Busa matalammaksi

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Jorgos kirjoitti:Itseasiassa kaverin bussiin verrattuna näyttäisi olevan jousi olevan vedetty tiukemmalle?!? Vaikuttaa(ko) jäykkyyteen, ilmeisesti, joten istuessa ei painu niin alas?!?

Juuri näin jos koiranluut on stanut.
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Mitä noilla koiranluiden mukana tulleilla nylonrenkailla on tarkoitus tehdä?
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

Wyfell kirjoitti:Mitä noilla koiranluiden mukana tulleilla nylonrenkailla on tarkoitus tehdä?
Jos ne on sellaset abaut 8mm paksut ni mulla ne on laitettu yläkolmion alle niiten orggisten päälle ku perää pudotettiin luilla! :rocket
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

firefighter22 kirjoitti:
Wyfell kirjoitti:Mitä noilla koiranluiden mukana tulleilla nylonrenkailla on tarkoitus tehdä?

Jos ne on sellaset abaut 8mm paksut ni mulla ne on laitettu yläkolmion alle niiten orggisten päälle ku perää pudotettiin luilla! :rocket
Just semmoset ne on. Ai joo. Nythän mä vasta hokasin. :bulb: Minä laitoin jo aikaisemmin ne Miksan alumiiniversiot.
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

No hyvä et onkelma ratkes. :kippis:
66-1147085102

Viesti Kirjoittaja 66-1147085102 »

Moro!

Vieläkös noita korokepaloja eteen ja koiranluita taakse olisi tarjolla jollakulla? Pari senttiä pitäisi pudottaa molemmista päistä.

T. Busasami

email: sami@nutricionsystems.com
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

Busasami kirjoitti:Moro!

Vieläkös noita korokepaloja eteen ja koiranluita taakse olisi tarjolla jollakulla? Pari senttiä pitäisi pudottaa molemmista päistä.

T. Busasami

email: sami@nutricionsystems.com

Kato tualta yritysilmootus pualelta! Tarkennus pörssifoorumi ja sieltä yritys ilmootukset. Viriosat kansiset. :smoking:




Edited By firefighter22 on 1183464157
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Lueskelin tätä keskustelua madallus mielessä...hmm ja rupesin mittailemaan ja tutkiskelemaan pyörääni ja hups. Ihmettellin jo ostaessani tätä pyörää kun myyjä antoi koiranluut mukaan ja sanoi että nämä tulivat jo edelliseltä omistajalta. Silmämääräisesti mitattuna näytti samanmittaisilta kun nuo paikallaan olevat, mutta tarkistusmittaus vahvisti paikallaan olevien olevan 115mm, joka käsitykseni mukaan NOSTAA persettä n.1,5cm :oho:
Tästä vetelin pikaisen johtopäätöksen että keulallekkin on varmaan sitten tehty jotain. Oheinen kuva osoittaa että kolmion alla on 12mm paloja. Nämä eivät lienee alkuperäiset????
Nämä ilmeisesti laskevat keulaa sen 12mm???
Auttakkee tyhmää :1087

Kuva




Edited By roibusa77 on 1184092813
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

roibusa77 kirjoitti:Lueskelin tätä keskustelua madallus mielessä...hmm ja rupesin mittailemaan ja tutkiskelemaan pyörääni ja hups. Ihmettellin jo ostaessani tätä pyörää kun myyjä antoi koiranluut mukaan ja sanoi että nämä tulivat jo edelliseltä omistajalta. Silmämääräisesti mitattuna näytti samanmittaisilta kun nuo paikallaan olevat, mutta tarkistusmittaus vahvisti paikallaan olevien olevan 115mm, joka käsitykseni mukaan NOSTAA persettä n.1,5cm :oho:
Tästä vetelin pikaisen johtopäätöksen että keulallekkin on varmaan sitten tehty jotain. Oheinen kuva osoittaa että kolmion alla on 12mm paloja. Nämä eivät lienee alkuperäiset????
Nämä ilmeisesti laskevat keulaa sen 12mm???
Auttakkee tyhmää :1087

Kuva

Kuvasta päätellen ei oo ku yhet korokepalat ja noi on käsittääkseni alkuperäiset koska mulla puotettiin busaa ni siihen tuli n.8mm palat lisäks päälle. :)
Kysy ksthb Jampalta ni se kyl selittää tänkin jutun. :thumbup:




Edited By firefighter22 on 1184094252
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kuvassa näyttäisi olevan ihan vakiokeula. Ja 115mm luut tosiaan nostaa perää, vakiot on 119mm.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

jarim kirjoitti:Kuvassa näyttäisi olevan ihan vakiokeula. Ja 115mm luut tosiaan nostaa perää, vakiot on 119mm.
No perskuta, mullahan ei sitten tartte ku vaihtaa nuo alkuperäset luut takasi, niin pyörä laskee jo inhimilliselle tasolle. Jos tuota keulaa haluaa laskea niin tuleeko noiden kuvassa olevien palojen lisäksi tohon väliin vielä lisää paloja vai korvataanko noi kuvan palat jollain paksummilla? :1087
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sen ylimmäisen levyn alle tulee ylimääräiset holkit. Samalla pitänee vaihtaa myös ne pultit pidempiin. Tämän jälkeen iskareita voi liu'uttaa ylöspäin -> keula tippuu. Samalla ajoasento hieman muuttuu kun stongat nousee ylöspäin ja lähemmäs kuskia.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Jep, jep tänään sain vaihdettua ksthb:n toimittamat (kiitosta vielä kerran) koiranluut ja stongan korotuspalat. Näin tuoreeltaan voin sanoa että ero oli valtava. Pyörä tippui sen 35mm ja samalla painopiste aivan älyttömästi. Käytännön hyötyä tietysti tuli tällaiselle "hujopille" (170cm kengät jalassa :D ) huomattavasti ja voisin luulla että keulakin pysyy paremmin maassa, joskaan se ei ole ollut ongelma tähänkään saakka, mutta jos noita kiihytyskisoja...
Keulaa en saanut laskettua, kun en viitsinyt alkaa riisumaan keulamaskia yms. mutta stongien korotus kyllä tuntui ihan kivalta. Liekö tuosta laskemisesta 6mm on juuri käytännön hyötyäkään???

Kysymys kuuluu tällaisen persuuksen laskun jälkeen, kuinka paljon olette säätäneet jousitusta jotta ollaan takaisin ikäänkuin vakio jäykkyydessä?
???
110-1162320281

Viesti Kirjoittaja 110-1162320281 »

roibusa77 kirjoitti:
jarim kirjoitti:Kuvassa näyttäisi olevan ihan vakiokeula. Ja 115mm luut tosiaan nostaa perää, vakiot on 119mm.

No perskuta, mullahan ei sitten tartte ku vaihtaa nuo alkuperäset luut takasi, niin pyörä laskee jo inhimilliselle tasolle. Jos tuota keulaa haluaa laskea niin tuleeko noiden kuvassa olevien palojen lisäksi tohon väliin vielä lisää paloja vai korvataanko noi kuvan palat jollain paksummilla? :1087
jos sulla nyt jäi nuo korottavat luut ylmiäräseks niin..... :;):

Sanokaas asiasta enemmän tietävät saako noilla sopivasti herkkyyttä mutkatielle vai meneekö överiks... itellä kun ei o hajuakaan :apua:
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

nomad667 kirjoitti:jos sulla nyt jäi nuo korottavat luut ylmiäräseks niin..... :;):
Saapi jos haluat.
Vastaa Viestiin