Nokista asiaa.

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

BussiJussi kirjoitti:Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......


:p :p

Vastaan itse, ja haluaisin varmistuksen. Tälläset arvot löysin internetin ihmeellisestä:

Stock in .346" 240ast. at.040"
Stock ex .244" 220ast. at.040"

Eli milleinä:

8,79mm/1mm
6,20mm/1mm


Oiskohan siellä päinkään?

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Mitkä on busan vakio nokkien speksit? Tai mistä löytää? Kiitos......


:p :p

Vastaan itse, ja haluaisin varmistuksen. Tälläset arvot löysin internetin ihmeellisestä:

Stock in .346" 240ast. at.040"
Stock ex .244" 220ast. at.040"

Eli milleinä:

8,79mm/1mm
6,20mm/1mm


Oiskohan siellä päinkään?

:p :p
Hyvin lähellä. Muistaakseni Harrilta kuulin että mitatut arvot olis millistä milliin imu 232 ast pako 220 ast.
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

Noniin st1 nokat paikallaan ja tänään kävi muuli penkissä. 188hv, 146Nm takapyörältä. Kokoonpano muuten K&N filsu, tre, akra evolution putki, pc3 ja kiila joka aikastaa sytkää 4 astetta.

:rocket
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

orpopiru kirjoitti:Noniin st1 nokat paikallaan ja tänään kävi muuli penkissä. 188hv, 146Nm takapyörältä. Kokoonpano muuten K&N filsu, tre, akra evolution putki, pc3 ja kiila joka aikastaa sytkää 4 astetta.

:rocket
Hyvin on potkinut..... Missä penkissä?





:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

Riku Motor lahdessa. Oon iteki ihan tyytyväinen, on vaan niin liukkaat tiet, ettei paljo uskaltanu avata...
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Kieltämättä hyvät lukemat. Sääditkö nokkien ajoitusta?
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

En säätäny, tarvis moninkertasen ajan penkissä. Kattoo sit ens talvena jos laittas pattipäätä ja teettäs ton kannen.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Minä, kun käytin omani vuosi sitten penkissä suunnilleen samoilla vireillä: 180hp.... Mulla ei kanssa koskettu nokkien ajoitukseen, kun oli alueella (+25hp vakioon). Penkittäjä kertoi, et oli käynyt samanlaisilla vireillä toinen busa, tulos <170hp:a. Siinä oli ollut kans nokat "tehtaan jäljiltä" Päivän töitä tehtyään, (olikohan peräti yli5 astetta toinen nokka heittänyt) oli saanut tehot 180hp:n pintaan. Eli ei aina Yoshimurallakaan välttämättä ajotukset kohdillaan uutuuttaan.



:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
111-1149740061

Viesti Kirjoittaja 111-1149740061 »

Kyllähän toi säätäminen kävi mielessä, mut sen vaatima aika (lue raha) sai toisiin aatoksiin. Ilmeisesti noi sattu olemaan aika hyvin alueella, toki penkeissäkin on varmasti eroja puoleen tai toiseen. Persdynohan sen sitten kesän mittaan kertoo, paha vaan ku sillä on yleensä tapana kalibroitua alaspäin kesän kuluessa... :p
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm

Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa :bike:




Edited By ksthb on 1164810951
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:

hyvä kst :respekt: nyt kun nuo st 1sten asennusmilliarvot on tuossa listaa tähän myös type r type s ja vakionokkien vastaavat :pomppu:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm

Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa :bike:
Listaan lisätty parit
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

ksthb kirjoitti:Toi nokkien ajoitus on helppo tarkistaa :shocked:
Oompa tehnyt pohjatyön sille.
Nokkakortin mukaisissa arvoissa ventiilin aukeemat vaihtotahdilla ykk:ssa on imu, 2,39 mm ja pako 2,00 mm mikäli välykset imu 0,20mm pako 0,25mm :smoking:
Hmm.. nämä mulla olevat mallit,hiottuna omiin nokkiin. ajoitukset: Type-S 2,9mm/2,5mm
Type-R 3,3mm/2,7mm

Hmm.. vakiot vaihtelee ja en oo oikeesti vakiotten ajoituksia mitannu ???
Täytyypi jossain vaiheessa kellottaa :bike:

Type-S nokkiin sain useamman tunnin säätämisen ja tarkistuksien jälkeen 2,84mm/2,46mm. Suuri kiitos Jampalle esityöstä ja neuvoista :bowdown: Noita lukemia ei välttämättä joka tyyppi ala jakamaan yleisesti, joten erittäin reilu meininki..
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Vastaa Viestiin