Ahdin - Tunnistus

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Jep, Kujon kanssa aika pitkälti samaa mieltä. Itse olen kuullut että takarengasteho olisi 10-15% pienempi kuin moottoriteho mutta eräässä vanhassa turbo ärrässä oli Fuch´in penkin mukaan muistaakseni 270,7 renkaalla ja laskennallinen koneteho taisi olla 293,x heppaa eli rengasteho olisi noin äkkiseltään aateltuna 7,6% pienempi. Ko laitteessa oli pitkä takahaarukka.

Eipä näistä ikinä oikein tiedä. Paitsi että Kemin penkistä jos saa hyvät lukemat niin silloin voi olla tyytyväinen, näin olen ymmärtänyt.




Edited By gsxr on 1160248097
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Hmm.. Eipä tuo pitkä svingi taida tuohon takarengastehoon vaikuttaa.. Eikä muuhunkaan. Paitsi hyppimiseen.. :)
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

gold kirjoitti:Hmm.. Eipä tuo pitkä svingi taida tuohon takarengastehoon vaikuttaa.. Eikä muuhunkaan. Paitsi hyppimiseen.. :)
Teoriassa pitkä takasvingi pitäisi vaikuttaa rengasheppojen määrään koska mitä kauempana rengas sijaitsee voimanlähteestä niin sitä enemmän syntyy tehohävikkiä mutta kuinka paljon, se on asia erikseen ja luultavasti ei niin paljoa että sillä olisi mitään merkitystä. Tämä vain minun näkemys... :;):
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Voitko perustella mihin se voima häviää siinä matkalla?
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

gold kirjoitti:Voitko perustella mihin se voima häviää siinä matkalla?
En kyllä valitettavasti osaa sen syvällisemmin perustella mutta yksi mikä saattais olla niin pitkillä ketjuilla on suurempi massa ja tämän massan liikuttamiseen tarvitaan enemmän tehoa joten se teho on pois takarenkaalta. Mutta edelleen vain oma näkemys ja saatan olla väärässä.

Yleisesti ottaen käsittäkseni aina mitä kauemmaksi tehoa siirretään niin sitä enemmän sitä matkalla häviää. :)
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Ei luulisi olevan merkitystä tehon siirolla jos svingiä jatketaan se perinteinen 7-15cm. Ehkä -0.000042hp. En osaa sanoa kyllä siihen jos jatkat 24m.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

gold kirjoitti:Ei luulisi olevan merkitystä tehon siirolla jos svingiä jatketaan se perinteinen 7-15cm. Ehkä -0.000042hp.
Tottapa tämä luultavimmin.
Vastaa Viestiin