Lämpöä!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
mopoilija
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 19:07
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja mopoilija »

kertokaa mikä on vialla kun mopo keittää ja kuskikin sen jälkeen!
jostain kumman syystä paisuntasäiliö ei anna syylärille takaisin nestettä kylmetessään, kaikki pelaa vähän aikaa hienosti kun laittaa syylärin täyteen nestettä. voiko vika olla esim termostaatissa? paisuntasäiliölle menevä putki on auki ja säiliö huuhdeltu monta kertaa. :apua:
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Ilmaa kunnolla. Jäähdytin täyteen ja kallistelet puolelta toiselle ja letkuja puristelet, sitten käymään ilman korkkia. Neste tulee yli kun lämpenee, et joku tötterö korkin paikalle. Niin kauan ettei ilmakuplia enään tule. Kerran termari jumissa niin tuli kaikki mehut pihalle.
tetsa
109-1162235817

Viesti Kirjoittaja 109-1162235817 »

Mikä on vialla, kun normaaliajossa lämmöt pysyy aisoissa, mutta kun pyörän pysäyttää ja antaa hetken käydä niin alkaa lämmöt nousta ja ne nousee ja nousee ja aina vain nousee vaikka flekti käy...?
:pääseinään:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

miku.i kirjoitti:Mikä on vialla, kun normaaliajossa lämmöt pysyy aisoissa, mutta kun pyörän pysäyttää ja antaa hetken käydä niin alkaa lämmöt nousta ja ne nousee ja nousee ja aina vain nousee vaikka flekti käy...?
:pääseinään:
Onko tyhjäkäyntiseosta säädetty? ...ettei vaan olis liian laihalla...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

miku.i kirjoitti:Mikä on vialla, kun normaaliajossa lämmöt pysyy aisoissa, mutta kun pyörän pysäyttää ja antaa hetken käydä niin alkaa lämmöt nousta ja ne nousee ja nousee ja aina vain nousee vaikka flekti käy...?
:pääseinään:
Samat oireet meidän emännän mopossa. kone auki ja tilkeestä vika löytyi.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

mopoilija kirjoitti:kertokaa mikä on vialla kun mopo keittää ja kuskikin sen jälkeen!
jostain kumman syystä paisuntasäiliö ei anna syylärille takaisin nestettä kylmetessään, kaikki pelaa vähän aikaa hienosti kun laittaa syylärin täyteen nestettä. voiko vika olla esim termostaatissa? paisuntasäiliölle menevä putki on auki ja säiliö huuhdeltu monta kertaa. :apua:
Ja lähes sata varmasti sama vika :(
109-1162235817

Viesti Kirjoittaja 109-1162235817 »

Miten kannentiivisteen vaihto onnistuu? Pitääkö irrottaa koko kone vai sopiiko kansi lähtemään ilman koneen irrotusta?
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Kyllä me irrotettiin koko motti, kun ei ollut tietoa onko ryhmä terve ???

Sen verran siihen meni aikaa, kun päivällä yhden aikaan alotettiin, niin illalla yhentoista pintaan kone kävi. :pomppu:
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Eikös Busan pitäs aika hyvin tuota lämpöä sietää? Ihmeen paljon noita kansitiiviste vikoja/epäilyjä kuulee. Onko se kuitenkin niin, että heikko ei kestä? ???
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jone kirjoitti:Eikös Busan pitäs aika hyvin tuota lämpöä sietää? Ihmeen paljon noita kansitiiviste vikoja/epäilyjä kuulee. Onko se kuitenkin niin, että heikko ei kestä? ???
Ei oo heikko. Flektin termari viat aiheuttaa ongelmia. niin ja ahdin peleissä liika pakopaine ja bensan puutokset :shocked:
Syitä on monia :smoking:
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

tarkista kuitenkin se ilmaus-termostaatti-syylärin korkki ennenkuin alat purkuhommiin :p
Avatar
bussa1985
Viestit: 63
Liittynyt: 24 Touko 2007, 17:58
Paikkakunta: espoo/suomussalmi

Viesti Kirjoittaja bussa1985 »

mulla -07. samaa vikaa. eli lämpöjä nakkelee aika huimasti korkealla. mutta sanovat että pitäs säätää, ku käypi kuulemma laihalla. Ja jospa sais samalla sieltä alakierroksilta sitä nykimistä pois...:p että silleen
109-1162235817

Viesti Kirjoittaja 109-1162235817 »

Voisiko olla mahdollista, että busassa on pikkuisen turhan pieni tuo flekti jäähdyttämään? Ja vaikuttaako tehoputki mitenkään koneen lämpötilaan? ???
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

miku.i kirjoitti:Voisiko olla mahdollista, että busassa on pikkuisen turhan pieni tuo flekti jäähdyttämään? Ja vaikuttaako tehoputki mitenkään koneen lämpötilaan? ???

1400cc motinkin jäähdyttämiseen ainakin toistaiseksi on riittänyt vallan mainiosti. Ja vaikuttaa se siten että jos ei ole säädetty = on laihalla niin lämpenee enemmän...




Edited By jarim on 1180903068
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Viime vuonna mulla oli yosimuran tehoputki. Ja siinä ei ollu ikinä lämpöjen kanssa ongelmia... siis mustapurppurassa K4:ssa.

Tämän vuoden pyörässäni K5 on ollut lämpöongelmia pariin otteeseen tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa.

Syy löytyi korkanneesta kansitilkkeestä

Kuvassa olevasta tiivisteestä näkee kuinka 1,2,3 sylintereiden kohdalta tiiviste on pettänyt.

Elikkäs tälläinen vaurio aiheuttaa lämmön nousua tyhjäkäynnillä.

Flektin anturin paikka siirrettin ylävesiletkuun, vastakkaiselle puolelle. Näin flekti lähtee käyntiin aikaisemmin ja kone käy viileämpänä.

Pitiks tähän tähän laittaa hymiöitä ???
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Vastaa Viestiin