Moottori rapisee käynnistettäessä??

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
101-1196693868

Viesti Kirjoittaja 101-1196693868 »

Kun käynnistää ts. kone on kylmä, kone rapisee ja kun kone on kuuma kehrää se kuin kissa. Uskon, että ääni kuuluu nokkaketjusta tai siihen liittyvistä oheishärpäkkeistä?

Minkäslaisia operaatioita nokkaketjulle on tehtävissä? Säätö sieltä lienee löytyvän?

Pyörä on -00 aj. 37 tkm
101-1196693868

Viesti Kirjoittaja 101-1196693868 »

Selvittelin asioita ja taas lisää kysymyksiä.

Siis säätö on olemassa huoltomanuaalin mukaan manuaalinen, eli säätömokkulan päässä on suojapultti joka otetaan pois tieltä jotta säätö onnistuu. Meikäläisellä taas tähän pultin tilalle tulee letku :wtf: ?????

Onko siinä hydraulinen säätö? Eli paine tulee suoraan pumpulta??
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

busassa on hydraulinen nokkaketjun kiristin..
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Jep, 99-00 malleissa ollut ongelmia tuon juuri nokkaketjun kiristyksen kanssa aikoinaan. Niihin sitten vaihdettu takuuseen hydraulinen kiristin. Eli ei huolta siitä.

Kuuluuko rahina myös kun painat kytkimen pohjaan?
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Taitaa olla minun vanha mopo kyseessä. Mikäli tarkoitat äänellä pientä kylmänä kuuluvaa rapinaa/naputusta niin se ääni taitaa todellakin kuulua nokkaketjusta/kiristimestä. Se ääni on siitä aina kuulunut ja on ihan normaalia. Nämä kun eivät kehrää yhtä nätisti kuin esim. jotkut håndat :D
Mikäli sieltä on alkanut kuulua jotakin muuta ihmeellistä niin soita. Epäilen kuitenkin että mopo ei kaipaa kuin :turbobusa:
101-1196693868

Viesti Kirjoittaja 101-1196693868 »

Busanaattori kirjoitti:Taitaa olla minun vanha mopo kyseessä. Mikäli tarkoitat äänellä pientä kylmänä kuuluvaa rapinaa/naputusta niin se ääni taitaa todellakin kuulua nokkaketjusta/kiristimestä. Se ääni on siitä aina kuulunut ja on ihan normaalia. Nämä kun eivät kehrää yhtä nätisti kuin esim. jotkut håndat :D
Mikäli sieltä on alkanut kuulua jotakin muuta ihmeellistä niin soita. Epäilen kuitenkin että mopo ei kaipaa kuin :turbobusa:
No johan nyt toki. Eikä sieltä mitään muita ääniä ole alkanut kuulua. Eli ollakko tämä hydr.kiristin siis huoltovapaa ko kö?

Komia on Agon mopo ja komiat on äijätkin :smoking:
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

eewee kirjoitti:
Busanaattori kirjoitti:Taitaa olla minun vanha mopo kyseessä. Mikäli tarkoitat äänellä pientä kylmänä kuuluvaa rapinaa/naputusta niin se ääni taitaa todellakin kuulua nokkaketjusta/kiristimestä. Se ääni on siitä aina kuulunut ja on ihan normaalia. Nämä kun eivät kehrää yhtä nätisti kuin esim. jotkut håndat :D
Mikäli sieltä on alkanut kuulua jotakin muuta ihmeellistä niin soita. Epäilen kuitenkin että mopo ei kaipaa kuin :turbobusa:

No johan nyt toki. Eikä sieltä mitään muita ääniä ole alkanut kuulua. Eli ollakko tämä hydr.kiristin siis huoltovapaa ko kö?

Komia on Agon mopo ja komiat on äijätkin :smoking:
Kyllä se sen verran huoltovapaa on että noilla kilometreillä ei ole syytä huoleen. Eiköhän näillä ole ajettu yli 100tkm ilman ongelmia jakopään kanssa. Agon mopedi on kyllä hieno, miehistä en voi muuta sanoa kuin että kauneus on katsojan silmissä :D
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
onko sulla joskus kestäny moottorin noinkin kauan :) ?
jeejee 1/4 alle kympin
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Eikös sukilla ollut jotain 106tkm siinä punasessa kun hirvipeijaisiin sen mopon matka loppu?
101-1196693868

Viesti Kirjoittaja 101-1196693868 »

Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
Näitten hajahojojen koneet siis lienee olevan kestävää mallia. Missä kohtaa moottorissa alkaa kilometrit ensimmäisenä näkymään jos oletetaan, että kysymyksessä on "normaali suomalainen käyttö" ?
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Jaakko kirjoitti:
Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..

onko sulla joskus kestäny moottorin noinkin kauan :) ?
Nyt oli puhe vain jakopäästä ei muusta... :D :p
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

gold kirjoitti:Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..
Askin saa ilmeisesti rikki ainakin niin että polttaa ykkösellä huolella kumia ja heittää nopeasti kakkosta pesään jatkaen viivan piirtämistä. Siitä se ei kuulemma tykkää.
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Busanaattori kirjoitti:
gold kirjoitti:Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..

Askin saa ilmeisesti rikki ainakin niin että polttaa ykkösellä huolella kumia ja heittää nopeasti kakkosta pesään jatkaen viivan piirtämistä. Siitä se ei kuulemma tykkää.

Niinhän se taitaa olla että askin siitä saa näköjään rikki, tässä kunnossa tällähetkellä. :pääseinään:




Edited By Jorgos on 1197189311
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Vastaa Viestiin