Nokkien säätö ?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Lueskelin eilen artikkeleita nokkien säädöstä ja siinä tuli yksi uusi huomio. Jos imunokan laittaa yli 110 asteeseen niin anturi ei enään pysy perässä ja tehot alkavat tippumaan tuossa 10k tienoilla.

Onkohan tässä tarinassa mitään perää vai onko vaan ns. nettifaktaa joka ei pidä paikkaansa...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

on perää :p alueen(98-112) ääripäissä on ollut anturihäiriöitä mutta tällöin ollaan jo muutenkin pois selkeeltä leveliltä :p busanistimaisittain ilmaistuna.yritän saada tähän jatkoksi käppyrän mitä imunokan säätö 111sta 105n vaikutti

Korjattu linkki




Edited By Timppa on 1162723758
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kappas, melkoinen ero on käppyröillä!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Tossa on yks suurempi vaikuttava tekijä ku toi anturi juttu.
uskokaa pois. juttu on testattu meilläkin päin :shocked:
Ne testit on vielä kesken, mutta julkaistanee kevääseen mennessä :smoking:




Edited By ksthb on 1162740006
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

pointti oli että anturihäiriöt ovat merkityksettömillä asteluvuilla :pääseinään: käyristä näkee miten juuri tämä nimenomainen nokka-akseli tykkää olla keskellä tavanomaista säätöaluetta :p
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

No joo, tossa ainakaan kyseisellä nokalla ei näyttäisi olevan scatteriä tuolla 10k+ alueella.

Mistäs tuollainen 1397cc on löytynyt, saako sellaisen poraamalla ylikokoon vai pitääkö ostaa koko lohko ? Muistelen lukeneeni että mäntäsettejä löytyi tuonne 1497cc kokoon saakka - mutta tämä on vain muistikuva.

Pieni vakiolohkon poraus voisi olla mielenkiintoinen piristysruiske vakiokoneelle ...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

PetriK kirjoitti:No joo, tossa ainakaan kyseisellä nokalla ei näyttäisi olevan scatteriä tuolla 10k+ alueella.

Mistäs tuollainen 1397cc on löytynyt, saako sellaisen poraamalla ylikokoon vai pitääkö ostaa koko lohko ? Muistelen lukeneeni että mäntäsettejä löytyi tuonne 1497cc kokoon saakka - mutta tämä on vain muistikuva.

Pieni vakiolohkon poraus voisi olla mielenkiintoinen piristysruiske vakiokoneelle ...

Kliks...

Ksthb, tai Viaberiin yhteyttä, johan alkaa kuutioita löytyy.....
Eli oman lohkon saa porattuu, kustantaa vähänmatkaa toista tonnia mäntineen.


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:No joo, tossa ainakaan kyseisellä nokalla ei näyttäisi olevan scatteriä tuolla 10k+ alueella.

Mistäs tuollainen 1397cc on löytynyt, saako sellaisen poraamalla ylikokoon vai pitääkö ostaa koko lohko ? Muistelen lukeneeni että mäntäsettejä löytyi tuonne 1497cc kokoon saakka - mutta tämä on vain muistikuva.

Pieni vakiolohkon poraus voisi olla mielenkiintoinen piristysruiske vakiokoneelle ...
Jep muistat väärin, vakiolohkosta poraamalla saa 1397cc.
Suurin mahdollinen mäntää kasvattamalla 1464cc Muzzy billet ryhmä.
Tehon lisa tolla pelkällä ryhmällä lähes satavarmasti 15 hp vakioon laitettuna.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Toista tonnia ? Tuoltahan sai valmiin lohkon 800usd:lla kaikkineen ... TTS:ltä saa osat 350ukp (eli 560e) ja lisäksi täytyy tehdä sylinterin poraus - vai oliko tuo kilohinta sisältäen kaikki työt ?

Joo - väärin muistin, ollut muita asioita mielessä. Tässä TTS:n 1429cc kitti... näytti 1585 kitti vaativan alakerrankin vaihdon.




Edited By PetriK on 1163187285
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:Toista tonnia ? Tuoltahan sai valmiin lohkon 800usd:lla kaikkineen ... TTS:ltä saa osat 350ukp (eli 560e) ja lisäksi täytyy tehdä sylinterin poraus - vai oliko tuo kilohinta sisältäen kaikki työt ?

Joo - väärin muistin, ollut muita asioita mielessä. Tässä TTS:n 1429cc kitti... näytti 1585 kitti vaativan alakerrankin vaihdon.
Jep, niin se hinta tuppaa muodostuun. lähetät vaihto ryhmän maksat rahdit ja tullit. Ja sitte on vähän vaikee paikka asioida toi APE. asiakas suhteen auki saamiseen voi mennä aikaa, välttämättä eivät noteeraa yksittäisiä tilauksia.
Tämmösiä oon kuullut.
Hmm.. tietysti jos onnistuu/osaa hoitaa homman itse niin voip säästää satasen max. Viimmeksi kun ryhmät tuli niin lopullinen hinta oli 1140e kuluineen kun Harri hoiti homman, toki siin on vaivan palkka mukana.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jos €1140 niin että osat on vaihdettuna paikalleen, niin tuohan on jopa ihan kohtuullinen hinta ...

APE:sta en tiedä, mutta TTS mistä laitoin linkin on Englantilainen firma = ei tullausta EU:n sisällä, kohtuullinen rahtikulu, maksu suoraan pankkisiirtona, yrityksen tilatessa EU:n sisällä ALV 0 koska asiakas maksaa alv:n suomessa. Ja jos hommat ei hoidu niin ainahan voi lentää paikan päälle tsekkaamaan tilanteen (osoitteen mukaan siellä silverstonen radan vieressä).
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Jos €1140 niin että osat on vaihdettuna paikalleen, niin tuohan on jopa ihan kohtuullinen hinta ...

APE:sta en tiedä, mutta TTS mistä laitoin linkin on Englantilainen firma = ei tullausta EU:n sisällä, kohtuullinen rahtikulu, maksu suoraan pankkisiirtona, yrityksen tilatessa EU:n sisällä ALV 0 koska asiakas maksaa alv:n suomessa. Ja jos hommat ei hoidu niin ainahan voi lentää paikan päälle tsekkaamaan tilanteen (osoitteen mukaan siellä silverstonen radan vieressä).
Tuohon hintaan saat osat käteen, toisin sanoen lähetät lohkon jenkkeihin jossa se porataan pinnoitetaan. Paluupostina tulee sitten 1397cc lohko valitsemillasi ylikokomännillä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:APE:sta en tiedä, mutta TTS mistä laitoin linkin on Englantilainen firma = ei tullausta EU:n sisällä, kohtuullinen rahtikulu, maksu suoraan pankkisiirtona, yrityksen tilatessa EU:n sisällä ALV 0 koska asiakas maksaa alv:n suomessa. Ja jos hommat ei hoidu niin ainahan voi lentää paikan päälle tsekkaamaan tilanteen (osoitteen mukaan siellä silverstonen radan vieressä).
Hmm.. jos kerran oot sitä mieltä että saat noita ryhmän porautuksia hommattua selkeesti halvemmalla, niin pistäsitkö kyselyn 1397cc setin hinnasta kaikkine kuluineen, vaihto ryhmällä/ilman, rahti ja jne.

Aavistuksen utelias olisin tosta :shocked:

Hmm.. muuten selvittäisin itse muttakun toi lontoo ei tuppaa taipumaan oikein hyvin :D
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

toi 500e (sis alv) on osien hinta ilman porausta suoraan hinnastosta.

Sen porauksen hintaa tässä juuri mietiskelenkin ... eli noin 600e täällä suomessa ja siihen päälle sitten vaihtotyö jos ei itse halua moottoria irroittaa yms ? Eikös tämän porauksen pitäisi olla aikalailla standardijuttu jonka pitäisi pystyä ostamaan mistä tahansa koneistamosta ?

Tuolla samalla TTS:n saitilla oli valmis 1900cc moottori näemmä hintaan 14.000puntaa, eli vaatimattomat 22.500e.

TTS:n 1299 moottorista olivat puristussuhteella 12:1, kansityöllä, nokalla ja kokoputkistolla dynottaneet 225hp.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:toi 500e (sis alv) on osien hinta ilman porausta suoraan hinnastosta.

Sen porauksen hintaa tässä juuri mietiskelenkin ... eli noin 600e täällä suomessa ja siihen päälle sitten vaihtotyö jos ei itse halua moottoria irroittaa yms ? Eikös tämän porauksen pitäisi olla aikalailla standardijuttu jonka pitäisi pystyä ostamaan mistä tahansa koneistamosta ?

Tuolla samalla TTS:n saitilla oli valmis 1900cc moottori näemmä hintaan 14.000puntaa, eli vaatimattomat 22.500e.

TTS:n 1299 moottorista olivat puristussuhteella 12:1, kansityöllä, nokalla ja kokoputkistolla dynottaneet 225hp.
Ymmärtääkseni se pinnoitus on tuon jutun taikasana. Sitä ei käsittääkseni mikään pulju ainakaan suomenmaalla tee?

Tuo 225hp varmaankin konetehoja? Ei munkaan kone kovin paljoa tuosta jäljessä, vajaa 10hp. Ja vakiopuristuksilla. :D
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin