Perän korotus?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

jarim kirjoitti:
suiza kirjoitti:Teetin 115mm luut. Nakkasin ne juuri alle, hanuri kohos n.16mm.
Saapa nähdä miten ne vaikuttaa ajoon?
Aika köykäsen oliset nuo 3mm RST luut verrattuna vakioihin AL jotka ovat jotain 5-6mm.Kaippa ne kestää :shocked:

No ainakin pidemmät luut tuntuu kestävän, no problem. Yllätys oli että 115mm luilla perä nousee noinkin paljon. Mielellään kokeilisin tuota sun pyörää jossain välissä että miltä se tuntuu noilla ajaa?
Hyvältä tuntuu! :D
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Joo, eihän tuo paha ajossa ole.
Ehkä hieman kovemmaksi muuttui eli jousta saisi ehkä hieman löysätä. Sanokaapa mistä saisi sopivan avaimen millä kiristysrenkaan jousesta saa auki,ettei tarvitse hakata piloille rengasta?
Käykö esim Öhlinsin avain sellainen kun löytyyy tallista?
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

suiza kirjoitti:Käykö esim Öhlinsin avain sellainen kun löytyyy tallista?
Kokeile,ni voit kertoo meille muillekin... :bulb:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

eipä oikein hyvin istu iskarin ja avaimen pykälät kohdakkain. Kyllähän tuo silti auki lähti kun vähän ensin löysytti vasaralla ja isolla meisselillä.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Kaivetaanpa taas vanha threadi esille.

millaisia kokemuksia on radalle ollut busan perän korottamisesta? Paljonko on ollut hyvä?

auttaako lisäämään kallistuskulmaa?
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Minä kyllä lahtisin laskemaan tuota hanuria,,jos painopistettä alas pannaan,,muttas siinä pitää myös tuota nokkaakin pikkasen pudottaa,,
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

mutta nyt on ollu tarkotuksena saada lisää kallistusvaraa rata ajoon. busassa kun ottaa kylki maahan kiinni ennenkuin renkaasta loppuu kallistusvara / pito. pyörää madalletaan kun halutaan ajaa varttii tai isoo lujaa kentällä.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Laitetanpa tännekkin tiedoksi...

Tuli itse viilattua 114mm luut viime viikonloppuna taakse. Tiistaina kävin tuuppaamassa Kemorassa koko päivän (tää pätkä on vähän tämmöistä jonoajoa - oli muuten 20C lämmintä..)

Perä nousi luilla jotain 20mm (ei tullut mitattua mutta ilmeisesti 1:4 pintoihin tapahtuu muutos?)

Mitä tapahtui:
-kallistusvaraa tuli himppasen lisää - tämän näki hieman kasvaneesta karrenopeuksista silloin kun alkaa "rahina".
-kaarrekäyttäytyminen tuli vikkelämmäksi. Pyörä varsin nopeasti kallistamalla pyrkii kaarteisiin. Aamupäivä meni vähän opetellessa mutta iltapäivästä jo alkoi kulkea vanhaan malliin.
-itselleni ajoasentio tuli vähän miellyttävämmäksi - agressiivisemmaksi.
-220km/h nopeuksissa ei vielä huomannut että olisi mennyt levottomaksi.
-perä jäykistyi hieman - vaatisi jousen uudelleen säätöä jota en tuolla jaksanut tehdä.

Eli omaan tarkoitukseeni, ratatouhuihin, modi oli aika osuva. Talvella olisi tarkoitus teetättää jossain oikeassa pajassa 114 luita jotta tulisi ihan siedettävän siistitkin.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

busajasa kirjoitti:tuuppaamassa
hyvältä näytti aikajoin, kierroset siellä missä kuuluukin. mutta mitä jäit peesaamaan niitten muitten vauhtiin ja odottelemaan hitaampia välillä?
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Jaakko kirjoitti:
busajasa kirjoitti:tuuppaamassa

hyvältä näytti aikajoin, kierroset siellä missä kuuluukin. mutta mitä jäit peesaamaan niitten muitten vauhtiin ja odottelemaan hitaampia välillä?
Tossa kaveriporukalla sovittiin että otetaan tuollaista jonoajoa jota voi sitten talvella muistella. Eli ei menty vielä oikeesti kovaa - bussissakin käväisi vasta kerran tappi maassa kun niitä kahta ekaa ajoin talkaa ;-) Eli tarkoituskin oli pysyä letkan hännillä....

Sitten kun vapaata tuupatin niin mentiin vähän nopsempaa, mutta se 1000RR Honda meni sitten jo reilummin kovempaa. Ajoi 1:17 alkuisia lukuja kun ne itsellä jäi 1:22 alkuisiksi - kylläkin oli sitten tasaisista toistoa.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
115-1198169049

Viesti Kirjoittaja 115-1198169049 »

Kaivetaas vanha topicci esiin. Ittellä olisi myös tarkoitus teettää kaverilla korottavat koiranluut 3 mm rosterista em. 114mm reikävälillä. Lisäksi tarkoitus olisi samalla rykäyksellä tehdä niistä 3 -asentoiset, jolla perää saisi tarvittaessa myös laskettua. Esim. ekareikä 114mm, toinen 130mm, kolmas xxx. Kysymys kuuluukin että paljonko tarvii jättää reikien väliin "matskua" että vielä kestää? Pultithan on ilmeisesti 10mm? Paperilla piirtelin tommosilla väleillä 114mm, 127mm, 140mm; eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

Off topic: Onnistuuko busan vakio "yläkolmion" modaus jyrsimällä niin että etupään korkeutta voisi säätää? Mitään palikkavirityksiä ei kehtaisi alkaa tekemään, joudunko ostamaan suoraan ns. kunnon yläkolmion??
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

suihkari kirjoitti:eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?
luulis riittävän. riippuu kuitenkin käytöstä, lujille se joutuu jos kovan kuorman kanssa ajaa. mut ei niitä reikiä ole pakko laittaa peräkkäin riviin, limittäin mahtuu myös. tekee kappaleesta vähän leveemmän, tilaa on kyllä
jeejee 1/4 alle kympin
115-1198169049

Viesti Kirjoittaja 115-1198169049 »

Jaakko kirjoitti:
suihkari kirjoitti:eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

luulis riittävän. riippuu kuitenkin käytöstä, lujille se joutuu jos kovan kuorman kanssa ajaa. mut ei niitä reikiä ole pakko laittaa peräkkäin riviin, limittäin mahtuu myös. tekee kappaleesta vähän leveemmän, tilaa on kyllä
Haa, totta :bulb: Tässä pitääkin alkaa piirtelemään uudestaan ja mietiskelemään eri etäisyyksiä. Mun höyhenenkevyt 100kg elopaino tuskin on vielä suuri kuorma :glare:. Mitenkäs toi yläkolmio hommeli?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

suihkari kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:
suihkari kirjoitti:eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

luulis riittävän. riippuu kuitenkin käytöstä, lujille se joutuu jos kovan kuorman kanssa ajaa. mut ei niitä reikiä ole pakko laittaa peräkkäin riviin, limittäin mahtuu myös. tekee kappaleesta vähän leveemmän, tilaa on kyllä

Haa, totta :bulb: Tässä pitääkin alkaa piirtelemään uudestaan ja mietiskelemään eri etäisyyksiä. Mun höyhenenkevyt 100kg elopaino tuskin on vielä suuri kuorma :glare:. Mitenkäs toi yläkolmio hommeli?

Tietämättä ja mittomatta tarkemmin oletan että omasta yläkolmiosta ei saa sorvattua sellaista josta tulisi putket läpi. Taitaa tulla tankojen sovitukset / tangot vastaan.

Vaihtoehdot on käsitääkseni Clip-onit, ylempiosa yläkolmiosta tai koko yläkolmion vaihto, jos haluaa putket uittaa läpi.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

suihkari kirjoitti:Kaivetaas vanha topicci esiin. Ittellä olisi myös tarkoitus teettää kaverilla korottavat koiranluut 3 mm rosterista em. 114mm reikävälillä. Lisäksi tarkoitus olisi samalla rykäyksellä tehdä niistä 3 -asentoiset, jolla perää saisi tarvittaessa myös laskettua. Esim. ekareikä 114mm, toinen 130mm, kolmas xxx. Kysymys kuuluukin että paljonko tarvii jättää reikien väliin "matskua" että vielä kestää? Pultithan on ilmeisesti 10mm? Paperilla piirtelin tommosilla väleillä 114mm, 127mm, 140mm; eli toisinsanoen reikien väliin jäisi minimissään 3 mm "kampetta. Kestääkö?

Off topic: Onnistuuko busan vakio "yläkolmion" modaus jyrsimällä niin että etupään korkeutta voisi säätää? Mitään palikkavirityksiä ei kehtaisi alkaa tekemään, joudunko ostamaan suoraan ns. kunnon yläkolmion??
Tuollaisella 140mm reikävälillä luusta tulee niin pitkä että kun pultti on siinä korottavassa reiässä niin luu ottaa alalärpykän kiinnitysrautaan kiinni. Ongelma tietysti poistuu kun ko. raudan poistaa mutta silloin ei alalärpykkää saa paikoilleen.

Minulla 119mm (vakio) ja 133mm reikä samassa luussa, sopii juuri ja juuri paikoilleen.

Ja 3mm tavaraa välissä pitäisi kyllä riittää. Itsellä kyllä molemmin puolin 2 x 3mm rosteri luut, eli käytännössä 4kpl luita yhteensä. Ihan vaan kompensoimaan paksuutta ettei tartte käyttää prikkoja...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin