Gen2 jarrut
Oletteko tehneet päivityksiä jarruihin? Vakiojarrut tuntuvat tosi onnettomilta.. kun toisessa mopossani, vuoden -92 cebarissa jarrut on huomattavasti paremmat. Kovempi jarrukahva, parempi tuntuma muutenkin ja pyörä pysähtyy paremmin..
Onko normaalia että busan jarrukahvan jaksaa painaa pohjaan, siis kaasukahvaa vasten? Jos säätökiekosta säätää kaikista jäykimmälle niin sillon ei ehkä jaksa yhden käden voimilla. Mutta jos se on puolessa välissä, esim 3-4 (1-7 säädöt) niin menee pohjaan asti. Jos tämä on ominaisuus niin parannuskeinona jarruletkut vaihtoon? Muuttuuko oleellisesti?
Edited By jyka on 1256758479
Onko normaalia että busan jarrukahvan jaksaa painaa pohjaan, siis kaasukahvaa vasten? Jos säätökiekosta säätää kaikista jäykimmälle niin sillon ei ehkä jaksa yhden käden voimilla. Mutta jos se on puolessa välissä, esim 3-4 (1-7 säädöt) niin menee pohjaan asti. Jos tämä on ominaisuus niin parannuskeinona jarruletkut vaihtoon? Muuttuuko oleellisesti?
Edited By jyka on 1256758479
Ei pitäisi mennä pohjaan, mulla oli sama ongelma ja oma käsitys busan jarruista jäi kyllä et ne on tehdaskunnossa huonot.
Suurin ongelma lähti ilmaamalla jarrut, jostain syystä oli pässyt ilmaa ja kahva oli melko helposti painettavissa pohjaan ja tuntuma surkea.
Jotkut toisella bussi foorumilla sanovat, että jarrupalojen vaihdolla ja laittamalla teräspunoletkut saa paremman tuntuman jarruihin kohtalaisen edullisesti, itse en ehtinyt noita punosletkuja laittaa kun päivitin jo pois.
Edited By Matso on 1256762192
Suurin ongelma lähti ilmaamalla jarrut, jostain syystä oli pässyt ilmaa ja kahva oli melko helposti painettavissa pohjaan ja tuntuma surkea.
Jotkut toisella bussi foorumilla sanovat, että jarrupalojen vaihdolla ja laittamalla teräspunoletkut saa paremman tuntuman jarruihin kohtalaisen edullisesti, itse en ehtinyt noita punosletkuja laittaa kun päivitin jo pois.
Edited By Matso on 1256762192
Ilmasin jarrut ja ilmakupliahan sieltä tuli pihalle.. Nyt taas parempi (en sano että hyvä, busassa eivät ole hyvää uutenakaan).Ksthb kirjoitti:Omassa K8 sissa talvisäilytys teki jarrut pehmeiksi.
Ilmaus palautti tuntuman normaaliksi.
Väittäisin että ilmaus auttaa vaivaan...
Ennen ilmausta jarrukahva painui jäykimmällä säädölläkin pohjaan. Ei oikein nyt vakuuta bussin jarrut. Joku vikahan tuossa on oltava jos sinne ilmaa jostain pääsee?
Ei mulla kyllä ole päässy ilmaa. Tosin vaihdoinkin heti uutena teräspunokset...
Mites noi Kiinalaiset piparilevyt on toiminu? Onko parantunut jarruteho? Miten ne on kestäny? Millasia paloja niissä voi/kannattaa käyttää?
Mulla on taas jotain häiriötä noissa levyissä 30tkm ajettu ja jarrutuksessa nytkyttää... Samoin kävi gen1:sessä... Levy vaihtoon... ???
Mites noi Kiinalaiset piparilevyt on toiminu? Onko parantunut jarruteho? Miten ne on kestäny? Millasia paloja niissä voi/kannattaa käyttää?
Mulla on taas jotain häiriötä noissa levyissä 30tkm ajettu ja jarrutuksessa nytkyttää... Samoin kävi gen1:sessä... Levy vaihtoon... ???
Se jarrulevy menee renkaanvaihdon yhteydessä kieroon. otaa kiinni rengaskoneeseen vanteelta irtipuristuksen yhteydessä.Ode kirjoitti:Ei mulla kyllä ole päässy ilmaa. Tosin vaihdoinkin heti uutena teräspunokset...
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Täältä löytyy Ferodon sintergrip paloja eteen noin 75e.blackbusa kirjoitti:mistä ootte hankkinu sintteri palat gen2:een?
laitoin tän tänne kun en viitti joka asiasta avata uutta topikkia!
(nopeelle tiedoks... gen1 sintteripalat etteen oli halvalla nettivaraosassa 35ekee!)
Tarkista hinnan tarvittaessa...
tarkasta vaan jamppa se hinta niin katotaan saadaanko kaupat aikaseks!!Ksthb kirjoitti:blackbusa kirjoitti:mistä ootte hankkinu sintteri palat gen2:een?
laitoin tän tänne kun en viitti joka asiasta avata uutta topikkia!
(nopeelle tiedoks... gen1 sintteripalat etteen oli halvalla nettivaraosassa 35ekee!)
Täältä löytyy Ferodon sintergrip paloja eteen noin 75e.
Tarkista hinnan tarvittaessa...
Hmm... paraniskohan jarrut yhtään ?
Hiukan hienot on ainaski minun silmään....
http://kansiset.galleria.fi/kuvat....002.jpg
Hiukan hienot on ainaski minun silmään....
http://kansiset.galleria.fi/kuvat....002.jpg