Sivu 1/1
Lähetetty: 24 Helmi 2012, 20:13
Kirjoittaja KIVINIEMI
Kesä mielesssä ja säästöä hakusessa...
Kertokaas mielipide onko mahdollista vai aivan mahdoton ajatus Gen2 busan säätö RE85 bensalle.
Kestääkö tiivisteet?
Voiko ecun ohjelmoida A,B ja C modilla niin että aivan omat kartat Menovesille? esim. A RE85 B 98 ja C voisi olla 50/50 jos joskus joutuu ajamaan sekoituksella.
Mitä pitäisi huomioda projektissa?
Hyötyä kuullut olevan RE85 bensasta kun kuluttaa enemmän niin pysyy kone viileämpänä
Kertokaas mielipiteitä kannattaako sekaantua vai pysyä vanhassa turvallisessa......
Lähetetty: 24 Helmi 2012, 20:40
Kirjoittaja jarim
"Flexfuel" ei tule onnistumaan veikkaisin. Eli joko tai. A B C moodien ohjelmointi erikseen ei onnistu (ainakaan ecueditorilla). Sinällään tuosta E85:sta varsinkin turbolle on hyötyä paremman nakutuskestävyyden muodossa ja pienempien palolämpöjen ansiosta. Kulutushan tuossa kasvaa mikä kannattaa ottaa huomioon tourinkia harrastaessa. Ja kun nuo E85 asemat on vielä vähän harvassa. Tuo 50/50 suhde on muuten pahin mahdollinen syövyttävyyden suhteen.
Lähetetty: 30 Maalis 2014, 09:41
Kirjoittaja KIVINIEMI
Päivitystä pitkästä aikaa näihin hommiin...
Eilen illalla penkissä säädettiin ainoastaan re 85 menovedelle ja unohdettiin flexfuel hommat..... :O
Pyörä alkoi alhaalta vaikuttaa hyvältä ja toimivalta mut säätöä ei saatu loppuun asti tehtyä, kun sopan saanti loppui kesken 65 kaasu auki.
Onkos kenellekään muulle tullut vastaa ongelmaa?
Mitkä suuttimet ovat vakiona gen2 mallissa?
Onnistuuko menoveden saannin varmistamaan ulkopuolisella regulla ja minkälaisella kytkennällä kun ei ollut paluu letkua ollenkaan?
Mistä löydän tarpeeksi isot suuttimet?
Tarkoitus olisi vaihtaa vain alemmat suuttimet ja testata riittääkö syöttö.
kiitoksia jo etukäteen
Lähetetty: 30 Maalis 2014, 10:31
Kirjoittaja jarim
Gen2:ssa on 8kpl ~250cc suuttimia. Pumppuhan on regulaattoreineen tankin sisällä, paluuta ulkopuolelta ei ole. Onko sulla se Boschin pumppu vai vakio?
Ja missä muuten säädätit?
Edited By jarim on 1396164747
Lähetetty: 30 Maalis 2014, 13:00
Kirjoittaja KIVINIEMI
boschin pumppu ja suutinten vaihtoon aletaan kääntymään.
säätöpaikka gatemania
Lähetetty: 30 Maalis 2014, 18:11
Kirjoittaja jarim
Olittehan säätäny Injector Balance mapin siten että suuttimet on käytössä 50/50? Kun defaulttina korkeilla kierroksilla käytetään ylempiä suuttimia 80% ja alempia 20% ja tällöin tuotto varmasti loppuu noille tienoin viinalla. Tuosta Boschin pumpusta loppuu myös tuotto ~600cc suuttimilla jonnekin 280hp korville viinalla, näin ainakin minun pyörässä.
Lähetetty: 30 Maalis 2014, 22:25
Kirjoittaja KIVINIEMI
30% kaasu auki jostain 5000rpm eteenpäin oli 50/50. Ei auttanu ku siihen alkuun.
sit loppu alkoholi
Lähetetty: 30 Maalis 2014, 23:18
Kirjoittaja 1340R86
KIVINIEMI kirjoitti:Päivitystä pitkästä aikaa näihin hommiin...
Eilen illalla penkissä säädettiin ainoastaan re 85 menovedelle ja unohdettiin flexfuel hommat..... :O
Pyörä alkoi alhaalta vaikuttaa hyvältä ja toimivalta mut säätöä ei saatu loppuun asti tehtyä, kun sopan saanti loppui kesken 65 kaasu auki.
Onkos kenellekään muulle tullut vastaa ongelmaa?
Mitkä suuttimet ovat vakiona gen2 mallissa?
Onnistuuko menoveden saannin varmistamaan ulkopuolisella regulla ja minkälaisella kytkennällä kun ei ollut paluu letkua ollenkaan?
Mistä löydän tarpeeksi isot suuttimet?
Tarkoitus olisi vaihtaa vain alemmat suuttimet ja testata riittääkö syöttö.
kiitoksia jo etukäteen
tuolla http://www.finjector.com/ monelaisia suutimia
Lähetetty: 31 Maalis 2014, 07:53
Kirjoittaja jarim
Se pumppu siellä käy pieneksi kanssa. Sen vaihtaisin ensimmäisenä.
Lähetetty: 31 Maalis 2014, 15:29
Kirjoittaja KIVINIEMI
Tankkiin ei taida mahtua enää isompaa pumppua.
Olisiko seuraava askel sitten ulkoinen pumppu vai riittääkö ahtopaineen mukaan säädettävä paineen säädin?
Onkos kenellään tietoa mikä on suuttimen malli busassa jotta sais uudet isommat tilattua (jäivät viellä mopoon kiinni ja loppu viikosta vasta saan ne sieltä käsiini)
Kuinka pitkät suuttimet, halkaisija onkos 11mm mikä merkki?