Pelkkään ratakäyttöön tuolla ei varmaankaan ole merkitystä, koneesta laukee ennen jo jotain muuta kuin sylinterien pinnoite.
Enpä noiden tekstien perusteella pitäisi ainakaan rikkiä kovinkaan suurena ongelmana. Eikös ainakin nuo "merkki polttoaineet" ole olleet jo pitkään täysin rikittömiä?
Edit: Ja lisääppä kokeeksi tuohon google hakuusi "hayabusa" perään, montako osumaa joka kertoisi ko. ongelmista?
Edited By jarim on 1163608925
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Enpä noiden tekstien perusteella pitäisi ainakaan rikkiä kovinkaan suurena ongelmana. Eikös ainakin nuo "merkki polttoaineet" ole olleet jo pitkään täysin rikittömiä?
Mm. Suomessa myytävän polttoaineen eräs laaturaja on max. 10 mg/kg rikkiä, joka on niin vähäinen määrä että tätä kutsutaan "rikittömäksi". Tyypillinen arvo on vähän tämän alle. Jos haluaa tosi_rikitöntä niin erikoisbensoista tällaisia löytyy, esim. Futura Green tyypillinen rikkimäärä on 1 mg/kg, eli miljoonasosa.
Voiteluaineissa on ollut samanlainen suuntaus, synteettisten perusöljyjen myötä on rikkipitoisuudet pienentyneet merkittävästi. Samaan suuntaan moottoriöljyjä on vieneet myös uusien moottoritekniikoiden käyttöönotto: katit, filtterit ym laitteet eivät oikein siedä ylimääräisiä aineita, jotka aiemmin olivat normaaleja esim. juuri moottoriöljyissä.
Conclusion: rikki ei ole ongelma jos pinnoitustapaa valikoit. Muutoin olisi tienvarret jo täynnä bemareita ja jaguaareja joista ois sylinteriseinämät puhki.
Edit: Ja lisääppä kokeeksi tuohon google hakuusi "hayabusa" perään, montako osumaa joka kertoisi ko. ongelmista?
Ei taida olla suzukin alkuperäinen pinnoite nikasil pohjainen ?
Artsin sanaan tässä asiassa voi kyllä luottaa suomalaisen bensan suhteen, mutta itänaapurin ja eteläisen naapurin bensoihin en voi luottaa jos matkalle lähtee ... mutta tuo Nikasil on vaan asia jonka pohdintaprosessin aikana tuli opittua. Ei tärkein päätöksentekokriteeri.
Männistäkin tuli opittua paljon, mm. se että männänrenkaiden päiden pitää osua toisiinsa ja renkaiden jatkokohtien jakautua eri puolille mäntiä. Kaikki mäntien höylääminen muuttaa virtauksia ja pitää testata virtauspenkissä, ei ilmanvirtauksen perusteella vaan liekkirintaman etenemisen perusteella. Kannen laskeminen ei ole vaihtoehto koska siinä ei ole varaa. Ryhmän höylääminen vaikuttaa liekkirintaman etenemiseen ja siten saattaa jopa vähentää tehoa. Paras vaihtoehto on pistää puristussuhteen muutosta varten uudet männät.... mutta, mutta noi velocity stacks on asia joka pitää käytännössä itse testata.