Data loggereista

storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Olen vähän funtsaillut jonkinlaisen simppelin data loggerin hankintaa. Oisko porukalla minkäläisiä kokemuksia tai jopa suosituksia?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minulla on Innovaten DL-32 + TC-4. Loggaa rpm, tps, iap, afr ja pakolämmöt.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Haarotellaanko anturitiedot pyörän omista antureista vai vaatiiko omat anturinsa?
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ja minulla on pöydällä rakenteilla tällainen.

Kuva

Loggaa 2xrpm/pulssin ja 6xAI. Vielä kehitysasteella.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

storbacka kirjoitti:Haarotellaanko anturitiedot pyörän omista antureista vai vaatiiko omat anturinsa?
Pyörän omilta antureilta haaroteltu paitsi nuo pakolämmöt joille on omat anturit alkukäyrissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Juuzo.. Miten lambdatieto muunnetaan että sen voi syöttää analogiseen inputtiin? Sama kysymys termoparien kohdalla jos haluu käyttää esim K-tyypin antureita?
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Lambdan kanssa tarvittaan kontrolleri mikä kykenee syöttämään lineaarista 0-5v jännitettä eteenpäin. Kaikista kontrollereista tuo taitaa löytyäkin. Termoparien kanssa tarvitaan sitten jonkinlaista muunninpiiriä. Esim max6675. Joistakin loggereista nämä löytyy jo valmiina eli on määritelty mihin voit termoparit kytkeä. Tuossa omassa kököstyksessä ei ole vielä yhtään tuloa termopareille, mutta muutama paikka siinä vielä on vapaana mikäli sellaisia siihen haluaisi.
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Onko näistä kellään kokemusta

http://www.woolichracing.com/log-box-pro-denso.aspx
Crave
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 08:12

Viesti Kirjoittaja Crave »

Mulla on aikanaan ollut käytössä AEM:n AQ-1 ja sen jälkeen innovaten DL-32 muutamalla lisäpurkilla varustettuna.
Noista kahdesta ehdottomasti käyttäjäystävällisempi oli tuo AQ-1. Suurin miinus tuossa oli, että se ei ainakaan silloin ollut vielä mitenkään järkevästi laajennettavissa.
DL-32 suurin vahvuus taas on sen helppo laajennettavuus. Harmitusta lähinnä aiheutti se, että purkit liitettiin toisiinsa kuulokepiuhalla, joka irtoili aika helposti. Tosin siitäkin selvittiin nokareella silikoonia liitokseen. Myöskin softan osalta tuo tuntui tuon aemin jälkeen aika kivikautiselta.
Logbox oli kanssa jossain välissä harkinnassa, mutta joku ongelma siinäkin oli miksi siihen ei tullut päädyttyä, varmaankin pakolämpöjen puute, joka ajoi myös tuosta aemista innovateen.
Nää kokemukset on sitten n.4v takaa ja vain dragrace käytöstä, eli moni asia noiden kanssa on voinut muuttua. :)

Toki nämä kaikki tuntuu nykytiedolla hiukan hankalilta ja kömpelöiltä (ja vähän hintaviltakin) systeemeiltä verrattuna melkein mihin tahansa aftermarket ecuun josta tiedonkeruut yms. löytyy valmiina.
SSB 99
7.24 s. / 321,8 km/h
http://www.facebook.com/ANY10RaceBook
storbacka
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2009, 18:17

Viesti Kirjoittaja storbacka »

Joo kyllähän se kunnon ECU olis oikea tapa...
Avatar
bussijuntti
Viestit: 150
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 14:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja bussijuntti »

storbacka kirjoitti:Joo kyllähän se kunnon ECU olis oikea tapa...
näin se taitaa olla mutta purkkeja aika laaja kaarti mikähän ois semmonen best buy purkki .Haltecin elite sarjasta joku? varmaan750ssä riittävästi kaikkea?. ois kaiken näköstä tingen tongelia riesaksi asti. kertokaas mielipiteitä...
ex RG125 vm88
ex gsxr1100 vm88
ex gsxr1100vm94
ex cbr1100xxvm97
gsxr1300vm03
husaberg450fe k9
gsxr1000 k7
SMR
+210mph
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

bussijuntti kirjoitti:
storbacka kirjoitti:Joo kyllähän se kunnon ECU olis oikea tapa...
näin se taitaa olla mutta purkkeja aika laaja kaarti mikähän ois semmonen best buy purkki .Haltecin elite sarjasta joku? varmaan750ssä riittävästi kaikkea?. ois kaiken näköstä tingen tongelia riesaksi asti. kertokaas mielipiteitä...
Hyvä riitää moneen käytöön
https://store.schnitzracing.com/motec-m....a-02-07

Riippune vähän mitä haluaa logitella
http://www.aim-sportline.com/eng/index_bike.htm

http://2d-datarecording.com/en/produkte/
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
bussijuntti
Viestit: 150
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 14:33
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja bussijuntti »

Eikä oo etes kallis:( jos pysytään kummiski1500-2000¤laitteissa.
ex RG125 vm88
ex gsxr1100 vm88
ex gsxr1100vm94
ex cbr1100xxvm97
gsxr1300vm03
husaberg450fe k9
gsxr1000 k7
SMR
+210mph
Vastaa Viestiin