Busa dieetille...

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jep tänää aloittelin Busan dieetin ja hyvältä näyttää nyt jo.
Noin 20 kg painoo on jo pudonnut, mutta nyt alkaa haasteellinen osuus :shocked:
Kilojen perässä ei enää juosta, satoja grammoja metsästellään seuraavaks.

Muutamia esimerkkejä:

Putkisto vakio 14,5 kg uusi 5,0 kg -9,5 kg
takahäkki 5,1 kg 2,1 kg - 3,0 kg
Öljyn jäähd. -2,0 kg
teili vilkuilla 1,8 kg 0,5 kg -1,3 kg
jalkatapit 0,73 kg 0,17kg -0,56kg
Kiertokanget 1,6kg 1,1kg -0.6 kg
Vastapaino -1 kg
peilit -0,63 kg
airbox -0,4 kg
pair - 1,1 kg
ramair putket - 0,6 kg
seisonta tuki
katteiden ylim osat -0.75kg
pikku nippelit
yht. 20.45 kg ___
Kuski ??? 97 kg (toivottavaa ettei paino lisäänny)

:shocked: :D

Siinä aluksi, lisäilen tietoja listaan piakkoin.

Hmm.. toki vähän tulee takaisinkin päin, mutta lisäillään nekin listaan myöhemmin.

:rocket




Edited By ksthb on 1163265163
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin

Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

ksthb kirjoitti:Hmm.. paino tippunut jo uskomattomat + 32 kg.
Tehtaan ilmoittama 217kg kuivapaino on kutistunut n. 185kg
Tarkemmat tiedot listaan lisäilen piakkoin

Hmm.. oliskohan joku koskaan spekuloinu painon vaikutusta aikaan vartilla?
Sen verran on spekuloitu että tuolla mun pyörällä minä puikoissa ei tahdo putkiviritteistä reilut 10kg kevyemmällä kuskilla jättää... :glare:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

näissä lukemissa kilon kevennyksellä on suunnilleen sama merkitys kuin hv.n lisäteholla :p
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

meikäläisellä taitaa olla teho/painosuhde kohdillaan.pyörä+kuski=270kg :D ei tartte pyörää riisuskella :thumbup:
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

akseli kirjoitti:näissä lukemissa kilon kevennyksellä on suunnilleen sama merkitys kuin hv.n lisäteholla :p
Hmm.. kuulostaa mukavalta :tapu:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

janne kirjoitti:meikäläisellä taitaa olla teho/painosuhde kohdillaan.pyörä+kuski=270kg :D ei tartte pyörää riisuskella :thumbup:
:shocked: Hmm.. pajonkos tossa jää kuskille painoo?? :shocked:
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
106-1154289781

Viesti Kirjoittaja 106-1154289781 »

janne kirjoitti:jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
Juma.... Janne. Kyllä mä ajattelin että sää kevyt oot, mutta en tienny että noin kevyt .... hmmm... vaikka toisaalta.. sun tanssahtelu näytti kyllä keijumaisen kevyeltä :tapu:

1hv/1kg tuntuu aika rajulta, mutta onhan lähes kaikki kilpakuskit (MM-tasolla) jostain syystä aika kevyitä ukkoja.
:rocket

Aika paljon saa ksthb mopoa keventää että on samoissa "tehoissa" esim. Jannen kanssa....
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

jussibussi kirjoitti:tanssahtelu näytti kyllä keijumaisen kevyeltä :tapu:
Sillä oli vaan niin voimakas tanssittaja.. :rasberry:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
Jassu
Site Admin
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Touko 2004, 20:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassu »

janne kirjoitti:jos kuiva paino pyörälle on 217 niin 53kg. en oo riisitautinen :p
Ja mä luulin olevani kevyt kuski tällä 63 kg:n massalla :D
< Jassu @ Moottoripyora.Org >
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Yks RR-kuski aikoinaan kerto, et 3kg vastaa yhtä hevosvoimaa... :shocked:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Korpiaho jutteli että 5kiloo painoo pois = heppa lisää...
Mä luulin olevani kevyin 73kilolla :p
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
106-1154289781

Viesti Kirjoittaja 106-1154289781 »

Hmmm.... teho/painosuhde on se mikä ratkaisee. Esimerkkinä vakiopainoiset pyörät 217kg: Jos Jannella on 170hv ja kuskin kanssa paino 270kg jää tehoksi 0,63hv per kilo. Jos taas ksthb:lla on kokonaispaino 314kg hän tarvitsee 200hv että tehoksi tulee 0,63hv per kilo(217kg pyörällä). Eli jätkien painoero on 44kg mutta tehoa tarvitaan vain 30hv että ollaan samassa suhteessa.... no tämähän nyt on merkillistä.... parempi hyötysuhde kun kasvattaa tehoa eikä vähennä painoa... ei wi...tu... täytyypäs oikein miettiä tuota, menikö tää nyt oikein..
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Eikös se ole niin että kiihtyvyys ei tule suoraan hevosvoimista vaan väännöstä suhteessa painoon. Karkeasti yksinkertaistaen muistaakseni teho (hp tai kw) ilmoittaa sen paljonko jotain esinettä esim. jaksaa nostaa, kun taas vääntö (nm/s tai ftlb/s) ilmoittaa kuinka nopeasti esineen pystyy nostamaan - fyysikot kirjoittakoot tämän tarkemmin.

Mutta lisäksi kun ilmanvastus kuitenkin vaikuttaa isoissa nopeuksissa enemmän kuin paino, joten varttimailin aika ei välttämättä suoraan korreloi painon kanssa vaan myös muodoilla on merkitystä.

- joten -

Pilke silmäkulmassa heitänkin siksi seuraavan väittämän: Jos on enemmän päärynävartaloinen niin todennäköisesti on pienempi ilmanvastus suuremmissa nopeuksissa kuin kaverilla jolla on kaikki paino keskittynyt hartioihin ja hauiksiin. ;-)) Tämähän tavallaan todistettiin tuossa ZZR1400 vs Busa artikkelissa jossa Busa vaatii vähemmän tehoa samaan teoreettiseen huippunopeuteen kuin Kwa.




Edited By PetriK on 1163446928
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin