
Busa ei lähe käyntiin
Tsekkaappas takakatteen alle,vasemmalle puolelle....ihan taakse...siellä on jännitteensäädin.Tarkista johtoliitos ja mahdolliset kulumat/hankaumat johdoissa.
Tarkista myös liitokset startille ja akulle.
Kannattaa.....nimi. kokemusta on...meinas palaa koko mopo...taannoin.
-A-
Sit mittaa latausjännite 5000rpm kohdilla...pitäs olla 13.5-15 V välillä.
Tarkista myös kytkinkahvan mikrokytkimen toimivuus.
Edited By Agostini on 1183313025
Tarkista myös liitokset startille ja akulle.
Kannattaa.....nimi. kokemusta on...meinas palaa koko mopo...taannoin.
-A-
Sit mittaa latausjännite 5000rpm kohdilla...pitäs olla 13.5-15 V välillä.
Tarkista myös kytkinkahvan mikrokytkimen toimivuus.
Edited By Agostini on 1183313025
Ääni tälle myös jos oireet tosiaan on että starttaa muttei käynnisty. http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/kytkimenkytkinAgostini kirjoitti:Tarkista myös kytkinkahvan mikrokytkimen toimivuus.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Aikaisemmin pienempi maajohto lämpesi, liittimen kosketus oli huono.
Jännitteensäädin ja laturi on vaihdettu uuteen, laturi oli sulanut.
Latausjännite 5000 kierroksella 14,4 v ja tyhjäkäynnillä valot päällä 13,8 v.
Ajaessa olen huomannut pientä nypytystä pienillä kierroksilla, alhaisissa nopeuksissa.
Kun pyörä ei lähde käyntiin, nostan tankin ylös ja tankista kuuluu pulputusta (tankissa ilmaa). Tämän jälkeen pyörä lähtee käymään. Omien kokeilujen jälkeen havaittua.
Tarkistin mikrokytkimen toiminnan piipparilla, näyttäisi olevan kunnossa.
Jännitteensäädin ja laturi on vaihdettu uuteen, laturi oli sulanut.
Latausjännite 5000 kierroksella 14,4 v ja tyhjäkäynnillä valot päällä 13,8 v.
Ajaessa olen huomannut pientä nypytystä pienillä kierroksilla, alhaisissa nopeuksissa.
Kun pyörä ei lähde käyntiin, nostan tankin ylös ja tankista kuuluu pulputusta (tankissa ilmaa). Tämän jälkeen pyörä lähtee käymään. Omien kokeilujen jälkeen havaittua.
Tarkistin mikrokytkimen toiminnan piipparilla, näyttäisi olevan kunnossa.
Ei, siinä on uudempi, tankin sisällä oleva pumppu.gold kirjoitti:Bensaletkuthan eivät mene ruttuun kun lasket tankin alas?
Olikos tuossa -01 mallissa vielä se ongelmia aiheuttanut vanhempi bensapumppu?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kun ei lähde käyntiin, niin ihan perusasiat kiinnostaa:
- Pyörittääkö moottoria vai ei pyöritä ollenkaan ?
- Pyörittääkö vaivalloisesti vai hyvin ?
- Kun käynnistyy, niin pyöriikö erilailla
- Tuleeko check näyttöön kun ei käynnisty ?
- Edelsikö ongelmaa joku huoltotoimenpide tai säätäminen tai pidempi reissu tms ?
nimim. Esim nokkaketju pakonokan APE:n säätöpyörällä vaatii 16 siihen merkkien kohdalle nokkapyörien väliin, jos oli 15 niin pyörähti pari kertaa - sitten pysähtyi ja lopulta muutaman yrityksen jälkeen jaksoi lähteä käyntiin. Kylmänä pyöritti hyvin, mutta kesti vähän aikaan kun starttasi. Lämpimänä tuli tuo edellä kuvattu oire joka johtui siitä että nokka meni kiinni liian aikaisin ja sylinteripaine kasvoi niin isoksi ettei jaksanut pyöriä kunnolla. Kyllä oli tulpissa pieniä detonaation jälkiä tuon jäljiltä kun sitten avasin yläkerran uudestaan.
Edited By PetriK on 1183378683
- Pyörittääkö moottoria vai ei pyöritä ollenkaan ?
- Pyörittääkö vaivalloisesti vai hyvin ?
- Kun käynnistyy, niin pyöriikö erilailla
- Tuleeko check näyttöön kun ei käynnisty ?
- Edelsikö ongelmaa joku huoltotoimenpide tai säätäminen tai pidempi reissu tms ?
nimim. Esim nokkaketju pakonokan APE:n säätöpyörällä vaatii 16 siihen merkkien kohdalle nokkapyörien väliin, jos oli 15 niin pyörähti pari kertaa - sitten pysähtyi ja lopulta muutaman yrityksen jälkeen jaksoi lähteä käyntiin. Kylmänä pyöritti hyvin, mutta kesti vähän aikaan kun starttasi. Lämpimänä tuli tuo edellä kuvattu oire joka johtui siitä että nokka meni kiinni liian aikaisin ja sylinteripaine kasvoi niin isoksi ettei jaksanut pyöriä kunnolla. Kyllä oli tulpissa pieniä detonaation jälkiä tuon jäljiltä kun sitten avasin yläkerran uudestaan.

Edited By PetriK on 1183378683
... ja jos bensapumppu on tankin ulkopuolista mallia niin pyörän vuosimalli lienee silloin 99 tai 00. Tai sitten tankki/pumppu on peräisin vanhemmasta vuosimallista. Puhdistusoperaatiosta on juttua mm. tämän linkin takana...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Saattaapa jossain olla tästäkin jo juttua, mutta...
Voisiko akku tyhjentyä tyyten alle 8 tunnissa, jos olis vahingossa vaikka kääntänyt virta-avaimen "parkkivalo"-asentoon? Teki mulle oharit kun yritin töistä kotiutua, ei ollut tappokytkin päällä, ei myöskään vaihde saatikka jalka alhaalla. Ei vaan antanut edes virtoja päälle, ee kerrassa mittään. En saanut edes mäkistartilla käymään, vaikka apujakin oli..
Nyt yritän ladata tuota akkua, vaan kun ei oo blondiversio tuo laturikaan, ärh.
Voisiko akku tyhjentyä tyyten alle 8 tunnissa, jos olis vahingossa vaikka kääntänyt virta-avaimen "parkkivalo"-asentoon? Teki mulle oharit kun yritin töistä kotiutua, ei ollut tappokytkin päällä, ei myöskään vaihde saatikka jalka alhaalla. Ei vaan antanut edes virtoja päälle, ee kerrassa mittään. En saanut edes mäkistartilla käymään, vaikka apujakin oli..

Nyt yritän ladata tuota akkua, vaan kun ei oo blondiversio tuo laturikaan, ärh.
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
Kyllähän tuo mahdollista on,varsinkin kun aika on nuin piiiiitkä.
Ei ne patterit kaikkea kestä,ja jos vielä himpun vanhempi tahi heikohko akkumulaattori ompi.
Katsoitko että kaikki piuhat kunnolla kiinni,eikä ole hapettumia?
Virtalukon piuhatkin kannattaa katsoa,tai jos virtalukko ompi kuallu?
Arvauksia,arvauksia,,,
Ei ne patterit kaikkea kestä,ja jos vielä himpun vanhempi tahi heikohko akkumulaattori ompi.
Katsoitko että kaikki piuhat kunnolla kiinni,eikä ole hapettumia?
Virtalukon piuhatkin kannattaa katsoa,tai jos virtalukko ompi kuallu?
Arvauksia,arvauksia,,,