Muistelisin että keulan kolahtelusta on joskus ollut tarinaa mutta en sitä kuitenkaan löytänyt.
Elikkäs vaihdoin viime talvena keulaan stefat ja uudet öljyt.Alkukesän keula toimi moitteettomasti mutta nyt pikkuhiljaa alkanut kolahtelemaan esmes hiekkatiellä kun vauhti on hiljainen ja useampia kuoppia peräkkäin.Stefat eivät vuoda eli öljymäärä on edelleen oikea.Keula ei myöskään pohjaa.Säädöt ovat lähestulkoon vakiot.Vm on 02.
Nyt kaivattais viisaammilta neuvoja millä tuosta pääsee eroon
Mullakin kolisee terävissä nypyissä jokin, en tiedä mikä. Keula on timmi elikkä kolahtelu tulee jostain muualta. Veikkauksia jarrulevyt, ohjausiskari, jokin muu ... kulkee yhä täysiä niin en ole jaksanu stressata. :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tulin just ekalta Bussiajelulta... eli ostin Busan tänään
Etupäässä kilisi joku kivasti ja pienen ihmettelyn jälkeen totesin kilinän tulevan toisesta etujarrulevystä, jonka niitit ovat likimain irti... Täytyis varmaan tehä asialle jotain... kunhan nyt eka puunaan pyörän uuteen loistoon :p
Onko kellään kokemusta, voisko noita niittejä yrittää runnoa uudelleen kireämmälle?
Onhan se toisaalta ihan kiva, että on kelluva racing-tyyppinen jarrulevy... :p
Mut kai sille vois yrittää jotain tehdä...
Täytyy varmaan pistää työn alle... ajattelin kokeilla ihan perus "prässäystä" auton renkaan pultilla ja mutterilla (niissä kun olisi aika sopivan kokoinen kartio...)
Jos menee rikki, niin täytyypi vaihtaa kai sit koko levy (ei vaan oo kauheen kulunu...) ???
Edellisessä mopossani(GSXR1100W) kolahteli ohjauslaakeri jos ajoi esim. hidastenypyn yli, mutta keula ylhäällä välystä ei tuntunut. Ei se ajoa haitannut, muutta muistutti aina isomman nypyn yli ajaessa.
Moro äijät,
Ei niistä jarrulevyn niiteistä oikein parempia tule vaikka kuinka yrittää runnoa...
Niittiin kuluu montut sisä pintaan jollei niitä vähän väliä kierrä noin vartti kierrosta...
jarim kirjoitti:Mullakin kolisee terävissä nypyissä jokin, en tiedä mikä. Keula on timmi elikkä kolahtelu tulee jostain muualta. Veikkauksia jarrulevyt, ohjausiskari, jokin muu ... kulkee yhä täysiä niin en ole jaksanu stressata. :p
Selvisi muuten tuo kolina: syylärin toinen kiinnityskorvakko oli revennyt irti --> montuissa syyläri hakkasi tuohon korvakkoon.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mm. mulla on kolissu uudesta lähtien.. ja nyt on mukaan tullu nypytys ennen pyörän pysähtymistä... ohjauslaakerin ajattein kiristää ku ehtii... saapi nähä auttaako nypytykseen, tai kolinaan.