Sivu 1/4

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 08:08
Kirjoittaja ysi-ärrä
Elikkäs haluaisin tänne tietoja kaikilta Turbobusanisteiltä jotka on käyny tai tulee menemään lentokenttäajoihin niin näistä millä välityksillä on menty tai tullaan menemään?

Ja mitä renkaita ootta käyttäny tai tuletta käyttämään?

Ite lähen kokeileen 19/38 tai 40. Rengas vaihtoehdot taakse 190/50 ja 190/55 sliksi. Etunen vakio koko 120/70-17.

Pistäkääs tänne tietoja.

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 08:23
Kirjoittaja busajasa
Eikös tässäkin ole kyse tehosta, tehohuipusta ja tehoalueesta? Eli tehokäyrästä kannattaa tarkastella alue jolle maksiminopeuden pitäisi osua ja siitä sitten ekkelillä pyörittelemään soppelit välitykset.

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 15:32
Kirjoittaja tenhulttio
19/38 kuulostaa paremmalta. 190/50 renkaalla tekee 345km/h ja 190/55 renkaalla 358km/h (2% luistolla ja 10000r/min).

Turbokoneen huipputeho monesti reilusti alle 10000?

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 18:22
Kirjoittaja toimeve
...jouvut Jonne laittamhan sen korkiampirohviilisen että saat sen 350 rikki :laugh:

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 20:05
Kirjoittaja ysi-ärrä
Joo kaikkeni teen että 340kmh menee rikki ja siitä ylöspäin kaikki on plussaa.

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 20:28
Kirjoittaja RHead
Ysi-ärrä: Kyllä sulla pitää yli 340 mennä, mulla meni 343 1,2km ennen ku losahti ja tehoja ei tainnut olla ees noin paljoa. Välitys oli 19/38 vakiorenkaalla. Perä oli ainoastan madallettuna.

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 21:14
Kirjoittaja Heksa
RHead kirjoitti:Ysi-ärrä: Kyllä sulla pitää yli 340 mennä, mulla meni 343 1,2km ennen ku losahti ja tehoja ei tainnut olla ees noin paljoa. Välitys oli 19/38 vakiorenkaalla. Perä oli ainoastan madallettuna.

Molemmat miehet tavanneena... taitaa olla noin 40kg kuormaa enemmän 9ärrällä + tuulipintaakin rajusti jää näkyviin tuuliklasin takaa
joku vois laskea paljonko tarvitaan enemmän tehoa samaan nopeuteen jos massaa enemmän 40kg?
ainaskin autoluokissa pystytään muuttaan reilusti tallien voimasuhteita jo 30kg lisäpainolla

Lähetetty: 13 Huhti 2012, 23:31
Kirjoittaja tenhulttio
Kierroslukutietojen valossa: niin pitkät välitykset kun vaan löytyy ja se korkeampi rengas. 530 jaolla olevia raakarissoja löytyy teollisuuden tarvikekaupoista. Ne on tosin liian leveitä, mutta saapa sen sorvattua samalla kun muutenkin pitää kiinnitykset koneistaa.
Onkohan / mahtuukohan Gen1 busassa pyörimään 20 piikkinen eturissa?

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 08:14
Kirjoittaja jarim
Ei mahdu 20, ottaa siihen kytkimen työsylinterin tankoon kiinni.

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 09:50
Kirjoittaja ysi-ärrä
Heksa kirjoitti:
RHead kirjoitti:Ysi-ärrä: Kyllä sulla pitää yli 340 mennä, mulla meni 343 1,2km ennen ku losahti ja tehoja ei tainnut olla ees noin paljoa. Välitys oli 19/38 vakiorenkaalla. Perä oli ainoastan madallettuna.
Molemmat miehet tavanneena... taitaa olla noin 40kg kuormaa enemmän 9ärrällä + tuulipintaakin rajusti jää näkyviin tuuliklasin takaa
joku vois laskea paljonko tarvitaan enemmän tehoa samaan nopeuteen jos massaa enemmän 40kg?
ainaskin autoluokissa pystytään muuttaan reilusti tallien voimasuhteita jo 30kg lisäpainolla
No viimekesänä Joensuussa testattua . Ite ajoin omalla 315kmh ja Hulttio 320kmh samalla pyörällä. Eli ei hirvee ero.

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 10:37
Kirjoittaja jarim
Mutta kannattaa muistaa että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä...

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 20:17
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:Ei mahdu 20, ottaa siihen kytkimen työsylinterin tankoon kiinni.
Miten ne sitte laittaa kiinni 20-hampaisen, lähteekö tanko poies vai mitä muutoksia ?

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 21:06
Kirjoittaja jarim
Vaijerikytkin ni tankoa ei tartte? :)

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 21:07
Kirjoittaja jarim
Vai mistähän tommosen 20 hampaisen sais niin voisi asian todentaa?

Lähetetty: 14 Huhti 2012, 21:36
Kirjoittaja Heksa
jarim kirjoitti:Vaijerikytkin ni tankoa ei tartte? :)

samaa aatteli mut:kloks
eiköhän toikin tartte tangon..
tietenkin jos löytyy pv suzuki tyyppisiä vaijeri kytkimiä