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

MGa kirjoitti:Asiasta kymmenenteen ja vähän :offtopic: mutta osaako joku kertoa mikä kierre onpi tuossa K5:n lambdassa??
edit. typot
Muistelisin että 18/1.5 mm. (kaikissa lamdoissa kierre ompi sama)
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Vaan tuo juurikin kiinnosti eli se pitää olla. Onkohan sillä reijän/putken koolla miten väliä. ??? Tuossa vakiona se ristikkon aukko on epäsymmetrinen ei pyöreä. Ja koko varmaan 20-25 jos en ihan :pylly: silmällä kattonu. :p

ksthb mites ne koiranluut ja keulapalat? 20mm alaspäin ois tarve saada :offtopic:




Edited By max69 on 1199611657
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Avatar
teeti
Viestit: 55
Liittynyt: 09 Heinä 2012, 17:10
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja teeti »

Hei!
sattuuko kenelläkään olemaan kuvaa tuosta vakiopönttöön porattavasta reiästä (ei siihen ulostulopäähän) tai projekti kuvia kun nuo linkit eivät yksikään enään tuota kuvia..
Yksi kuusaripultti hitsipisteellä kiinni-lähteekö ihan avaamalla vaan kuusarilla?
tekisi mieli tuollainen modi tehdä kun K&N kiinni ja keväällä menossa säätöön :mosh:
"SnowWhiteHayabusa"
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Galleriasta löytyy putkista kuvia joita modattu. Kannattaa sieltä kaivella.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Jousimies
Viestit: 31
Liittynyt: 19 Marras 2013, 14:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jousimies »

Mistä löytyy ohjeet Gen2 vakiovaimentimien modaamisesta
äänien osalta siten, että pituutta ei lyhennetä?
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

Hupasta luettavaa tää ketju :) gen2 muistaakseni joku tyhjänny takapäänkautta ja reikäputki sisään ja villat ympärille... noin tekisin itte jos ei ois saanu halpoja e-slipareita.
busa99
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 16:58
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja busa99 »

Moi kaikille.Kertokaa uudelle tulokkaalle että pitääkö toi 30-40mm reikä porata kiinnityslaipan puoleisessa päässä olevaan takimmaiseen välipeltiin jossa on jo reikä valmiina.eli siis sen reijän viereen vaan iso reikä.saisko kuvaa tosta reijästä???
Vastaa Viestiin