Nokkien säätö ?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Ps. Tässä google haku nikasil ongelmista;
http://www.e34v8.co.uk/nikasil.htm
http://www.koalamotorsport.com/article-m60v8.asp
http://www.google.com/search?hl=en&q=nikasil%2Bsulfur
... joka mietityttää siksi että en ole ihan varma että paljonko rikkiä on erilaisissa moottoriöljyissä tai vaikkapa polttoaineen lisäaineissa jos vaikkapa ajelee muuallakin kuin Suomessa.

Pelkkään ratakäyttöön tuolla ei varmaankaan ole merkitystä, koneesta laukee ennen jo jotain muuta kuin sylinterien pinnoite.

Enpä noiden tekstien perusteella pitäisi ainakaan rikkiä kovinkaan suurena ongelmana. Eikös ainakin nuo "merkki polttoaineet" ole olleet jo pitkään täysin rikittömiä?

Edit: Ja lisääppä kokeeksi tuohon google hakuusi "hayabusa" perään, montako osumaa joka kertoisi ko. ongelmista? :;):




Edited By jarim on 1163608925
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

jarim kirjoitti:Enpä noiden tekstien perusteella pitäisi ainakaan rikkiä kovinkaan suurena ongelmana. Eikös ainakin nuo "merkki polttoaineet" ole olleet jo pitkään täysin rikittömiä?

Mm. Suomessa myytävän polttoaineen eräs laaturaja on max. 10 mg/kg rikkiä, joka on niin vähäinen määrä että tätä kutsutaan "rikittömäksi". Tyypillinen arvo on vähän tämän alle. Jos haluaa tosi_rikitöntä niin erikoisbensoista tällaisia löytyy, esim. Futura Green tyypillinen rikkimäärä on 1 mg/kg, eli miljoonasosa.

Voiteluaineissa on ollut samanlainen suuntaus, synteettisten perusöljyjen myötä on rikkipitoisuudet pienentyneet merkittävästi. Samaan suuntaan moottoriöljyjä on vieneet myös uusien moottoritekniikoiden käyttöönotto: katit, filtterit ym laitteet eivät oikein siedä ylimääräisiä aineita, jotka aiemmin olivat normaaleja esim. juuri moottoriöljyissä.

Conclusion: rikki ei ole ongelma jos pinnoitustapaa valikoit. Muutoin olisi tienvarret jo täynnä bemareita ja jaguaareja joista ois sylinteriseinämät puhki. :D

*wink* nothing beats cubic inches - except turbo. :respekt:
Club 100 m/s
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Edit: Ja lisääppä kokeeksi tuohon google hakuusi "hayabusa" perään, montako osumaa joka kertoisi ko. ongelmista?

Ei taida olla suzukin alkuperäinen pinnoite nikasil pohjainen ?

Artsin sanaan tässä asiassa voi kyllä luottaa suomalaisen bensan suhteen, mutta itänaapurin ja eteläisen naapurin bensoihin en voi luottaa jos matkalle lähtee ... mutta tuo Nikasil on vaan asia jonka pohdintaprosessin aikana tuli opittua. Ei tärkein päätöksentekokriteeri.

Männistäkin tuli opittua paljon, mm. se että männänrenkaiden päiden pitää osua toisiinsa ja renkaiden jatkokohtien jakautua eri puolille mäntiä. Kaikki mäntien höylääminen muuttaa virtauksia ja pitää testata virtauspenkissä, ei ilmanvirtauksen perusteella vaan liekkirintaman etenemisen perusteella. Kannen laskeminen ei ole vaihtoehto koska siinä ei ole varaa. Ryhmän höylääminen vaikuttaa liekkirintaman etenemiseen ja siten saattaa jopa vähentää tehoa. Paras vaihtoehto on pistää puristussuhteen muutosta varten uudet männät.... mutta, mutta noi velocity stacks on asia joka pitää käytännössä itse testata.

No turbo on :respekt:, vaparin virittäminen on "taidetta".




Edited By PetriK on 1168586657
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
109-1096989730

Viesti Kirjoittaja 109-1096989730 »

Tässä olis nokkien vaihdon tulos.

http://galleria.busanistit.org/album13/busanokat

Powercommander menee kyllä hankintaan ja avarampi putkistokaan ei olis pahitteeksi, ennen kuin alkaa nokkien ajoituksia hieromaan tarkemmin.
Vastaa Viestiin