Vakio ohjausiskari?

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
79-1091167648

Viesti Kirjoittaja 79-1091167648 »

Miten se on pojjaat, kun eilen käpistelin etupäätä ja hogasin, että mahtaakohan toi iskari toimia ollenkaan, kun keula oli ylhäällä tunkilla putkista nostettuna, eli siis hieman kallellaan mopo ja kun laittoi tangon keskiasentoon, niin se kääntyi itsekseen painovoiman avulla vasemmalle... Sitten aloin kokeilla ja tuntuu ihan niinku siinä ei olisi mitään vastusta... Mahtaako se olla rikki vai kuuluuko sen olla noin löysä? Eisieltä ole mitään ulos valunut ainakaan..... :(
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Minun vajavaisten tietojeni mukaan sen EI TULE JÄYKISTÄÄ ohjausliikettä vaan ainoasaan vaimentaa ns äkkinäiset edestakaiset liikkeet. ???

Korjatkaa mikäli meni mettään, mutta tohon mä uskon :D
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

jakehaanpää kirjoitti:Minun vajavaisten tietojeni mukaan sen EI TULE JÄYKISTÄÄ ohjausliikettä vaan ainoasaan vaimentaa ns äkkinäiset edestakaiset liikkeet. ???

Korjatkaa mikäli meni mettään, mutta tohon mä uskon :D
Kyllä, näin se menee. Omassani oli kyllä melkoisesti "klappia" kun käytin irti elikkäs tuntuisi olevan hieman öljyvajausta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Falconer
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Touko 2004, 08:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Falconer »

Ode kirjoitti:Miten se on pojjaat, kun eilen käpistelin etupäätä ja hogasin, että mahtaakohan toi iskari toimia ollenkaan, kun keula oli ylhäällä tunkilla putkista nostettuna, eli siis hieman kallellaan mopo ja kun laittoi tangon keskiasentoon, niin se kääntyi itsekseen painovoiman avulla vasemmalle... Sitten aloin kokeilla ja tuntuu ihan niinku siinä ei olisi mitään vastusta... Mahtaako se olla rikki vai kuuluuko sen olla noin löysä? Eisieltä ole mitään ulos valunut ainakaan..... :(

Duoda, duoda. Nyt kun päivitin busan alkukesästä ja lennossa hyppäsin uuden satulaan, niin ero vanhaan oli ohjaustuntumassa melkoinen. Vanha oli 99 ja reilut 50 ajettua, eikä vaimentimelle oltu tehty mitään. Eiköhän siitä ollut neste kadonnut jo aikapäiviä sitten - mutta tarvitaanko :bulb: busassa sitä lainkaan?
Vanha pieru
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Kyllä sitä ohjausiskaria busa tarvii.... Osaa voplata aika rajusti kun ei ole kunnossa :wtf: Ohjaus iskarin huolto on helppo homma. :smoking:
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Suki kirjoitti:Kyllä sitä ohjausiskaria busa tarvii.... Osaa voplata aika rajusti kun ei ole kunnossa :wtf: Ohjaus iskarin huolto on helppo homma. :smoking:
Aiheeseen (ohjausiskarin huoltoon) perehtymättömänä... ööö... onkos toi ohjausiskari "kotikonstein" purettavissa ja öölit vaihettavissa ??? ??? Entäs tarviiko siihen hommailla jonkinmoisii stefova / vast ??? ???
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

En ole purkanut, mutta eilen sitä pällistelin. Uskoisin että öölit voi päästää pois siitä pienestä ruuvista. Ilmaamisen saa varmaan hoidettua pienen ruiskun kanssa tai upottamalla koko paskan ööliastiaan ja pumppausta.....
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Vaihdoin just öölit vakioiskariin ja oli helppoa kuin lapsen lyöminen. Ruuvi auki ja vanhat pumppaamalla ulos. Tämän jälkeen pieneen lääkeruiskuun öljyä ja reijästä sisään. Välillä varovaista pumppausta ja ruiskulla taas lisää. Tais ottaa noin 10 minsaa koko homma. Ennen öljyn vaihtoo iskarissa oli klappia aika paljon ja tyhjennysvaiheessa öljyäkin tuli ulos tosi vähän, että kyllä se sitä taitaa kuluttaa... Nyt pelaa hienosti eikä puhise. Vaimennin jäykistyi aika paljon, mutta tuntu paikallaan aika hyvältä. :rasberry:
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

Iskarin saa auki kun ruuvaa päädyn pois... Eikä vaadi kuin tasapäisen ruuvimeisselin.... Ja pienen vasaran että saa lukituksen auki...
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

paljonko siellä kuuluu sitä oljyä olla
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Jokimaa
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Heinä 2005, 14:11
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jokimaa »

Ja mitä öljyä sinne laitetaan,kai silläkin väliä on??? :1087 :pääseinään:



Edited By Jokimaa on 1161419578
Tänään liikun, syön ja juon tavalla, joka saa oloni tuntumaan hyvältä.
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

En osaa sanoa paljonko sinne sitä öljyä meni. Niin paljon laitoin kun sain mahtumaan. En tiedä mitä käytännön merkitystä tolla öljylaadulla mahtaa olla. Viisaammat kertokoot. Itse laitoin jotain tavallista pienkone moottoriöljyä. Pääasia on että toimii. Ainakin minulle.
83-1170337953

Viesti Kirjoittaja 83-1170337953 »

Aihetta sivuten, onko kukaan vaihtanu stefoja ohjausiskariin?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suomineiti kirjoitti:Aihetta sivuten, onko kukaan vaihtanu stefoja ohjausiskariin?
Saako siihen sopivia stefoja jostain tarvikkeena? Ainakaan Suzukin räjäytyskuva ei tunne originelliosana muuta kuin koko vaimentajan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
83-1170337953

Viesti Kirjoittaja 83-1170337953 »

Hyvä kysymys. Soittamalla selviäis, pitää huomenna vaikka soittaa maahantuojalle. Jos sieltä ei löydy, niin sitten kolutaan paikalliset hydrauliikka-liikkeet läpi. :smoking:
Vastaa Viestiin