Telineitä? - Kuvia/tarkkojamittoja?

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Eipä vaikuttanut Kapan 40litran sivulaukut SW-Motechin telineillä (jotka ovat oikeasti tukevat, eivät notku ja nitku) busan ajettavuuteen. Niin ja olihan parempi puoliskokin kyytissä. Ei ravistellut, eikä tuuli haitannut oli vauhti mikä hyvänsä. Tuo laukku-/telinesatsi on jo hintansa haukkunut. Niin ja en miekhän pannaria tai vastaavaa ole ees huntannu itelle!
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Onkos porukka tehnyt takalaukkutelinettä lähettämistäni polttomalleista...??

Ite ajattelin tossa vääntää kohta rev-kakkosen takalaukkutelineestä?! Kun takalaukkuteline tehdään yhdestä puusta kanttauskone asettaa tietyt mittavaatimukset kappaleelle... Tuumasin jos saisi vielä madallettua telinettä esim 30mm ja vietyä 30mm taakseppäin... Saas nähä miten käy, lyökö kanttari vaan turpiin jos menee kyseleen semmosia :D
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Minime kirjoitti:Täälläkin suunnassa olisi tarvetta kilpitelineen polttomallille. Onnistuisiko?

Laitoin kilpitelineen polttomallin tulemaan s-postilla...
Multa löytyy tosin yksi ylimääränen kilpiteline polttomaalattuna mustaks (teetin niitä samalla kaksi kun tein omani)...

Jukkis ei taida olla enään siitä kiinnostunut jos vaihtaa -08 malliin :;):

Kympillä lähtee nopeimmalle toi kilpiteline?! (kuva löytyy galleriasta)
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Simprider
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Touko 2007, 02:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Hep, ostan telineen pois kuleksimasta.
MZ -> XX -> Busa k7 -> Busa k8 -> Busaton
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

No se män heti...

Mää oon tällä hetkellä itäsuomessa työreissulla (lue Pietarissa)... :D

Pari viikkoo täytyy viihtyä täällä mutta sen jälkeen kuhan täältä pääsee taas sivistyksen pariin niin tehdään kaupat loppuun :kippis:
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Kiitoksia sähköpostista!!
Simprider
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Touko 2007, 02:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Nesmit kirjoitti:No se män heti...

Mää oon tällä hetkellä itäsuomessa työreissulla (lue Pietarissa)... :D

Pari viikkoo täytyy viihtyä täällä mutta sen jälkeen kuhan täältä pääsee taas sivistyksen pariin niin tehdään kaupat loppuun :kippis:


Näin tehdään :kippis:
MZ -> XX -> Busa k7 -> Busa k8 -> Busaton
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

jiipee63 kirjoitti:Miksi ihmeessä olette ostaneet Busan? Eikö FJ tai Pan Europan olisi parempi, jos kamaa pitää urakalla mukaan raahata? (anteeksi kyynisyyteni)
Mitä itse haet pyörältä? Alentuisko sondaan tai yömahaan. Mihis muuten laittaisi paremmanpuolikkaan beaytyboxin tai jopa boxit? Itekseen voi heittää reissua samalla pyörällä "kyhmy"paikoillaan ja luottokorttihan mahtuu povitaskuun.

Pannari tai fjr :kusi: :pylly:
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

jiipee63 kirjoitti:Niinpä..., sinä sen tiedät. Mutta tuskin matka olisi FJR: llä tai PE:illä sen hitaammin taittunut.

...sen verran alko kiinnostamhan, että reissuahan se sinäki sillä ajelet, ainaki silloin tällöin. Sillä erotuksella, että ilimeisesti reppu selässä, kun laukkuja ei ole. Oma kokemus on sellanen, että reppu riepoo enemmän kuin esim tankki- ja/tai takalaukku, joskin en nyt kaikkia maailman reppumalleja ole selässä ja ajossa kokkeillut.

Mutta kokkeilematta tiiän, että kyllä PE:llä ja FJR:lläki voi ajella reppu selässä. Liki yhtä nopiaa. Ja PE:llä tuskin ilmavirtaukset reppua riepottelis. Mutta tämän vain kuvittelen, kun en ole kokkeillu.

edit: tämän tästä tähän. Kun lipiää alkuperäsestä aiheesta vähän kauas.




Edited By toimeve on 1185812851
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
72-1172854340

Viesti Kirjoittaja 72-1172854340 »

Laukut busaan ? Ongelmahan on siinä, että on varaa enintään yhteen pyörään. Sillä on käytävä kioskilla ja ajeltava Norjan tms. reissut. Eukko mukana ei voi köyttää tavarasäkkiä takaistuimelle tai pitää reppua. SW-Motechin sivulaukkuteline on siitä hyvä, että sen voi raksia hetkessä pois kun ajelee kulmilla. Ei muuten tullut yhtään busaa vastaan 2 viikon reissulla Norjassa. Bokseribemareita enimmäkseen. :;):
98-1170959185

Viesti Kirjoittaja 98-1170959185 »

Nesmit kirjoitti:Onkos porukka tehnyt takalaukkutelinettä lähettämistäni polttomalleista...??


Joo kyllä sellainen tuli teetettyä. Hienosti istui paikkaansa, ainut että tuo korkeusasia pisti kans silmään.
98-1170959185

Viesti Kirjoittaja 98-1170959185 »

:oho: no taas ongelma! asentelin tuossa sw-motechin sivulaukkutelineitä ja nesmit:in takatelinettä. 1 kysymys: pitääkö rekisterikilven alle tulevaa kiinnitysrautaa varten porata uudet reijät alemmas, kun taaimaiset kiinnikket eivät osuneet kohdalle? 2 kysymys: Mitenkä hitos takatelineeseen saa kiinni giwi/kapan aluslevyn takalaukkua varten, asennus ruuvien paikat jotka ovat aluslevyssä on telineen ulkopuolella sivusuunnas ja reippaasti. :pääseinään:
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Itse asensin sivulaukkutelineet, etten porannut reikiä sinne kilpitelineeseen. Tosin mulla vakioteline+vilkut. Se takarauta tulee vaan kilven yläosan päältä yhdistäen ne sivutelineet. Ja tukee tuolla tavalla tosi hyvin. Eli ei tarvi reikiä porailla. Sitten jos sulla on modattu kilpiteline, että kilven paikka muuttunut oleellisesti niin tiedä sitten. Mutta reikiä ei tarvi tehdä kilpitelineeseen ainakaan lisätuen takia. Ja vilkut näkyy myös taakse, ei tarvi niitäkään miettiä. Toivottavasti auttoi niiden sivutelineiden osalta.
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
110-1162320281

Viesti Kirjoittaja 110-1162320281 »

jiipee63 kirjoitti:Miksi ihmeessä olette ostaneet Busan? Eikö FJ tai Pan Europan olisi parempi, jos kamaa pitää urakalla mukaan raahata? (anteeksi kyynisyyteni)
vakio busa jakso kulettaa sivulaukkuja kiltisti ainakin 275 mittarinopeudessa.... ei o menny yhtään pannaria tai fjr:ää ohi :bowdown: :bowdown:
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

bussi kirjoitti:
Nesmit kirjoitti:Onkos porukka tehnyt takalaukkutelinettä lähettämistäni polttomalleista...??


Joo kyllä sellainen tuli teetettyä. Hienosti istui paikkaansa, ainut että tuo korkeusasia pisti kans silmään.

Jep, samaa tossa vähän tuumailin, sais olla ehkä sen 30mm matalempi...?

Itellä vaa pitkäselkänen emäntä ja kanttauskone asettaa rajoja? Toinen vaihtoehtohan on lähteä tekemään teline kolmesta osasta (kuten SW:n uudempi malli), mutta se ei ole välttämättä Pappa2:sen mainitsemasta syystä kannattavaa...

No, katotaan mitä saadaan aikaseks...?! :bike:
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Vastaa Viestiin