Rajoittamaton huippunopeus gen2 bussille... - ...laskuharjoitus...

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nyt kun matkavalmistelut alkavat olemaan laukun (repun) hankkimista vailla laskeskelin että mitä kierrosrajoittimen pitäisi gen2 bussilla näyttää jotta pyörällä pääsisi 200mph kerhoon.

Alustavasti näyttäisi siltä että pekästään vakiovälityksillä ja TRE:llä ei vielä 200mph kerhoon päästä. Sen sijaan kierrosrajoitinta nostamalla 11600rpm:n kohdalle päästään reilusti yli 200mph nopeuteen. Rajoitettu gen2 näyttäisi pääsevän vain 293km/t vauhtiin kun vanhalla vastaavasi pääsi 289km/t - joko renkaissa on eroa tai sitten uudessa vaan on rajoitin nostettu vähän ylemmäs.

Kuva

Se mikä mietityttää on että mikähän mahtaa olla kytkinkopan ja kampuran välisen rattaan välitys. Laskuharjoituksessa olen käyttänyt arvoa 1.66 jossa on mukana myös takarenkaan kasvamisen vaikutus koska vaihteistovälityksistä suoraan laskemalla en päässyt oikeaan arvoon - liekö vika laskijassa ?

http://macmadigan.no-ip.com/Public/gen2/RPMcalculations.xls




Edited By PetriK on 1238265899
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
jmantila
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Marras 2006, 20:08
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja jmantila »

penkissä mulla otti todelista 294km/h.
9,030s/1,657s/264,51km/h NOS
9,256s/1,643s/253,70km/h. Vaparina

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

OK - laskukaavaan korjattu janin antama lukema, 1km/t heitto.

Nyt kun saataisiin vielä tuo kampuran ja kytkimen hammasrattaiden hammaslukumäärät (ne lienee samat gen1 ja gen2) niin saataisiin laskettua tuo renkaan laajenemiskerroin jota on moneen kertaan arvottu.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Minulta löytyy gen1 kampura irrallaan, lasken hampaat formuloitten jälkeen aamulla. Kukas laskee kykäkorin hampaat ?
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Laitetaan vaikka tähän yhteyteen muistukseksi toi vertailuspeksi gen1 vs gen2:

http://www.hyp4r.com/hayabusa/specs_performance.htm
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Löytyi tietenkin huoltomanuaalista... laskelma päivitetty. Nyt kun vielä saadaan luotettavaa tietoa todellisista nopeuksista niin voidaan arvioda tuota takarenkaan luistoa joka mielestäni yllä olevassa päivitetyssä laskelmassa on vähän yläkanttiin.

Kuva

Joensuussa viime vuonna myötätuulessa vakiovälityksillä ilman TRE:tä ajaneet voisivat huutaa hep jotta tuota luistoa voisi arvioida...

http://www.lentokentta.info/nopeusajot/tulokset.php




Edited By PetriK on 1238314493
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Piti huutaa hep, mutta muisti palailee pätkittäin...
Eli olihan mullakin TRE paikallaan noissa karkeloissa.




Edited By Tomppa on 1238389642
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Vastaa Viestiin