Toinen flekti:
Kyllä se alkuperäinen siellä mahtuu olemaan, aikasta paljon sai koteloa ja siipiä kyllä leikellä, toisena 600 gsx-r:n flekti, tolasella anturilla:
http://www.revotec.com/electronicfansleds/electronicfancontroller.htm
http://www.revotec.com/electronicfansleds/electronicfancontroller.htm
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Mä mitään mistään tiedä, mutta näin mulla meni flekti paikoileen.....
klix
Ja toisesta suunnasta.... Klix
Tietty vähän joutu silpumaan, mut aika helpolla se menee....
:p :p
klix
Ja toisesta suunnasta.... Klix
Tietty vähän joutu silpumaan, mut aika helpolla se menee....
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Mulla nosti lämpöjä viime kesänä mm. kaupunkipyörittelyissä. Laitoin Muzzyn aluropellin mutta ei se oikeastaan apua tuonut, flekti vaan kävi lyhyemmän ajan. Muzzyn siivissä on jyrkemmät kulmat joten jäähdyttää tehokkaammin, mutta kun se lämpöanturi on heti flektin vieressä niin antoi väärää tietoa, erityisesti pienillä kierroksilla... ei vesi ehdi kiertää tarpeeksi. Flektin pakkokytkin auttoi ongelmaan.
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia...
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia...
Club 100 m/s
Laita sovitusholkki jäähdyttäjälle tulevaan letkuun.-Artsi- kirjoitti:Mulla nosti lämpöjä viime kesänä mm. kaupunkipyörittelyissä. Laitoin Muzzyn aluropellin mutta ei se oikeastaan apua tuonut, flekti vaan kävi lyhyemmän ajan. Muzzyn siivissä on jyrkemmät kulmat joten jäähdyttää tehokkaammin, mutta kun se lämpöanturi on heti flektin vieressä niin antoi väärää tietoa, erityisesti pienillä kierroksilla... ei vesi ehdi kiertää tarpeeksi. Flektin pakkokytkin auttoi ongelmaan.
Mun mosassa on lisäksi Laminovan öljynjäähdytin joka puskee lisälämpöä jäähdytysveteen. Tähän kun vielä ynnää välijäähdyttimen ilmanvirtausta rajoittavan tekijän sekä huomattavan lämpökuormanlisän tehonnoston vuoksi, en pidä toista flektiä välttämättä yhtään turhana. BussiJussi vihjaisi myös että '95---> Accordin lämpöanturi sopisi suoraan busaan, lienee alemmalla kytkentälämpötilalla kuin orkkis.
Kakkosflekti odottelee täälläkin asennusmotivaatiota + lämpöanturin sovitusholkkia...
Lähtee lisäflekti pyörimään kun jäähdyttäjälle on tulossa kuumaa, omahan lähtee pyörimään vasta kun jäähdyttäjältä lähtee koneelle liian kuumaa.
Hmmmn tuota tuota hmmmn ,eihän siinä ole mitään pahaa vaikka laitais 2 flektiä,mutta sitä ennen voi miettiä muutamia asioita.Lämpömittarit niin autoissa kuin motoissa ovat enempi suuntaa antavia (lukema muuttuu esim jännite vaihtelusta, hapettumat ym) .Sitten jäähdytysneste,itse käytän GM:n auton alumiinimoottoreihin suunnittelemaa (valmiistaja AC Delco) aatelis veren väristä nestettä( ei sisällä silicon, silikaatti,phospaat) ,66% nestettä+34% akkuvesi seoksella kiehumispiste on 132 astetta.sitten jäähdyttimen korkki ohje paine (korjaamokäsikirja) 1.2 bar. kiehumispiste noin 133 astetta. Flektin kytkin jäähdyttäjässä kytkee kiinni 105 ast. kytkee pois 100 ast. Joten "pelivaraa" jää jonkin verran. Toki voisihan tulo letkuun laittaa hi-flow sähköpumpun lämpötunnistimella +boxi-ohjaus virtaus määrälle,tai käyttää MC-Express race nestevälijäähytintä imuilma aukkojen takana ( toki valoja joutuis vähän modaamaan),tai tehdä vastaava moottorin lisäjäähdytin.(Artsi?).Itse olen ajanut cooleri turbopyörällä n.70000 km yhdellä flektillä varustettuna.Jos haluaa tarkan nesteen tai muun lämpötilan mitata niin myynnissä on digimittareita esim. Koivusella, MS 6500,jollaisella voi mittailla -50 -+750 ast. Joten eiku rakentamaan vaan! .
Kekku kirjoitti:Laita sovitusholkki jäähdyttäjälle tulevaan letkuun.
Lähtee lisäflekti pyörimään kun jäähdyttäjälle on tulossa kuumaa, omahan lähtee pyörimään vasta kun jäähdyttäjältä lähtee koneelle liian kuumaa.
Juuri näin mielipuolessani suunnittelin tekeväni. Holkkikin varusteineen saapui tänään postissa, kiitos Toimittajalle!
Club 100 m/s