Apua vaille seuraavissa asioissa:
Mitkä on poltinkannat k8 busassa, lyhyellä ja pitkällä?
Tarviiko mittaristo purkaa asentaessa, vai mikä on helpoin tie onneen?
Ne jotka näitä on asennellut niin kuinka kauan projektissa on kestänyt about?
Jotkut asennuttanut josain liikkeessä?
Itse kun olen vähä tällänen hermoheikko noitte pikku näpräysten kanssa niin hyvä vähän koittaa infoa saada kaikkiin vaihtoehtoihin
En löytänyt kyseisestä aiheesta mitään searchilla, ehkä en vaan osannut tai sitten ei ole..
Työvaiheet:
1. Ota tuulilasi irti. Se on kiinni kahdella ruuvilla peilien vieressä.
Jos ei se kumi tule ulospäin, raota varovasti muovia ja se lähtee sisäpuolelle, kun poistat ruuvin.
2. Irrota mittariston alempi suojamuovi, joka on kiinni neljällä klipsulla ja yhdellä ruuvilla.
3. Irrota mittariston ylempi suojamuovi, jossa on myös neljä klipsua. Kun ne on irti, niin mittariston yläpuolella on sauma, josta vaan tiukasti vetämällä ulospäin se suojamuovi lähtee irti. Siinä on muuta klipsi, jotka ei helpolla mene poikki vaikka netää kovempaa ulospäin.
4. Irrota siinä vilkkujen päällä olevat sivumuovit, niin saat tilaa asennella sen ballastin ja johdot piiloon. On parilla ruuvilla molemmat kiinni.
5. Irrota mittaristo. Se on parilla kirkkaalla ruuvilla alareunasta kiinni. Yläreunasta se lähtee varovasti vetämällä kun ruuvit on irti. Irrota johto ja nyt sinulla on esteetön pääsy valoihin ja johtoihin. Tarvittaessa ota etulokarin yläpuolella oleva musta suojamuovi irti. Siinä on x kpl muoviklipsuja, jotka saattaa hajota irrotettaessa...
Juotin ja suojasin kutistesukalla ballastin johtoihin apikoliittimet, jotka sopivat alkuperäiseen valoliittimeen. Näin ei tarvinnut katkoa johtoja, eikä tehdä mitään virityksiä.
Ballastin laitoin kuskista katsottuna oikean vilkun päälle kiinni nippusiteillä. Samoin niputtelin johdot nippusiteillä, ettei ota kiinni katteisiin. Pitkää valoa en toistaiseksi vaihtanut, mutta katotaan syksymmällä...
Turun seudulla henkilöitä jotka noita on asennellut pyöriinsä? Olisikohan joku heistä mahdollisesti innostunut laittamaan vielä lisääkin, rahallista korvausta vastaan?
Nesmit kirjoitti:No se on tietenkin toinen vaihtoehto, eipä niitä ikänään tarvi...
Mutta heittäkääpä nyt joku se polttimon kannan tyyppi jos tiedätte
No tietty tiedä mitään :1087 mutta saattaisko kanta olla W 2,1x9,5d?
Eli kliks tämä?
Bussin manuskassa, huoltosellasessa tai varaosaluettelossa ei tosiaan ole kannan tyyppiä eikä ole tullut kaivettua esille, mutta valistunut arvaukseni lienee... ???
edit: eli siis T10 polttimo eli tuo ehdottamasi sopinee...?
Edited By jbusa on 1257109994
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."
Polttimot ollu jo hyvän tovin odottelemassa xenoneiden saapumista, täytyy ruuvata viikonloppuna paikalleen niin näkee mimmoset on?
Ton kaupan toimitus toimi 10+ (torstaina tilasin/maksoin ja perjantaina oli polttimot postilaatikossa)
Edited By Nesmit on 1259689810
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014