Jorgos kirjoitti:Itseasiassa kaverin bussiin verrattuna näyttäisi olevan jousi olevan vedetty tiukemmalle?!? Vaikuttaa(ko) jäykkyyteen, ilmeisesti, joten istuessa ei painu niin alas?!?
Lueskelin tätä keskustelua madallus mielessä...hmm ja rupesin mittailemaan ja tutkiskelemaan pyörääni ja hups. Ihmettellin jo ostaessani tätä pyörää kun myyjä antoi koiranluut mukaan ja sanoi että nämä tulivat jo edelliseltä omistajalta. Silmämääräisesti mitattuna näytti samanmittaisilta kun nuo paikallaan olevat, mutta tarkistusmittaus vahvisti paikallaan olevien olevan 115mm, joka käsitykseni mukaan NOSTAA persettä n.1,5cm
Tästä vetelin pikaisen johtopäätöksen että keulallekkin on varmaan sitten tehty jotain. Oheinen kuva osoittaa että kolmion alla on 12mm paloja. Nämä eivät lienee alkuperäiset????
Nämä ilmeisesti laskevat keulaa sen 12mm???
Auttakkee tyhmää :1087
roibusa77 kirjoitti:Lueskelin tätä keskustelua madallus mielessä...hmm ja rupesin mittailemaan ja tutkiskelemaan pyörääni ja hups. Ihmettellin jo ostaessani tätä pyörää kun myyjä antoi koiranluut mukaan ja sanoi että nämä tulivat jo edelliseltä omistajalta. Silmämääräisesti mitattuna näytti samanmittaisilta kun nuo paikallaan olevat, mutta tarkistusmittaus vahvisti paikallaan olevien olevan 115mm, joka käsitykseni mukaan NOSTAA persettä n.1,5cm
Tästä vetelin pikaisen johtopäätöksen että keulallekkin on varmaan sitten tehty jotain. Oheinen kuva osoittaa että kolmion alla on 12mm paloja. Nämä eivät lienee alkuperäiset????
Nämä ilmeisesti laskevat keulaa sen 12mm???
Auttakkee tyhmää :1087
Kuvasta päätellen ei oo ku yhet korokepalat ja noi on käsittääkseni alkuperäiset koska mulla puotettiin busaa ni siihen tuli n.8mm palat lisäks päälle.
Kysy ksthb Jampalta ni se kyl selittää tänkin jutun.
jarim kirjoitti:Kuvassa näyttäisi olevan ihan vakiokeula. Ja 115mm luut tosiaan nostaa perää, vakiot on 119mm.
No perskuta, mullahan ei sitten tartte ku vaihtaa nuo alkuperäset luut takasi, niin pyörä laskee jo inhimilliselle tasolle. Jos tuota keulaa haluaa laskea niin tuleeko noiden kuvassa olevien palojen lisäksi tohon väliin vielä lisää paloja vai korvataanko noi kuvan palat jollain paksummilla? :1087
Sen ylimmäisen levyn alle tulee ylimääräiset holkit. Samalla pitänee vaihtaa myös ne pultit pidempiin. Tämän jälkeen iskareita voi liu'uttaa ylöspäin -> keula tippuu. Samalla ajoasento hieman muuttuu kun stongat nousee ylöspäin ja lähemmäs kuskia.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jep, jep tänään sain vaihdettua ksthb:n toimittamat (kiitosta vielä kerran) koiranluut ja stongan korotuspalat. Näin tuoreeltaan voin sanoa että ero oli valtava. Pyörä tippui sen 35mm ja samalla painopiste aivan älyttömästi. Käytännön hyötyä tietysti tuli tällaiselle "hujopille" (170cm kengät jalassa ) huomattavasti ja voisin luulla että keulakin pysyy paremmin maassa, joskaan se ei ole ollut ongelma tähänkään saakka, mutta jos noita kiihytyskisoja...
Keulaa en saanut laskettua, kun en viitsinyt alkaa riisumaan keulamaskia yms. mutta stongien korotus kyllä tuntui ihan kivalta. Liekö tuosta laskemisesta 6mm on juuri käytännön hyötyäkään???
Kysymys kuuluu tällaisen persuuksen laskun jälkeen, kuinka paljon olette säätäneet jousitusta jotta ollaan takaisin ikäänkuin vakio jäykkyydessä?
???
jarim kirjoitti:Kuvassa näyttäisi olevan ihan vakiokeula. Ja 115mm luut tosiaan nostaa perää, vakiot on 119mm.
No perskuta, mullahan ei sitten tartte ku vaihtaa nuo alkuperäset luut takasi, niin pyörä laskee jo inhimilliselle tasolle. Jos tuota keulaa haluaa laskea niin tuleeko noiden kuvassa olevien palojen lisäksi tohon väliin vielä lisää paloja vai korvataanko noi kuvan palat jollain paksummilla? :1087
jos sulla nyt jäi nuo korottavat luut ylmiäräseks niin.....
Sanokaas asiasta enemmän tietävät saako noilla sopivasti herkkyyttä mutkatielle vai meneekö överiks... itellä kun ei o hajuakaan