Toinen flekti:

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

eli onko kukaan mc-express sarjan kuluttaja laittanu toista flektiä?,(alkuperäistä en kyllä saannut mahtumaan lisäksi) :turbobusa:
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

:p 3 pittää olla jo 260:ssä :shocked: :shocked: :shocked:
Ei vainaskaan . Ajele Rauhassa yhdellä :thumbup:
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

2 erillistä automaattiflektiä mulla, eri antureilla, mix ei alkuperäinen mahdu...? Täytyyhän sitä nyt vähän leikellä.

Yhdelläkin pärjää hyvin jos ei tarvi aina pysähdellä joka vedon jälkeen.
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

saix tosiaan mahtuu alkuperäisen :bowdown: ,aattelin ehtiä hieman pienemmän, ja pistää sen katkaisijan taakse, lämmöt nousee jos kaupungilla ajaa ruuhkassa (olisko annettava sakuille ulkonaliikkumis kielto) :turbobusa:
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Kyllä se alkuperäinen siellä mahtuu olemaan, aikasta paljon sai koteloa ja siipiä kyllä leikellä, toisena 600 gsx-r:n flekti, tolasella anturilla:

http://www.revotec.com/electronicfansleds/electronicfancontroller.htm
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

vasemmalla puolella on alkuperäinen oikealle puolelle en saannu mahtumaan sitä, menix heittämällä toi 600 flekti paikoilleen? :turbobusa:
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Vasemmalla puolella alkuperäinen, alkuperäisissä kiinnikkeissään, paitsi tietty se alakiinnike siitä syylärin keskeltä muutettu kokonaan.

Oikealla puolella 600, kokonaan omatekemillä kiinnikkeillä.

Edit: Heittämällä näissä vehkeissä ei mene kun avaimet kaivoon...




Edited By Kekku on 1174650407
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Mä mitään mistään tiedä, mutta näin mulla meni flekti paikoileen.....

klix

Ja toisesta suunnasta.... Klix

Tietty vähän joutu silpumaan, mut aika helpolla se menee....


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
pete695
Viestit: 350
Liittynyt: 13 Touko 2006, 16:24
Paikkakunta: oman kylän poikia

Viesti Kirjoittaja pete695 »

mix kax,kun yhdelläkin pysyy lämmöt kurissa?
se vaan nyt on niin
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Mulla nosti lämpöjä viime kesänä mm. kaupunkipyörittelyissä. Laitoin Muzzyn aluropellin mutta ei se oikeastaan apua tuonut, flekti vaan kävi lyhyemmän ajan. Muzzyn siivissä on jyrkemmät kulmat joten jäähdyttää tehokkaammin, mutta kun se lämpöanturi on heti flektin vieressä niin antoi väärää tietoa, erityisesti pienillä kierroksilla... ei vesi ehdi kiertää tarpeeksi. Flektin pakkokytkin auttoi ongelmaan.
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia... :;):
Club 100 m/s
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

-Artsi- kirjoitti:Mulla nosti lämpöjä viime kesänä mm. kaupunkipyörittelyissä. Laitoin Muzzyn aluropellin mutta ei se oikeastaan apua tuonut, flekti vaan kävi lyhyemmän ajan. Muzzyn siivissä on jyrkemmät kulmat joten jäähdyttää tehokkaammin, mutta kun se lämpöanturi on heti flektin vieressä niin antoi väärää tietoa, erityisesti pienillä kierroksilla... ei vesi ehdi kiertää tarpeeksi. Flektin pakkokytkin auttoi ongelmaan.
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia... :;):
Laita sovitusholkki jäähdyttäjälle tulevaan letkuun.
Lähtee lisäflekti pyörimään kun jäähdyttäjälle on tulossa kuumaa, omahan lähtee pyörimään vasta kun jäähdyttäjältä lähtee koneelle liian kuumaa.
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

juu, kyl Artsi asiaa haastaa,ainoat lämmön nousut tulee kaupungilla ruuhkissa,täytyy kait hommata 600 flekti, omalla katkaisijalla,,
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

Hmmmn tuota tuota hmmmn ,eihän siinä ole mitään pahaa vaikka laitais 2 flektiä,mutta sitä ennen voi miettiä muutamia asioita.Lämpömittarit niin autoissa kuin motoissa ovat enempi suuntaa antavia (lukema muuttuu esim jännite vaihtelusta, hapettumat ym) .Sitten jäähdytysneste,itse käytän GM:n auton alumiinimoottoreihin suunnittelemaa (valmiistaja AC Delco) aatelis veren väristä nestettä( ei sisällä silicon, silikaatti,phospaat) ,66% nestettä+34% akkuvesi seoksella kiehumispiste on 132 astetta.sitten jäähdyttimen korkki ohje paine (korjaamokäsikirja) 1.2 bar. kiehumispiste noin 133 astetta. Flektin kytkin jäähdyttäjässä kytkee kiinni 105 ast. kytkee pois 100 ast. Joten "pelivaraa" jää jonkin verran. Toki voisihan tulo letkuun laittaa hi-flow sähköpumpun lämpötunnistimella +boxi-ohjaus virtaus määrälle,tai käyttää MC-Express race nestevälijäähytintä imuilma aukkojen takana ( toki valoja joutuis vähän modaamaan),tai tehdä vastaava moottorin lisäjäähdytin.(Artsi?).Itse olen ajanut cooleri turbopyörällä n.70000 km yhdellä flektillä varustettuna.Jos haluaa tarkan nesteen tai muun lämpötilan mitata niin myynnissä on digimittareita esim. Koivusella, MS 6500,jollaisella voi mittailla -50 -+750 ast. Joten eiku rakentamaan vaan! :thumbup: . :thumbup:
107-1126906030

Viesti Kirjoittaja 107-1126906030 »

Kiitos Roadrunner vinkeistä, tätä täytyy nyt ruveta tutkimaan,ehkä nesteet eka vaihtoon,toi flektin "nopea"sammuminen on kait isoin syy lämmön nousuun(katkaisin,anturan siirto?)
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Kekku kirjoitti:Laita sovitusholkki jäähdyttäjälle tulevaan letkuun.
Lähtee lisäflekti pyörimään kun jäähdyttäjälle on tulossa kuumaa, omahan lähtee pyörimään vasta kun jäähdyttäjältä lähtee koneelle liian kuumaa.

Juuri näin mielipuolessani suunnittelin tekeväni. Holkkikin varusteineen saapui tänään postissa, kiitos Toimittajalle!
:kippis:
Club 100 m/s
Vastaa Viestiin