Perän korotus?
Onkos kukaan moista miettinyt, kun Euromotorista Oulusta (ainakin) saa sellaiset linkut, joilla perää saa 3cm korkeammalle?
Itseäni ainakin häiritsee, varsinkin reissussa ja kaks päällä, että ohjaus hidastuu selkeästi. Osan tuosta voi kompensoida kiristämällä takajousta, mutta se ei ole paras vaihtoehto, koska perä tietenkin kovenee samalla.
Se mikä vaan mietityttää on, että onko tuo 3cm liikaa.....?
Itseäni ainakin häiritsee, varsinkin reissussa ja kaks päällä, että ohjaus hidastuu selkeästi. Osan tuosta voi kompensoida kiristämällä takajousta, mutta se ei ole paras vaihtoehto, koska perä tietenkin kovenee samalla.
Se mikä vaan mietityttää on, että onko tuo 3cm liikaa.....?
Itse olen ensi kesäksi miettinyt samaa, rata-ajohommiin lähinnä. Paljoko EMC:n linkut maksaa? Itse teetin pidemmät luut Oulun Aikuiskoulutuskeskuksella, 15 euroa pari.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
...voipi olla että kaks päällä ja takalaukulla tankattuna toi 30mm: kään ei olisi vielä liikaa korotusta. ainakin jos kuski ja matkustaja eivät niitä ihan kaikkein höyhensarjalaisempia, ja laukussakin viedään muutakin kuin pelkkiä terveisiä.
molemmissa busseissani olen kylmästi veivannut takarekkarin pitimestä katsoen b-peppua noin 10 mm ylöspäin ihan vaan jousta kiristämällä. kieltämättä bussen org.takafieteri on sooloillen liiankin tiukka jo tehdassäädössään nippanappa 70 kg:n kuskille, mutta kurvikäytös paranee tuolla konstin mielestäni sen verran, että sen lisääntyneen pompotuksen sietää.
siis jos ajelee enimmäkseen yksin, niin miksei pelkällä jousen kiristykselläkin pärjäisi, koska ei sitä säätömutua kovin paljon tarvitse kiertää että sen sentin nousee. mut sitten jos veivaa menemään uusin luin tuolla 30 mm korotuksella myös satunnaisesti yssikseen, voipi olla melkoinen haukkaaja siellä karteikossa busse silloin. hiukan kun on vielä loviposkelle tuo etunen olisi kulunut, ja bensamiinisäilö lähes tyhjillään niin vois olla tuskastakin menoa peräti....
kaiketi sitä pitää alkaa suunnitteleen kohtapuoliin jonkinmoista sähköhydraulista maavaran säätöä busaan, jos porukkaa moinen kiinnostaisi. ois aika morneeta ku samuttaessaan hayan parkkiin kiskan eteen, se laskeutuisi yhden desin verran alaspäin iteskseen kuin muinaiset citikat aikanaan, ja käynnistyksen yhteydessä kiipeäsi kiltisti takaisin siihen säädettyyn kovaamenoasentoonsa....
molemmissa busseissani olen kylmästi veivannut takarekkarin pitimestä katsoen b-peppua noin 10 mm ylöspäin ihan vaan jousta kiristämällä. kieltämättä bussen org.takafieteri on sooloillen liiankin tiukka jo tehdassäädössään nippanappa 70 kg:n kuskille, mutta kurvikäytös paranee tuolla konstin mielestäni sen verran, että sen lisääntyneen pompotuksen sietää.
siis jos ajelee enimmäkseen yksin, niin miksei pelkällä jousen kiristykselläkin pärjäisi, koska ei sitä säätömutua kovin paljon tarvitse kiertää että sen sentin nousee. mut sitten jos veivaa menemään uusin luin tuolla 30 mm korotuksella myös satunnaisesti yssikseen, voipi olla melkoinen haukkaaja siellä karteikossa busse silloin. hiukan kun on vielä loviposkelle tuo etunen olisi kulunut, ja bensamiinisäilö lähes tyhjillään niin vois olla tuskastakin menoa peräti....
kaiketi sitä pitää alkaa suunnitteleen kohtapuoliin jonkinmoista sähköhydraulista maavaran säätöä busaan, jos porukkaa moinen kiinnostaisi. ois aika morneeta ku samuttaessaan hayan parkkiin kiskan eteen, se laskeutuisi yhden desin verran alaspäin iteskseen kuin muinaiset citikat aikanaan, ja käynnistyksen yhteydessä kiipeäsi kiltisti takaisin siihen säädettyyn kovaamenoasentoonsa....

...dont you agree...ehhh..?
Mulla tavoitteena olisi maavaran parantaminen - edes vähänkin. Oikean puolen kate raapii kenttää Kemoran karusellissa ja vasemmalta puolelta hioutuu sivujalka... :p Ajatuksena on ollut 115mm luut.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Arvion arviona voisinpa jopa heittää, että aika lähellä haettua tarkoitusta on tuo -4mm luista. Takapää kun tuppaa vielä himpun jäykistymään luita noinpäin muuttamalla, niin luulisin olevan aika lähellä.jarim kirjoitti:Mulla tavoitteena olisi maavaran parantaminen - edes vähänkin. Oikean puolen kate raapii kenttää Kemoran karusellissa ja vasemmalta puolelta hioutuu sivujalka... :p Ajatuksena on ollut 115mm luut.
Tjäää, mutta kun joka asiaan kerran pitää oma arvaus heittää, niin mites olis 116mm?




- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
...joskus taannoin muistaakseni kujon kanssa huastelin, että miksei sellaisia luita kandeisi värkätä joka toimisi kuten vanttiruuvit ikään. lukkomutu vaan löysään ja joko ylös tai alaspäin säätöä halun ja tarpeen mukaan. ei ainakaan tarttis sen enempiä purkailla heiitiä pois paikaltaan jos haluis kokeilla miten toimii niin ja noin säädettynä ja sillä tavoin kuormattuna.... 

...dont you agree...ehhh..?
15e pari? Miten paljon ne nosti perää? Eikö tuossa olisi bisneksen paikka? Ne linkut siellä emc:ssä maksaa 70e+postikulut.... Onko sulla mittoja tai saatko teetettyä niitä lisää?jarim kirjoitti:Itse olen ensi kesäksi miettinyt samaa, rata-ajohommiin lähinnä. Paljoko EMC:n linkut maksaa? Itse teetin pidemmät luut Oulun Aikuiskoulutuskeskuksella, 15 euroa pari.
130mm luut LASKI perää noin 4cm. Korotukseen tarttet lyhyemmät luut, vakiot on siis 119mm. Luulisin että jos viet mallikuvan paikalliselle aikuiskoulutuskeskukselle niin saat suurinpiirtein samaan hintaan sieltäkin. Tuosta löytyy mallikuva 130mm luille (by Sepe), tilaat tuollaiset mutta haluamallasi reikävälillä. Toki jos tuntuu ettet paikallisesti niitä saa niin voin käydä täälläkin teettämässä ja lähettää sitten.Ode kirjoitti:jarim kirjoitti:Itse olen ensi kesäksi miettinyt samaa, rata-ajohommiin lähinnä. Paljoko EMC:n linkut maksaa? Itse teetin pidemmät luut Oulun Aikuiskoulutuskeskuksella, 15 euroa pari.
15e pari? Miten paljon ne nosti perää? Eikö tuossa olisi bisneksen paikka? Ne linkut siellä emc:ssä maksaa 70e+postikulut.... Onko sulla mittoja tai saatko teetettyä niitä lisää?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ok. En vain ymmärtänyt siitä kuvasta, että mitä ne 4kpl sellaisia pyöreitä juttuja on? Eikö se olekaan pelkkä levy, jossa on reiät päissä?
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!
Ne pyöreet jutut on etupään laskuun tarvittavat holkit.Ode kirjoitti:Ok. En vain ymmärtänyt siitä kuvasta, että mitä ne 4kpl sellaisia pyöreitä juttuja on? Eikö se olekaan pelkkä levy, jossa on reiät päissä?
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Sepe kirjoitti:Ode kirjoitti:Ok. En vain ymmärtänyt siitä kuvasta, että mitä ne 4kpl sellaisia pyöreitä juttuja on? Eikö se olekaan pelkkä levy, jossa on reiät päissä?
Varmaan sit pitää teetättää sellaset 119mm- viisi viiva seittemän mm lyhempänä. Tai sit jos tilais Wilbersin takaiskarin Sakuista... 720e ja siinä on korkeuden säätö ja hydraulinen jousen säätö........ Öhlinsi on ihan sika kallis. 1168e!
Ne pyöreet jutut on etupään laskuun tarvittavat holkit.
VAROITUS etupään madalluksesta; FAKTAA: Jos pyörässä Etulokarin jatkopala, (Fenda extenda, Storm) EI keulaa kärsi laskea noin paljoa! Mulla 12mm holkit, ja putket liu`utettu levyyn kiinni. Jatkopala ottaa syylärin ja lauhduttajan väliseen katteeseen kiinni esim. kovassa jarrutuksessa, ja painaa renkaan jatkopalaan kiinni!! ei aiheuttanut tuhoa, mut rengas "söi" jäljen jatkopalaan! Ajattelin vaan varotella!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
No ainakin pidemmät luut tuntuu kestävän, no problem. Yllätys oli että 115mm luilla perä nousee noinkin paljon. Mielellään kokeilisin tuota sun pyörää jossain välissä että miltä se tuntuu noilla ajaa?suiza kirjoitti:Teetin 115mm luut. Nakkasin ne juuri alle, hanuri kohos n.16mm.
Saapa nähdä miten ne vaikuttaa ajoon?
Aika köykäsen oliset nuo 3mm RST luut verrattuna vakioihin AL jotka ovat jotain 5-6mm.Kaippa ne kestää
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport