Lähetetty: 28 Maalis 2009, 20:34
Nyt kun matkavalmistelut alkavat olemaan laukun (repun) hankkimista vailla laskeskelin että mitä kierrosrajoittimen pitäisi gen2 bussilla näyttää jotta pyörällä pääsisi 200mph kerhoon.
Alustavasti näyttäisi siltä että pekästään vakiovälityksillä ja TRE:llä ei vielä 200mph kerhoon päästä. Sen sijaan kierrosrajoitinta nostamalla 11600rpm:n kohdalle päästään reilusti yli 200mph nopeuteen. Rajoitettu gen2 näyttäisi pääsevän vain 293km/t vauhtiin kun vanhalla vastaavasi pääsi 289km/t - joko renkaissa on eroa tai sitten uudessa vaan on rajoitin nostettu vähän ylemmäs.

Se mikä mietityttää on että mikähän mahtaa olla kytkinkopan ja kampuran välisen rattaan välitys. Laskuharjoituksessa olen käyttänyt arvoa 1.66 jossa on mukana myös takarenkaan kasvamisen vaikutus koska vaihteistovälityksistä suoraan laskemalla en päässyt oikeaan arvoon - liekö vika laskijassa ?
http://macmadigan.no-ip.com/Public/gen2/RPMcalculations.xls
Edited By PetriK on 1238265899
Alustavasti näyttäisi siltä että pekästään vakiovälityksillä ja TRE:llä ei vielä 200mph kerhoon päästä. Sen sijaan kierrosrajoitinta nostamalla 11600rpm:n kohdalle päästään reilusti yli 200mph nopeuteen. Rajoitettu gen2 näyttäisi pääsevän vain 293km/t vauhtiin kun vanhalla vastaavasi pääsi 289km/t - joko renkaissa on eroa tai sitten uudessa vaan on rajoitin nostettu vähän ylemmäs.

Se mikä mietityttää on että mikähän mahtaa olla kytkinkopan ja kampuran välisen rattaan välitys. Laskuharjoituksessa olen käyttänyt arvoa 1.66 jossa on mukana myös takarenkaan kasvamisen vaikutus koska vaihteistovälityksistä suoraan laskemalla en päässyt oikeaan arvoon - liekö vika laskijassa ?
http://macmadigan.no-ip.com/Public/gen2/RPMcalculations.xls
Edited By PetriK on 1238265899