Lähetetty: 30 Elo 2009, 23:27
Tälläkin foorumilla on monia mielipiteitä ja dynotuloksia koskien eri valmistajien slipareita ja kokopotkistoja...
Yksi puoli asiaa on mahdollinen poliisin pelko. Itselläni on e-hyväksytyt Yoshimura Japan Oval Conet kiinni oikein db-killerien kanssa ja vieläpä vastaava muutoskatsastusmerkintä otteessa, mutta ei kauan...
Laitoin nimittäin perjantaina tilaukseen TiForcen täystitaanisen 4-1 -kokorännin, vieläpä sumo-mallina, eli kaikki putket alkukäyristä lähtien normiversiota paksumpana.
Sitten tietysti vapaavirtasuodatin ja mahdolliset ilmaboximuutokset. Siis, mikä suodatin toimii ge2:ssa parhaiten ja mitä muuta minun mahdollisesti pitää tekemän?
Taustaa. Edellisessä pyörässäni eli Aprilia SL 1000 Falcossa oli Viaberilta hankittu Pure Tecin filsu. Kyseinen vaahtomuovikonstruktio korvasi ilmaboxin kannen, niin että bensatankin pohja toimi ilmaboxin uutena kantena. Kuva alla olevassa linkissä.
http://www.viaber.com/images/galleria/mille_airbox_kuva_1_iso.jpg
Löytyykö busaan mitään vastaavaa, kun katsoin että ainakin tuo gen2:n ilmaboxi on kovin pikkuisen oloinen...?!
Apriliassa oli myös avarrettu air boot sekä lyhyemmät ja kiillotetusta alumiinista valmistetut velocity stacksit (oikeasti en tiedä näiden palikoiden suomenkielisiä vastineita).
Viimeksi mainituilla saadaan lisää huipputehoa yläkierroksilla, tosin alaväännön kustannuksella. Käytännössä kuitenkin olin hyvin tyytyväinen myös alavääntöön - sen verran hyvin Viaberin Harri Piensalmi sai säädöt dynossaan kohdalleen. Aprlia Falcon tapauksessa säädöt toki PowerCommanderilla, mutta busan tapauksessa oman boxin säädätys lienee paras vaihtoehto, nyt kun se on julkaistu myös gen2:lle(?).
MITÄ MUUTA? Kaiken kaikkiaan tavoite on seuraava: kuivapaino 200 kg ja 200 hp takarenkaalta, jossakin sellaisessa penkissä ja sellaisella korjauskertoimella, että tulokset kehtaa julkaista... VAI onko putkivirillä (+ ilman saanti + säädätus) mitään mahdollisuutta... eli mitä pientä ja edulista! lisäksi, jotta 200:n hp:n tuloskunto varmistuisi...?
Yksi puoli asiaa on mahdollinen poliisin pelko. Itselläni on e-hyväksytyt Yoshimura Japan Oval Conet kiinni oikein db-killerien kanssa ja vieläpä vastaava muutoskatsastusmerkintä otteessa, mutta ei kauan...
Laitoin nimittäin perjantaina tilaukseen TiForcen täystitaanisen 4-1 -kokorännin, vieläpä sumo-mallina, eli kaikki putket alkukäyristä lähtien normiversiota paksumpana.
Sitten tietysti vapaavirtasuodatin ja mahdolliset ilmaboximuutokset. Siis, mikä suodatin toimii ge2:ssa parhaiten ja mitä muuta minun mahdollisesti pitää tekemän?
Taustaa. Edellisessä pyörässäni eli Aprilia SL 1000 Falcossa oli Viaberilta hankittu Pure Tecin filsu. Kyseinen vaahtomuovikonstruktio korvasi ilmaboxin kannen, niin että bensatankin pohja toimi ilmaboxin uutena kantena. Kuva alla olevassa linkissä.
http://www.viaber.com/images/galleria/mille_airbox_kuva_1_iso.jpg
Löytyykö busaan mitään vastaavaa, kun katsoin että ainakin tuo gen2:n ilmaboxi on kovin pikkuisen oloinen...?!
Apriliassa oli myös avarrettu air boot sekä lyhyemmät ja kiillotetusta alumiinista valmistetut velocity stacksit (oikeasti en tiedä näiden palikoiden suomenkielisiä vastineita).
Viimeksi mainituilla saadaan lisää huipputehoa yläkierroksilla, tosin alaväännön kustannuksella. Käytännössä kuitenkin olin hyvin tyytyväinen myös alavääntöön - sen verran hyvin Viaberin Harri Piensalmi sai säädöt dynossaan kohdalleen. Aprlia Falcon tapauksessa säädöt toki PowerCommanderilla, mutta busan tapauksessa oman boxin säädätys lienee paras vaihtoehto, nyt kun se on julkaistu myös gen2:lle(?).
MITÄ MUUTA? Kaiken kaikkiaan tavoite on seuraava: kuivapaino 200 kg ja 200 hp takarenkaalta, jossakin sellaisessa penkissä ja sellaisella korjauskertoimella, että tulokset kehtaa julkaista... VAI onko putkivirillä (+ ilman saanti + säädätus) mitään mahdollisuutta... eli mitä pientä ja edulista! lisäksi, jotta 200:n hp:n tuloskunto varmistuisi...?