tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kävin nää käppyrät mitä täällä on nopeasti lävitse liittyen yhteen projektiin - yksi asia on mielenkiintoinen.

Osalla porukasta tehon tuotto loppuu 10000rpm:n kohdalla ja alkaa sitten tippumaan, joillain taas tehoa tuotetaan tasaisesti kierrosrajoittajaan saakka.

Onkohan noi jossa tehot loppuu 10000 rpm:ään penkitetty 6. vaihteella vai näkyyköhän noissa jossa tehontuotto jatkuu se nokkien ajoituksen tuoma lisähyöty - tai jotain muuta ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Ainakin turbot luullakseni penkitetään aina 6. vaihteella.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Siis tarkoitin ilman TRE:tä 6 vaihteella jolloin tuo yksi suzukin omn rajoitin tulee vastaan... Turbojen käyriä en katsellut, kun oma mielenkiinto on vain vapareissa.

Muistaakseni Martan käyrä jaktuu kauniin muotoisesti ylöspäin kun muilla jo alkaa tehot laskemaan.

Oma veikkaus oli että niillä joilla on kaunis jatkuva tehokäyrä on myös nokille tehty jotain ? Mutta tänne käppyröitä heittäneet voivat varmaan myös itsekin kertoilla.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:Siis tarkoitin ilman TRE:tä 6 vaihteella jolloin tuo yksi suzukin omn rajoitin tulee vastaan... Turbojen käyriä en katsellut, kun oma mielenkiinto on vain vapareissa.

Muistaakseni Martan käyrä jaktuu kauniin muotoisesti ylöspäin kun muilla jo alkaa tehot laskemaan.

Oma veikkaus oli että niillä joilla on kaunis jatkuva tehokäyrä on myös nokille tehty jotain ? Mutta tänne käppyröitä heittäneet voivat varmaan myös itsekin kertoilla.

Jep, muutokset mitä Sarin mopediin on tehty: Yoshi putkisto, airbox modi/lyhyet suppilot, läppis modi, PC; K&N, Nikko tre, putsari,venttiilin välykset säädetty ylärajalle (imu 25, pako 30mm) :shocked:

Nokkiin/ajoituksiin ei oo sen kummemmin kajottu ???
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jotain olet tuossa saanut tehtyä paremmin kuin monessa muussa - kun käyrän muotoa katsoo. Tuskin pelkillä venttiilin välyksillä tuo on tullut...

Mielenkiintoista !
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

PetriK kirjoitti:Jotain olet tuossa saanut tehtyä paremmin kuin monessa muussa - kun käyrän muotoa katsoo. Tuskin pelkillä venttiilin välyksillä tuo on tullut...

Mielenkiintoista !
Lyhyet suppilot ja läppismodi?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

Titaani kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Jotain olet tuossa saanut tehtyä paremmin kuin monessa muussa - kun käyrän muotoa katsoo. Tuskin pelkillä venttiilin välyksillä tuo on tullut...

Mielenkiintoista !

Lyhyet suppilot ja läppismodi?
normaali suppiloilla tasasempi käyrä??ja ehkä vähemmän tehoa ja vääntöä
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

No niin nyt on otettu täysin modaamattomasta bussista lukemat ulos:

Veto vitosella
Veto kutosella

Kutosella rajoitin rajoittaa...

Vetovideo

Sanoisin että tästä ja tällä pelillä on hyvä jatkaa.... :pomppu: :pomppu:

Odotin selkeästi vähemmän.




Edited By busajasa on 1178975481
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
84-1156786288

Viesti Kirjoittaja 84-1156786288 »

busajasa kirjoitti:No niin nyt on otettu täysin modaamattomasta bussista lukemat ulos:

Veto vitosella
Veto kutosella

Kutosella rajoitin rajoittaa...

Vetovideo

Sanoisin että tästä ja tällä pelillä on hyvä jatkaa.... :pomppu: :pomppu:

Odotin selkeästi vähemmän.

Jep, kyllä vakiolla otetut käyrät näyttää, että potentiaalia löytyy! Mitenhän tuo sitten menee, saako vitosella paremmat huippulukemat ko kutosella...?

-W
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

No noista käppyröisistäkin näkee mun mielestä sen, että vitosella tehohävikki on himpun pienempi kuin kutosella, eli viitosella saa muutaman promillen paremman lukeman kuin kuutosella. Vai?



Edited By Kujo on 1179002897
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Jaa jos rajoituksen ohittaisi niin tulisiko samat kuin vitos vaihteella.. Dunno. Pitää kokeilla :D

Päivän parhaat kuitenkin meni yli 200. 900RR josta oli revitty yi 210 (muistaakseni) ja Turbo Z1000 Kiwikasa josta oli jo reilusti enemmän.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

kuva

254.07 / 239.29
pakosarjassa vuoto, ei ahdot pysyny siellä missä piti.ahdot oli jotain 0.65
jeejee 1/4 alle kympin
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Jaakko kirjoitti:kuva

254.07 / 239.29
pakosarjassa vuoto, ei ahdot pysyny siellä missä piti.ahdot oli jotain 0.65

Siis.. Mitä? Ahtopaine karkaa koska pakosarjassa on vuoto? Tarkoittanet ahtoputkia, painekoteloa tai jotain vastaavaa?

No, hyvin näyttää "pikkupaineilla" kuitenkin pukkaavan. :)




Edited By gold on 1184612872
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

gold kirjoitti:Siis.. Mitä? Ahtopaine karkaa koska pakosarjassa on vuoto? Tarkoittanet ahtoputkia, painekoteloa tai jotain vastaavaa?

No, hyvin näyttää "pikkupaineilla" kuitenkin pukkaavan. :)
pakosarja vuotaa tiivisteistä. nostaa kerran paineet ylös ja laskee sen jälkeen siihen puolen kilon päälle. vääntöä näyttää olevan melko paljon.
jeejee 1/4 alle kympin
115-1180113841

Viesti Kirjoittaja 115-1180113841 »

Jaakko kirjoitti:
gold kirjoitti:Siis.. Mitä? Ahtopaine karkaa koska pakosarjassa on vuoto? Tarkoittanet ahtoputkia, painekoteloa tai jotain vastaavaa?

No, hyvin näyttää "pikkupaineilla" kuitenkin pukkaavan. :)

pakosarja vuotaa tiivisteistä. nostaa kerran paineet ylös ja laskee sen jälkeen siihen puolen kilon päälle. vääntöä näyttää olevan melko paljon.
se on hukkaportti.
Vastaa Viestiin