juu ja jos vetää rataa niin menee keveesti yli 10. Normi lukemia. Taas se bensan löyhkä kannattaa tutkailla. Jos pelkoa että käy rikkaalla niin käy jollain penkittäjällä joka pystyy nollaamaan säädöt.roibusa77 kirjoitti:JanneT kirjoitti:Ajotyyli vaikuttaa uskomattoman paljon tuohon kulutukseen. Itellä ainakin pyörii jatkuvasti siellä 6-10 l/100km paikkeilla, riippuen siitä millainen keli on ja paljonko antaa vehkeelle leipääMun mielestä tuo max 8l kulutus ei vaikuta kaupunkiajossa vielä mitenkään hälyyttävän suurelta. Tosin kuten sanoin, riippuu paljon ajotyylistä ja lämpötiloista.
Tämä rauhoitti mieltäni niin paaaaljon että voimme näillä erää lopetella tämän "vian" penkomisen. Jos jatkossa alkaa vielä rajummin vaivaamaan, niin palataan sitten asiaan. Suurkiitos kaikille kokeneemmille vinkin antajille....häätypä taas vain todeta että LOISTOPORUKKAA!!!
Busa hörsii/vuotaa? - Benisaa muaallekkin kuin suoniin
Kiitti. Tuo bensan löyhkäkään ei esiinny kuin joskus pysähtyessä sen jälkeen kun olen kallistanut sivutuelle sekä joskus kun väännän virrat päälle ja bensapumppu hyrrää hetken.busajasa kirjoitti:juu ja jos vetää rataa niin menee keveesti yli 10. Normi lukemia. Taas se bensan löyhkä kannattaa tutkailla. Jos pelkoa että käy rikkaalla niin käy jollain penkittäjällä joka pystyy nollaamaan säädöt.
Tarkkaa nokka kait

Jos bensa haisee niin tankki ylös tuelle, sitten tarkkaan tsekkaus ettei ole vuotoja missään kohtaa linjaa. Virtoja päälle & pois niin että pumppu kehittää paineet, näkyy/tuntuu kosteutena jos haiseekin. Ikävää jos roihahtaa liekkeihin mopo...
Katso myös että kaikki muut letkut ja liittimet ovat kiinni. Kampikammion huohotus ainakin tuottaa käryä jos letku irti.
Katso myös että kaikki muut letkut ja liittimet ovat kiinni. Kampikammion huohotus ainakin tuottaa käryä jos letku irti.
Club 100 m/s
Juu nuo vuototarkistukset tehtiin samalla kun käytin mopon läppäsynkassa. Uskoo ken haluaa, mutta polttoaineen vaihto 98:iin lopetti hajun. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. ???-Artsi- kirjoitti:Jos bensa haisee niin tankki ylös tuelle, sitten tarkkaan tsekkaus ettei ole vuotoja missään kohtaa linjaa. Virtoja päälle & pois niin että pumppu kehittää paineet, näkyy/tuntuu kosteutena jos haiseekin. Ikävää jos roihahtaa liekkeihin mopo...
Katso myös että kaikki muut letkut ja liittimet ovat kiinni. Kampikammion huohotus ainakin tuottaa käryä jos letku irti.
Koitas vielä käyttää ysiviiseemeliä nyt uudestaan ja tsekkaa, että tuleeko silläkään enää hajua..roibusa77 kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Jos bensa haisee niin tankki ylös tuelle, sitten tarkkaan tsekkaus ettei ole vuotoja missään kohtaa linjaa. Virtoja päälle & pois niin että pumppu kehittää paineet, näkyy/tuntuu kosteutena jos haiseekin. Ikävää jos roihahtaa liekkeihin mopo...
Katso myös että kaikki muut letkut ja liittimet ovat kiinni. Kampikammion huohotus ainakin tuottaa käryä jos letku irti.
Juu nuo vuototarkistukset tehtiin samalla kun käytin mopon läppäsynkassa. Uskoo ken haluaa, mutta polttoaineen vaihto 98:iin lopetti hajun. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. ???
JanneT kirjoitti:Koitas vielä käyttää ysiviiseemeliä nyt uudestaan ja tsekkaa, että tuleeko silläkään enää hajua..
Tämä oli niin instant homma että eilen ajelin aamupäivällä vielä 95:lla ja tuoksui. Iltapäivällä tankki oli kuiva (päivän tykityksen jäljiltä :p ) ja pistin 98:a eka tankillisen ja vielä on tuoksua saanut odotella. Toppas siis ikäänkuin seinään ???
Edit: Tuon tankkauksen jälkeen olen pörryyttänyt n. 100km.
Edit: Jope Ruonansuun sanoin "kylällä jo minua ne hulluna pittää"

Edited By roibusa77 on 1183717083
eli mun busa ei hörsi mutta vuotaa. bensabumpun päällä oleva suoja.. jotain solumuovin tapasta tuppaa kastumaan. (vuosimalli 99)
tänään haiskahti bensa ja nostin tankin niin se suoja oli "kostunut" siitä päältä ja mielestäni vuoto tuli siitä ruiskusuuttimesta ja se tiputti bensaa siihen ruiskun sähköliittimen päälle tai ainakin se oli märkä.. mistähän vuoto voisi johtua? räjäytys kuvia kun manuaalista katsoo niin olisiko yksi vaihtoehto D2 (32/106) sivulla numero 6 o-rengas? tankki ylhäällä kun pyörää käyttelee niin vuotoja ei ilmene.. mut silti kostuu se suoja.. mikä neuvoksi?
tänään haiskahti bensa ja nostin tankin niin se suoja oli "kostunut" siitä päältä ja mielestäni vuoto tuli siitä ruiskusuuttimesta ja se tiputti bensaa siihen ruiskun sähköliittimen päälle tai ainakin se oli märkä.. mistähän vuoto voisi johtua? räjäytys kuvia kun manuaalista katsoo niin olisiko yksi vaihtoehto D2 (32/106) sivulla numero 6 o-rengas? tankki ylhäällä kun pyörää käyttelee niin vuotoja ei ilmene.. mut silti kostuu se suoja.. mikä neuvoksi?
Muistaakseni keskimmäisissä sylintereissä on eri sytkäennakko ja seos vakiona. En nyt muista ulkoa että kuinka merkittävä tuo kierrosten putoamisen ero on - mutta jos ei kierrokset putoa ollenkaan niin sitten ei ole synkkaus ihan täysin onnistunut. Kokeile vaikka vähän avata niitä laitimmaisia kurkkuja niistä synkkausruuveista - tuon pitäisi vaikuttaa niin että kierrokset tippuvat tasaisemmin.roibusa77 kirjoitti:Petri Hoi. Kokeilin nyt vielä varuiksi tuon mainitsemasi injektoritestin ja tuloksena oli jotta 1 ja 2 sylinterin injektorit molemmat eivät laskeneen pois nypittäessä kierroksia niin paljon kuin 3 ja 4 sylinteri.
Kahden injektorin vikaan en oikein jaksaisi uskoa?
Mut mullakin meni eilen mutkalenkillä yli 8L/100km. Asiaan vaikutti erityisesti kaksi asiaa:
- speedohealer korjaa matkamittaria niin että tuossa on 11% virhettä, eli todellinen kulutus oli 7.2L/100km
- en ole ehtinyt säätämään orggisboxia parin pikku muutoksen jälkeen, joten rikastin sitä varmuuden vuoksi 5% kaikilla alueilla. Tuo oli varmaankin ihan tarpeetonta koska muutokset vaikuttivat noin paljon vain yläkertaan ja veikkaus on että alakerrassa seos meni ihan turhaan noin 0.5 yksikköä liian rikkaalle (Laskin että 5% lisäys injektorin aukioloaikaan ==> AFR muutos 0.5 yksikköä, esim 13.0 ==> 12.5). No kun kelit paranee niin mittaan ja säädän uudestaan.
Juups. Jänskä hommeli mulla tuo kulutusmittri heittää todellisuudesta 0,5l-1l alakanttiin.PetriK kirjoitti:Muistaakseni keskimmäisissä sylintereissä on eri sytkäennakko ja seos vakiona. En nyt muista ulkoa että kuinka merkittävä tuo kierrosten putoamisen ero on - mutta jos ei kierrokset putoa ollenkaan niin sitten ei ole synkkaus ihan täysin onnistunut. Kokeile vaikka vähän avata niitä laitimmaisia kurkkuja niistä synkkausruuveista - tuon pitäisi vaikuttaa niin että kierrokset tippuvat tasaisemmin.
Mut mullakin meni eilen mutkalenkillä yli 8L/100km. Asiaan vaikutti erityisesti kaksi asiaa:
- speedohealer korjaa matkamittaria niin että tuossa on 11% virhettä, eli todellinen kulutus oli 7.2L/100km
- en ole ehtinyt säätämään orggisboxia parin pikku muutoksen jälkeen, joten rikastin sitä varmuuden vuoksi 5% kaikilla alueilla. Tuo oli varmaankin ihan tarpeetonta koska muutokset vaikuttivat noin paljon vain yläkertaan ja veikkaus on että alakerrassa seos meni ihan turhaan noin 0.5 yksikköä liian rikkaalle (Laskin että 5% lisäys injektorin aukioloaikaan ==> AFR muutos 0.5 yksikköä, esim 13.0 ==> 12.5). No kun kelit paranee niin mittaan ja säädän uudestaan.
Eipä hätiä mitiä, pyörä kuiten pelaa ja kaikki vuodot on tarkisteltu yms. joten se syö minkä syö. Jossain pitäis varmaan kuiten käyttää säädossä jossaa vaiheessa ni nollisivat säädöt jos tarvetta.
Asiasta hieman poiketakseni. Kun käytin mopoa kaasuläppäsynkassa, huoltokaveri kyseli että onko tähän tehty päivitystä?!? Onko siis busiin yleisesti tehty joku päivitys boxeihin yms?