Busa dieetille...

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

No nyt on puntattu mopedi ajokunnossa.
Inter compin vaa'at näytti 193kg
No tästä ei lannistuta vaikka 190kg alitus on tuskainen homma.
Tosin jossakin kohtaa, eli tässä tulee rahan puute vastaan.
Ei raski ostaa hiilikuitu katteita jne.
Joka tapauksessa mopedi jää kevyesti alle 200 kiloseksi ajokunnossa.

No loppu peleissä 56 kg rekisteri otteessa ilmoitetusta painosta pois on kumminkin jossain määrin hyvä määrä.
(Täysin vakion mopon mittaan noilla samoilla puntareilla viikonloppuna)


Varsinkin jos vertaa tehtaan ilmoittamaan kuiva painoon.

Vertailun vuoksi esimerkit:
Hayabusa K7 217 kg
GSX-R 1000 K7 172 kg
GSX-R 750 K7 163 kg
GSX-R 600 K7 161 kg

PSB Busa 161 kg (217 kg - 56 kg)

No, mutta en nyt tiedä onko tää ny oikee tapa vertailla, mutta jotain suuntaa antaa kyllä.

No lopuksi, jotain on vielä keksittävä. PAKKO :shocked:
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

ksthb kirjoitti:No nyt on puntattu mopedi ajokunnossa.
Inter compin vaa'at näytti 193kg
No tästä ei lannistuta vaikka 190kg alitus on tuskainen homma.
Tosin jossakin kohtaa, eli tässä tulee rahan puute vastaan.
Ei raski ostaa hiilikuitu katteita jne.

eiköhän tuohon jo uponnut kiitettävä määrä riihikuivaa :p kelpo suoritus :kippis:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

No niin hommat etenee kone puolellakin , VIHDOINKIN.
PC ja sytkä boksi rupes jutteleen toisilleen käsittämättömän tietsikka jumpan jälkeen, iso kiitos Bike Doctorin Miksulle Tampereelle
Kierros rajan nostokin onnistui 10800 rpm - 12300 rpm ja mikä parasta, siitä oli hyötyäkin. Maksimi tehollinen ajoalue on todella huima, oman kierrosluku mittarin mukaan 10000rpm - n.13500 rpm
:shocked:
Tehon mittaus ei onnistunut päälle hyökkäävän väännön ja luistelevan renkaan takia. Paras mitattu veto tuotti 188 hp/147nm.
1299cc koneelle sellaisenaankin kohtuullinen tulos, tosin todelliset voimat on kepeesti +190hp/+ 150nm.
Toi dynossa sutiminen on omituinen juttu, suorastaan merkillinen. Renkaitakin on ollut laidasta laitaan, Pilot power, Dunlop, Super Corsa.
alkaa tuntuun siltä että swingin asento/madaltaminen aiheuttas ton luistelun,mene ja tiedä, ideoita? ???




Edited By ksthb on 1174800506
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Millä kierroksilla antoi huipputehon? Laittelehan käyrä näkyville, että pääse tutkiskelee......

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:Millä kierroksilla antoi huipputehon? Laittelehan käyrä näkyville, että pääse tutkiskelee......

:p :p

max tehoa 10000-13500 rpm kiekkamittarin mukaan ???
Jatkuva sutiminen ei anna tarkkaa tulosta ???




Edited By ksthb on 1174811695
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Millä kierroksilla antoi huipputehon? Laittelehan käyrä näkyville, että pääse tutkiskelee......

:p :p

max tehoa 10000-13500 rpm kiekkamittarin mukaan ???
Jatkuva sutiminen ei anna tarkkaa tulosta ???

Ihan mielenkiinnosta, miksei alle 200hp vehkeestä muka saada ajettua penkissä tehoja selville, jos sama onnistuu esim. Rovaniemellä ja Kemissä pitkästi yli 300hp takaselta puskevilla mopoilla?

Ja, tämä ei ollut provo.




Edited By gold on 1174843727
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

gold kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Millä kierroksilla antoi huipputehon? Laittelehan käyrä näkyville, että pääse tutkiskelee......

:p :p

max tehoa 10000-13500 rpm kiekkamittarin mukaan ???
Jatkuva sutiminen ei anna tarkkaa tulosta ???

Ihan mielenkiinnosta, miksei alle 200hp vehkeestä muka saada ajettua penkissä tehoja selville, jos sama onnistuu esim. Rovaniemellä ja Kemissä pitkästi yli 300hp takaselta puskevilla mopoilla?

Ja, tämä ei ollut provo.
No, sitä minäkin ihmettelin ???

Voisko swingin jatkot vaikuttaa ja pehmeä kumi?
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

on niitä jatkoja muuallakin...
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

hajahuja kirjoitti:on niitä jatkoja muuallakin...
Niimpä.

Ja eikö pehmeemmän kumin pitäs pitää paremmin.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gold kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Millä kierroksilla antoi huipputehon? Laittelehan käyrä näkyville, että pääse tutkiskelee......

:p :p

max tehoa 10000-13500 rpm kiekkamittarin mukaan ???
Jatkuva sutiminen ei anna tarkkaa tulosta ???

Ihan mielenkiinnosta, miksei alle 200hp vehkeestä muka saada ajettua penkissä tehoja selville, jos sama onnistuu esim. Rovaniemellä ja Kemissä pitkästi yli 300hp takaselta puskevilla mopoilla?

Ja, tämä ei ollut provo.
Noissa turboissa kattos ei ole niin hepan päälle vaikka vähän sutisikin... Eikös niissä lasketa heppoja kymmenissä ellei jopa sadoissa? :smoking:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

gold kirjoitti:
hajahuja kirjoitti:on niitä jatkoja muuallakin...

Niimpä.

Ja eikö pehmeemmän kumin pitäs pitää paremmin.
No niin mäkin luulin, no vielä se päivä tulee kun se takanen pitää. Miksulle tulee uusi Dynojetin penkki jossa tehdään vielä sytkäkartat.
Tosin tuskastuttaa toi kunnollisten mittaus tulosten saamatta jääminen.
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

jarim kirjoitti:
gold kirjoitti:
ksthb kirjoitti:
max tehoa 10000-13500 rpm kiekkamittarin mukaan ???
Jatkuva sutiminen ei anna tarkkaa tulosta ???

Ihan mielenkiinnosta, miksei alle 200hp vehkeestä muka saada ajettua penkissä tehoja selville, jos sama onnistuu esim. Rovaniemellä ja Kemissä pitkästi yli 300hp takaselta puskevilla mopoilla?

Ja, tämä ei ollut provo.

Noissa turboissa kattos ei ole niin hepan päälle vaikka vähän sutisikin... Eikös niissä lasketa heppoja kymmenissä ellei jopa sadoissa? :smoking:
Kyse olikin siitä että miksi ne ei sitten sudi, jos tuokin. :smoking:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Sellanen kutina on että swingin madaltaminen huonontaa pitoo
koska kiihdyttäessä perää ylöspäin työntävää voimaa ei tule juurikaan ollenkaan.
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Kiilahihna kitkaspray on oiva juttu sutimiseen.......

Meidän penkissa kyllä kuulee ja näkee kun pito loppuu.... kauhee parkaisu ja sinistä savua halli täynnä..... välimuotoja ei ole isommin huomattu, kun käyttää spraytä.

Viikonloppuna tuli taas 6h ajettua penkissä.. eka vedolla pito irtos kun pääsi ahdoille (rengas kylmä ja likainen), vähän praytä renkaalle eikä sen jälkeen mitään ongelmia pidon kans.

Ja liinoillahan voi vetää perää tiukemmin rullaan...... mutta tähän voi hukkua muutama polle.




Edited By kajbusa on 1174973209
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gold kirjoitti:
jarim kirjoitti:Noissa turboissa kattos ei ole niin hepan päälle vaikka vähän sutisikin... Eikös niissä lasketa heppoja kymmenissä ellei jopa sadoissa? :smoking:

Kyse olikin siitä että miksi ne ei sitten sudi, jos tuokin. :smoking:
Kyllä nekin ihan samalleen sutii mutta niistä ei vaan tosiaan huomaa vaikka se 5-15hp puuttuisikin huipputehoista.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin