Jep, Kujon kanssa aika pitkälti samaa mieltä. Itse olen kuullut että takarengasteho olisi 10-15% pienempi kuin moottoriteho mutta eräässä vanhassa turbo ärrässä oli Fuch´in penkin mukaan muistaakseni 270,7 renkaalla ja laskennallinen koneteho taisi olla 293,x heppaa eli rengasteho olisi noin äkkiseltään aateltuna 7,6% pienempi. Ko laitteessa oli pitkä takahaarukka.
Eipä näistä ikinä oikein tiedä. Paitsi että Kemin penkistä jos saa hyvät lukemat niin silloin voi olla tyytyväinen, näin olen ymmärtänyt.
Edited By gsxr on 1160248097
Ahdin - Tunnistus
Teoriassa pitkä takasvingi pitäisi vaikuttaa rengasheppojen määrään koska mitä kauempana rengas sijaitsee voimanlähteestä niin sitä enemmän syntyy tehohävikkiä mutta kuinka paljon, se on asia erikseen ja luultavasti ei niin paljoa että sillä olisi mitään merkitystä. Tämä vain minun näkemys...gold kirjoitti:Hmm.. Eipä tuo pitkä svingi taida tuohon takarengastehoon vaikuttaa.. Eikä muuhunkaan. Paitsi hyppimiseen..
En kyllä valitettavasti osaa sen syvällisemmin perustella mutta yksi mikä saattais olla niin pitkillä ketjuilla on suurempi massa ja tämän massan liikuttamiseen tarvitaan enemmän tehoa joten se teho on pois takarenkaalta. Mutta edelleen vain oma näkemys ja saatan olla väärässä.gold kirjoitti:Voitko perustella mihin se voima häviää siinä matkalla?
Yleisesti ottaen käsittäkseni aina mitä kauemmaksi tehoa siirretään niin sitä enemmän sitä matkalla häviää.