Pakoputki modi - Onko täällä harrastettu?

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
72-1150393711

Viesti Kirjoittaja 72-1150393711 »

Sama reikä lisätty kumpaankin vaimentimeen...
Ja olen tasan samaa mieltä kuin muutkin : Kannattava temppu, nyt äänet on.. BUENO !!
Kuinkas ne Dyno käyrät ksthb???
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Minkälaisella vehkeellä te olette noin isoja reikiä sinne kammion seinään kairanneet..?

Jos meen k-raudasta kyseleen 35 mm poranterää teräkselle niin vanha veistomaikka vetää jenkkaa haudassaan... :D

Tai vielä parempi, jollain sellasta terää ja porantynkää lainata hetkeks pääkaupunki seudulla...? Saat palkaks nauraa vieressä kun menee moitteettomat änkkärit täysin kelvottomaks... :shocked:
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

olisko rasiaterä. löytyy teriä mutta ei ole etelässä.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Quadron kirjoitti:Minkälaisella vehkeellä te olette noin isoja reikiä sinne kammion seinään kairanneet..?

Jos meen k-raudasta kyseleen 35 mm poranterää teräkselle niin vanha veistomaikka vetää jenkkaa haudassaan... :D

Tai vielä parempi, jollain sellasta terää ja porantynkää lainata hetkeks pääkaupunki seudulla...? Saat palkaks nauraa vieressä kun menee moitteettomat änkkärit täysin kelvottomaks... :shocked:
Ns porkkana tera on hyvä vaihto ehto. tosin joutuu tekeen jatkovarren.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Uus yritys.. :D

Täys modattu putkisto valmiina. Odottelee dynoon pääsyy.
Malli 4-2-1 ja muutamia itse sävellettyjä sipareita testiin.

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_022

Tein itse, säästin :D
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Minkälaisia muutoksia putkistoon teit? Vai onko salaista tietoa? :laugh: Itsellä käynyt myös mielessä ton vakioputkiston modaaminen 4-2-1 tyyppiseksi. Tietoa siitä että kannattaako moiseen ryhtyä ja miten se olisi paras tehdä vaan ole ollut saatavilla. Mielenkiinnolla odotan tuloksia että oliko modista hyötyä!
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jep vähän puuteellisksi kuvat jäi kameran akun hyytymisen vuoksi. Omasta pakosarjasta otin käyttöön ynsiö kolektoreineen. Toisiot tein 44mm putkesta, mallin otin HMF:n putkistosta ja viimmeisen yhdistyksen "hanskan" paikan Yoshin mukaan. Näkyville tuleva, sliparille menevä putki laipan kera on orkkis sarjasta.
Aavistuksen työläs sarja on tehtäväks, aikaa saa varata reilusti. Jos jossain määrin toimivan ja kutakuinkin katseen kestävän putkistosta meinaa saada.
Hmm.. huomasitko noi kuvat?


http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_023

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_025

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_027




Edited By ksthb on 1156833851
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Milloin mahdollisesti mopo penkissä? Saa nähdä miten tuo putki toimii,toivottavasti hyvin!
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Busanaattori kirjoitti:Milloin mahdollisesti mopo penkissä? Saa nähdä miten tuo putki toimii,toivottavasti hyvin!

Hmm.. viikon alusta Harri lupaili tehdä kartan kommariin, sitte
nähdään tulokset.
Käytännössä testattu säätämättä sellaisenaan, pers tuntumalla selkee tehon lisä.
Vaimentajan modaus nyt useemman testatun jälkeen kohillaan, hyvät höpinät mutta ei häiritse kuskii. :thumbup:

Ja jos joku ei halua liata näppejään niin kyseisen putkiston voin myydä hintaan 550e. Paljolta voi kuulostaa mutta ei synny ihan helposti toi modi.
Vaihto eli vakio putkistosta saa hyvityksen 180e jolloin hinnaks jää 370e. (yhden halppis sliparin hinta).
Saapi asennettuna myös :mosh:




Edited By ksthb on 1157123724
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nätin näköinen oli ja hyvänkuuloiset äänet - kyllä on miehellä raudan vääntäminen mottorinosiksi hallussa...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

No nyt on yksputkinen dynottu.
Max tehoon vaikutus vähäinen (3-5hp)vääntö käyrään selkee muutos, +10 Nm lisää' koko alueelle. Max tehoo rajoittaa toden näköisesti ensiö putkien tilavuus.
Kuvat käppyrästä yritän laitella näkyviin tänään iltasella.
Kokonaisuutena hyvä normi ajajan modi toi on.


Käppyrät galleriassa

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_030?full=1

Niinkuin lapusta näkyy, modilla selkee vaikutus vääntöön.
Läpi alueen liki 10 Nm ja parhaillaan 5500 rpm/140 km/h n.18 Nm.
Koko alue 2000-8500 rpm vähintään sama väänto ku ZZR 1400, paikoitellen enemmänkin :thumbup:

Hmm.. testit jatkuu vielä airbox modi putsareineen ja läppärungot jos vielä sais hiukka ylärekisterii raikastettua :arskat:




Edited By ksthb on 1157724065
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ksthb kirjoitti:No nyt on yksputkinen dynottu.
Max tehoon vaikutus vähäinen (3-5hp)vääntö käyrään selkee muutos, +10 Nm lisää' koko alueelle. Max tehoo rajoittaa toden näköisesti ensiö putkien tilavuus.
Kuvat käppyrästä yritän laitella näkyviin tänään iltasella.
Kokonaisuutena hyvä normi ajajan modi toi on.


Käppyrät galleriassa

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_030?full=1

Niinkuin lapusta näkyy, modilla selkee vaikutus vääntöön.
Läpi alueen liki 10 Nm ja parhaillaan 5500 rpm/140 km/h n.18 Nm.
Koko alue 2000-8500 rpm vähintään sama väänto ku ZZR 1400, paikoitellen enemmänkin :thumbup:

Hmm.. testit jatkuu vielä airbox modi putsareineen ja läppärungot jos vielä sais hiukka ylärekisterii raikastettua :arskat:
Käppyrät lisätty
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

ksthb kirjoitti:Niinkuin lapusta näkyy, modilla selkee vaikutus vääntöön.
Läpi alueen liki 10 Nm ja parhaillaan 5500 rpm/140 km/h n.18 Nm.
Koko alue 2000-8500 rpm vähintään sama väänto ku ZZR 1400, paikoitellen enemmänkin :thumbup:

Hmm.. testit jatkuu vielä airbox modi putsareineen ja läppärungot jos vielä sais hiukka ylärekisterii raikastettua :arskat:
Asialliselta käppyrät näyttää :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Tehoa tuli kutakuinkin sen verran lisää kun mielessäni ajattelin,eihän tuo pelkän loppuosan modaus mahdottomia voikkaan vaikuttaa. Vääntöä tuli kyllä yllättävän paljon lisää!!
Vastaa Viestiin