Turbopyörien välityksiä kenttäajoihin?

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Elikkäs haluaisin tänne tietoja kaikilta Turbobusanisteiltä jotka on käyny tai tulee menemään lentokenttäajoihin niin näistä millä välityksillä on menty tai tullaan menemään?

Ja mitä renkaita ootta käyttäny tai tuletta käyttämään?

Ite lähen kokeileen 19/38 tai 40. Rengas vaihtoehdot taakse 190/50 ja 190/55 sliksi. Etunen vakio koko 120/70-17.

Pistäkääs tänne tietoja.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Eikös tässäkin ole kyse tehosta, tehohuipusta ja tehoalueesta? Eli tehokäyrästä kannattaa tarkastella alue jolle maksiminopeuden pitäisi osua ja siitä sitten ekkelillä pyörittelemään soppelit välitykset.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

19/38 kuulostaa paremmalta. 190/50 renkaalla tekee 345km/h ja 190/55 renkaalla 358km/h (2% luistolla ja 10000r/min).

Turbokoneen huipputeho monesti reilusti alle 10000?
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...jouvut Jonne laittamhan sen korkiampirohviilisen että saat sen 350 rikki :laugh:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Joo kaikkeni teen että 340kmh menee rikki ja siitä ylöspäin kaikki on plussaa.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Ysi-ärrä: Kyllä sulla pitää yli 340 mennä, mulla meni 343 1,2km ennen ku losahti ja tehoja ei tainnut olla ees noin paljoa. Välitys oli 19/38 vakiorenkaalla. Perä oli ainoastan madallettuna.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

RHead kirjoitti:Ysi-ärrä: Kyllä sulla pitää yli 340 mennä, mulla meni 343 1,2km ennen ku losahti ja tehoja ei tainnut olla ees noin paljoa. Välitys oli 19/38 vakiorenkaalla. Perä oli ainoastan madallettuna.

Molemmat miehet tavanneena... taitaa olla noin 40kg kuormaa enemmän 9ärrällä + tuulipintaakin rajusti jää näkyviin tuuliklasin takaa
joku vois laskea paljonko tarvitaan enemmän tehoa samaan nopeuteen jos massaa enemmän 40kg?
ainaskin autoluokissa pystytään muuttaan reilusti tallien voimasuhteita jo 30kg lisäpainolla
SMR
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Kierroslukutietojen valossa: niin pitkät välitykset kun vaan löytyy ja se korkeampi rengas. 530 jaolla olevia raakarissoja löytyy teollisuuden tarvikekaupoista. Ne on tosin liian leveitä, mutta saapa sen sorvattua samalla kun muutenkin pitää kiinnitykset koneistaa.
Onkohan / mahtuukohan Gen1 busassa pyörimään 20 piikkinen eturissa?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei mahdu 20, ottaa siihen kytkimen työsylinterin tankoon kiinni.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
ysi-ärrä
Viestit: 974
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 19:54

Viesti Kirjoittaja ysi-ärrä »

Heksa kirjoitti:
RHead kirjoitti:Ysi-ärrä: Kyllä sulla pitää yli 340 mennä, mulla meni 343 1,2km ennen ku losahti ja tehoja ei tainnut olla ees noin paljoa. Välitys oli 19/38 vakiorenkaalla. Perä oli ainoastan madallettuna.
Molemmat miehet tavanneena... taitaa olla noin 40kg kuormaa enemmän 9ärrällä + tuulipintaakin rajusti jää näkyviin tuuliklasin takaa
joku vois laskea paljonko tarvitaan enemmän tehoa samaan nopeuteen jos massaa enemmän 40kg?
ainaskin autoluokissa pystytään muuttaan reilusti tallien voimasuhteita jo 30kg lisäpainolla
No viimekesänä Joensuussa testattua . Ite ajoin omalla 315kmh ja Hulttio 320kmh samalla pyörällä. Eli ei hirvee ero.
337kmh/ 1609m ,Joensuu 2012
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mutta kannattaa muistaa että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jarim kirjoitti:Ei mahdu 20, ottaa siihen kytkimen työsylinterin tankoon kiinni.
Miten ne sitte laittaa kiinni 20-hampaisen, lähteekö tanko poies vai mitä muutoksia ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vaijerikytkin ni tankoa ei tartte? :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Vai mistähän tommosen 20 hampaisen sais niin voisi asian todentaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

jarim kirjoitti:Vaijerikytkin ni tankoa ei tartte? :)

samaa aatteli mut:kloks
eiköhän toikin tartte tangon..
tietenkin jos löytyy pv suzuki tyyppisiä vaijeri kytkimiä
SMR
Vastaa Viestiin