Busa dieetille...
Jep tänää aloittelin Busan dieetin ja hyvältä näyttää nyt jo.
Noin 20 kg painoo on jo pudonnut, mutta nyt alkaa haasteellinen osuus
Kilojen perässä ei enää juosta, satoja grammoja metsästellään seuraavaks.
Muutamia esimerkkejä:
Putkisto vakio 14,5 kg uusi 5,0 kg -9,5 kg
takahäkki 5,1 kg 2,1 kg - 3,0 kg
Öljyn jäähd. -2,0 kg
teili vilkuilla 1,8 kg 0,5 kg -1,3 kg
jalkatapit 0,73 kg 0,17kg -0,56kg
Kiertokanget 1,6kg 1,1kg -0.6 kg
Vastapaino -1 kg
peilit -0,63 kg
airbox -0,4 kg
pair - 1,1 kg
ramair putket - 0,6 kg
seisonta tuki
katteiden ylim osat -0.75kg
pikku nippelit
yht. 20.45 kg ___
Kuski ??? 97 kg (toivottavaa ettei paino lisäänny)
Siinä aluksi, lisäilen tietoja listaan piakkoin.
Hmm.. toki vähän tulee takaisinkin päin, mutta lisäillään nekin listaan myöhemmin.
:rocket
Edited By ksthb on 1163265163
Noin 20 kg painoo on jo pudonnut, mutta nyt alkaa haasteellinen osuus
Kilojen perässä ei enää juosta, satoja grammoja metsästellään seuraavaks.
Muutamia esimerkkejä:
Putkisto vakio 14,5 kg uusi 5,0 kg -9,5 kg
takahäkki 5,1 kg 2,1 kg - 3,0 kg
Öljyn jäähd. -2,0 kg
teili vilkuilla 1,8 kg 0,5 kg -1,3 kg
jalkatapit 0,73 kg 0,17kg -0,56kg
Kiertokanget 1,6kg 1,1kg -0.6 kg
Vastapaino -1 kg
peilit -0,63 kg
airbox -0,4 kg
pair - 1,1 kg
ramair putket - 0,6 kg
seisonta tuki
katteiden ylim osat -0.75kg
pikku nippelit
yht. 20.45 kg ___
Kuski ??? 97 kg (toivottavaa ettei paino lisäänny)
Siinä aluksi, lisäilen tietoja listaan piakkoin.
Hmm.. toki vähän tulee takaisinkin päin, mutta lisäillään nekin listaan myöhemmin.
:rocket
Edited By ksthb on 1163265163
Sen verran on spekuloitu että tuolla mun pyörällä minä puikoissa ei tahdo putkiviritteistä reilut 10kg kevyemmällä kuskilla jättää...ksthb kirjoitti:Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin
Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Juma.... Janne. Kyllä mä ajattelin että sää kevyt oot, mutta en tienny että noin kevyt .... hmmm... vaikka toisaalta.. sun tanssahtelu näytti kyllä keijumaisen kevyeltäjanne kirjoitti:jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
1hv/1kg tuntuu aika rajulta, mutta onhan lähes kaikki kilpakuskit (MM-tasolla) jostain syystä aika kevyitä ukkoja.
:rocket
Aika paljon saa ksthb mopoa keventää että on samoissa "tehoissa" esim. Jannen kanssa....
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Ja mä luulin olevani kevyt kuski tällä 63 kg:n massallajanne kirjoitti:jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Hmmm.... teho/painosuhde on se mikä ratkaisee. Esimerkkinä vakiopainoiset pyörät 217kg: Jos Jannella on 170hv ja kuskin kanssa paino 270kg jää tehoksi 0,63hv per kilo. Jos taas ksthb:lla on kokonaispaino 314kg hän tarvitsee 200hv että tehoksi tulee 0,63hv per kilo(217kg pyörällä). Eli jätkien painoero on 44kg mutta tehoa tarvitaan vain 30hv että ollaan samassa suhteessa.... no tämähän nyt on merkillistä.... parempi hyötysuhde kun kasvattaa tehoa eikä vähennä painoa... ei wi...tu... täytyypäs oikein miettiä tuota, menikö tää nyt oikein..
Eikös se ole niin että kiihtyvyys ei tule suoraan hevosvoimista vaan väännöstä suhteessa painoon. Karkeasti yksinkertaistaen muistaakseni teho (hp tai kw) ilmoittaa sen paljonko jotain esinettä esim. jaksaa nostaa, kun taas vääntö (nm/s tai ftlb/s) ilmoittaa kuinka nopeasti esineen pystyy nostamaan - fyysikot kirjoittakoot tämän tarkemmin.
Mutta lisäksi kun ilmanvastus kuitenkin vaikuttaa isoissa nopeuksissa enemmän kuin paino, joten varttimailin aika ei välttämättä suoraan korreloi painon kanssa vaan myös muodoilla on merkitystä.
- joten -
Pilke silmäkulmassa heitänkin siksi seuraavan väittämän: Jos on enemmän päärynävartaloinen niin todennäköisesti on pienempi ilmanvastus suuremmissa nopeuksissa kuin kaverilla jolla on kaikki paino keskittynyt hartioihin ja hauiksiin. ) Tämähän tavallaan todistettiin tuossa ZZR1400 vs Busa artikkelissa jossa Busa vaatii vähemmän tehoa samaan teoreettiseen huippunopeuteen kuin Kwa.
Edited By PetriK on 1163446928
Mutta lisäksi kun ilmanvastus kuitenkin vaikuttaa isoissa nopeuksissa enemmän kuin paino, joten varttimailin aika ei välttämättä suoraan korreloi painon kanssa vaan myös muodoilla on merkitystä.
- joten -
Pilke silmäkulmassa heitänkin siksi seuraavan väittämän: Jos on enemmän päärynävartaloinen niin todennäköisesti on pienempi ilmanvastus suuremmissa nopeuksissa kuin kaverilla jolla on kaikki paino keskittynyt hartioihin ja hauiksiin. ) Tämähän tavallaan todistettiin tuossa ZZR1400 vs Busa artikkelissa jossa Busa vaatii vähemmän tehoa samaan teoreettiseen huippunopeuteen kuin Kwa.
Edited By PetriK on 1163446928