Tyhjäkäynti ja teho - Toista liikaa, toista liian vähän

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Turbo busasta olisi sellaista kysyttävää jospa joku ehkä mahtaisi tietää eli pyörän tyhjäkäynti on noussut käyden noin vajaassa kahdessatuhannessa lämpimänä ja pyörän tehot tuntuu tippuneen näin perstuntumalla arvioiden kun ei keuli enää isoimmalla vaihteella. Turbosarja on mcexpressin.

Otin katteet pois ja koitin löytää jotain vikaa mutta eipä sieltä mitään ihmeempää löytynyt. Paineputkien klemmariliitoksia kiristelin kun jotkut tuntuivat olevan löysällä samoin kuin imukurkkujen ruuvit. Tämä ei kuitenkaan tyhjäkäyntiin vaikuttanut mitenkään vaan säädin ruuvista tyhjäkäyntiä pienemmälle. Kellään ideoita mistä tämä kaikki voi johtua?

PS. Samasta letkusta mistä ahtopainemittarille otetaan paine haarautuu letku jonka päässä on eräänlainen takaiskuventtiili jonka toinenpää roikkuu vapaana ja toisesta päästä haarautuu letku jollekin anturille. Mikähän tämä venttiili lienee kun lähti irti tonkiessani letkuviidakkoa?
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Onko seosmittari kiinni? Jollei niin hankkimaan, halpa moottorin "henkivakuutus" vuotojen ym varalle.

Se venttiili on tavallinen takaiskuventtiili, päästää ahdoilla ylipaineen pois MAP-anturin linjasta. MAPpi ei tykkää ahdoista, syttyypi FI-valo.... :;):
Club 100 m/s
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

-Artsi- kirjoitti:Onko seosmittari kiinni? Jollei niin hankkimaan, halpa moottorin "henkivakuutus" vuotojen ym varalle.
Mistä olette hankkineet seosmittarit?
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

-Artsi- kirjoitti:Onko seosmittari kiinni? Jollei niin hankkimaan, halpa moottorin "henkivakuutus" vuotojen ym varalle.

Se venttiili on tavallinen takaiskuventtiili, päästää ahdoilla ylipaineen pois MAP-anturin linjasta. MAPpi ei tykkää ahdoista, syttyypi FI-valo.... :;):

Nyt tuntuis olevan tehot kohdallaan kun viimein pääsin pyörää testaamaan(ainakin näin yhden ajolenkin perusteella). Ilmeisesti imukurkkujen ruuvit oli sen verran löysällä että sen takia tehot hukassa, painemittarillehan otetaan paine ennen niitä imukurkkuja joten vaikka ahdot nousee normaalisti niin kone ei kuitenkaan tuota tehoa..kai..viisaammat korjatkoon.

Tyhjäkäynti on säädetty ruuvista kohdalleen mutta kun kone käy täysissä lämmöissään tyhjäkäyntiä niin aina välillä tyhjäkäynti nousee vähäksi aikaa noin 1700 kierrokseen ja sitten laskeutuu takaisin normaaliin. Tämä siis harvakseltaan eli ei mitään jatkuvaa vaeltua.

Tuo seosmittari voisi olla kyllä melko hyödyllinen laite, pitää melkein ruveta suunnittelemaan sen hankintaa ja asentamista. Paitsi että noista normaali seosmittareista kyllä sanotaan, että ne näyttää välillä vähän mitä sattuu ja että pitäisi olla laajakaistaseosmittari että näyttäisi kunnolla, tiedä nyt sitte. :vilkutus:




Edited By gsxr on 1157811970
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

gsxr kirjoitti:Tuo seosmittari voisi olla kyllä melko hyödyllinen laite, pitää melkein ruveta suunnittelemaan sen hankintaa ja asentamista. Paitsi että noista normaali seosmittareista kyllä sanotaan, että ne näyttää välillä vähän mitä sattuu ja että pitäisi olla laajakaistaseosmittari että näyttäisi kunnolla, tiedä nyt sitte. :vilkutus:

Osta laajakaista jos lompuuki kestää, säätötyössä siitä on enempi iloa kuin tavallisesta. Mulla kuitenkin omassa tavismittari, FMI 1.4. Se ajaa asiansa "hälyttimenä" = kun mosa on säädetty penkissä laajakaistalla, tuo sen jälkeen kiinni niin ollaan kapeakaistan alueella. Jos (eli kun) sitten tapahtuu jotain häikkää niin tuo heilahtaa "tappiin" joten tietää nostella kahvaa ja tankkia pystyyn...
Lisäruiskun johtosarja kun oikutteli keväällä niin heti tuo FMI siitä hermostui. Eikä muutenkaan ole vielä mäntiä tarvinnut taltata irti pytyistä... 12 tkm takana tälle kaudelle. *knock knock*

:baaa:
Club 100 m/s
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kyllä laajakaista on vähän turhan kallis joten päädyn varmaan itsekin tuollaiseen "normaaliin" seosmittariin ihan vain käyttääkseni sitä hälyttimenä.

Ihan vain tehojen hahmottamisen takia, miten on keuliiko Artsin menopeli kutosella? Omassani keula muuttuu hyvin kevyeksi ja pienestäkin kohoumasta irtoaa tien pinnasta. Pyörä on alustaltaan vakio.
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

katoppa bensan paluulinja.... ja menolinja sit siin samalla...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

villeh kirjoitti:katoppa bensan paluulinja.... ja menolinja sit siin samalla...
Tarkistin bensaletkut jo aikaisemmin mutta ei sieltä mitään oikein löytynyt paitsi että painekotelon lisäsuuttimelle tulevan bensaletkun klemmariliitos oli löysä joten kiristin sen. Aattelin vaihtaa tulpat iridiumiksi ja samalla polttoainesuodattimen kun ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. :)
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

"Turbosarja on mcexpressin"
"...paitsi että painekotelon lisäsuuttimelle tulevan bensaletkun..."

Lisäsuuttimelle?
Minkäs näkönen painekotelo jos vaan 1 lisäsuutin?

Näyttääkö purkki tollaselta:
=47]http://mabpower.de/turbowe....Uid]=47
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kekku kirjoitti:"Turbosarja on mcexpressin"
"...paitsi että painekotelon lisäsuuttimelle tulevan bensaletkun..."

Lisäsuuttimelle?
Minkäs näkönen painekotelo jos vaan 1 lisäsuutin?

Näyttääkö purkki tollaselta:
=47]http://mabpower.de/turbowe....Uid]=47
Kirjoitin hieman epäselvästi eli siis painekotelo on juuri tuollainen kuten noissa kuvissa ja polttoainekiskoon(?) tulee kaksi polttoaineletkua. Lisäsuuttimia on neljä.

Voisi koittaa etsiä mahdollisia paineputkiston vuotoja sellaisella spray sumutteella mitä suihkutetaan liitoskohtiin.
Aineen nimi on vielä hakusessa mutta pitää kysellä autovaraosaliikkeistä.
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Sytkäri on hyvä bensavuotojen etsinnässä :D :D :D

Ps. muista palovakuutus :thumbup:




Edited By kajbusa on 1158149490
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

kajbusa kirjoitti:Sytkäri on hyvä bensavuotojen etsinnässä :D :D :D

Ps. muista palovakuutus :thumbup:
Joo koitin jo kertaallen sytkärillä sitä isoa letkua joka lähtee tankin pohjasta kun sieltä näytti tihkuvan jotain nestemäistä...no ei sentään VITSI, VITSI :D :D :D
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Niin ja semmoista vielä että aikaisempia topicceja tutkimalla näyttäis siltä että ns. hyvin pienimuotoinen,juuri havaittava nykiminen ajettaessa tasakaasulla esim. kolmosella siten että kierrokset on kolmentuhannen jomminkummin puolin, lienee ominaisuus busassa?
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Se aine on start pilot. 1700 käy välillä tyhjää= ominaisuus. 3tonnii ja nykii ja käy rikkaalla, omasta boksista laihemmalle.
tetsa
Vastaa Viestiin