Busa ei lähe käyntiin

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
66-1176309949

Viesti Kirjoittaja 66-1176309949 »

Mikähän mahtais olla busassa vialla, kun ei lähde puolen tunnin seisomisen jälkeen käymään. Pidemmän ajan jälkeen lähtee kuitenkin moitteetta. :apua:
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Ilmeneekö jotain muuta vikaa, esimerkiksi ajossa? Vuosimalli? Onko akku kuinka vanha?



Edited By gold on 1183308724
66-1176309949

Viesti Kirjoittaja 66-1176309949 »

Vuosimalli 2001, akku on uusi ja muita vikoja ei ole.
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Tsekkaappas takakatteen alle,vasemmalle puolelle....ihan taakse...siellä on jännitteensäädin.Tarkista johtoliitos ja mahdolliset kulumat/hankaumat johdoissa.
Tarkista myös liitokset startille ja akulle.
Kannattaa.....nimi. kokemusta on...meinas palaa koko mopo...taannoin.

-A-

Sit mittaa latausjännite 5000rpm kohdilla...pitäs olla 13.5-15 V välillä.

Tarkista myös kytkinkahvan mikrokytkimen toimivuus.




Edited By Agostini on 1183313025
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Agostini kirjoitti:Tarkista myös kytkinkahvan mikrokytkimen toimivuus.
Ääni tälle myös jos oireet tosiaan on että starttaa muttei käynnisty. http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/kytkimenkytkin
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1176309949

Viesti Kirjoittaja 66-1176309949 »

Aikaisemmin pienempi maajohto lämpesi, liittimen kosketus oli huono.
Jännitteensäädin ja laturi on vaihdettu uuteen, laturi oli sulanut.
Latausjännite 5000 kierroksella 14,4 v ja tyhjäkäynnillä valot päällä 13,8 v.

Ajaessa olen huomannut pientä nypytystä pienillä kierroksilla, alhaisissa nopeuksissa.

Kun pyörä ei lähde käyntiin, nostan tankin ylös ja tankista kuuluu pulputusta (tankissa ilmaa). Tämän jälkeen pyörä lähtee käymään. Omien kokeilujen jälkeen havaittua.

Tarkistin mikrokytkimen toiminnan piipparilla, näyttäisi olevan kunnossa.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Bensaletkuthan eivät mene ruttuun kun lasket tankin alas?
Olikos tuossa -01 mallissa vielä se ongelmia aiheuttanut vanhempi bensapumppu?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gold kirjoitti:Bensaletkuthan eivät mene ruttuun kun lasket tankin alas?
Olikos tuossa -01 mallissa vielä se ongelmia aiheuttanut vanhempi bensapumppu?
Ei, siinä on uudempi, tankin sisällä oleva pumppu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1176309949

Viesti Kirjoittaja 66-1176309949 »

Näyttäs olevan vanhemman mallin bensapumppu eli ei ole tankin sisällä.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kun ei lähde käyntiin, niin ihan perusasiat kiinnostaa:

- Pyörittääkö moottoria vai ei pyöritä ollenkaan ?
- Pyörittääkö vaivalloisesti vai hyvin ?
- Kun käynnistyy, niin pyöriikö erilailla
- Tuleeko check näyttöön kun ei käynnisty ?
- Edelsikö ongelmaa joku huoltotoimenpide tai säätäminen tai pidempi reissu tms ?

nimim. Esim nokkaketju pakonokan APE:n säätöpyörällä vaatii 16 siihen merkkien kohdalle nokkapyörien väliin, jos oli 15 niin pyörähti pari kertaa - sitten pysähtyi ja lopulta muutaman yrityksen jälkeen jaksoi lähteä käyntiin. Kylmänä pyöritti hyvin, mutta kesti vähän aikaan kun starttasi. Lämpimänä tuli tuo edellä kuvattu oire joka johtui siitä että nokka meni kiinni liian aikaisin ja sylinteripaine kasvoi niin isoksi ettei jaksanut pyöriä kunnolla. Kyllä oli tulpissa pieniä detonaation jälkiä tuon jäljiltä kun sitten avasin yläkerran uudestaan. :shocked:




Edited By PetriK on 1183378683
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
66-1176309949

Viesti Kirjoittaja 66-1176309949 »

Pyörittää lämpimänä ja kylmänä hyvin. Ei tule checkiä näyttöön.
Aikaisemmasta historiasta ei ole tietoa.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Hakua käyttämällä löydät tietoa vanhan mallin bensapumpun putsaamisesta, ja sihtien poistamisesta/vaihtamisesta. Jos siis tuossa nyt on tuo vanhanmallin ulkoinen pumppu.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

... ja jos bensapumppu on tankin ulkopuolista mallia niin pyörän vuosimalli lienee silloin 99 tai 00. Tai sitten tankki/pumppu on peräisin vanhemmasta vuosimallista. Puhdistusoperaatiosta on juttua mm. tämän linkin takana...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BusaMisu
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 22:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BusaMisu »

Saattaapa jossain olla tästäkin jo juttua, mutta...
Voisiko akku tyhjentyä tyyten alle 8 tunnissa, jos olis vahingossa vaikka kääntänyt virta-avaimen "parkkivalo"-asentoon? Teki mulle oharit kun yritin töistä kotiutua, ei ollut tappokytkin päällä, ei myöskään vaihde saatikka jalka alhaalla. Ei vaan antanut edes virtoja päälle, ee kerrassa mittään. En saanut edes mäkistartilla käymään, vaikka apujakin oli.. :(
Nyt yritän ladata tuota akkua, vaan kun ei oo blondiversio tuo laturikaan, ärh.
Kaikkea ei voi saada...eikä paljon muutakaan.
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Kyllähän tuo mahdollista on,varsinkin kun aika on nuin piiiiitkä.
Ei ne patterit kaikkea kestä,ja jos vielä himpun vanhempi tahi heikohko akkumulaattori ompi.
Katsoitko että kaikki piuhat kunnolla kiinni,eikä ole hapettumia?
Virtalukon piuhatkin kannattaa katsoa,tai jos virtalukko ompi kuallu?
Arvauksia,arvauksia,,,
Vastaa Viestiin