Ecueditor.com kuulumisia 2011 - ...luistonesto ja lähtöpärrä...
Ecueditor.com on vähän taas talven myötä kehittynyt. Viime kaudellahan Turbon ohjaus (lisärikastus & ahtopaineen säätö), Ilokaasun ohjaus (lisärikastus & vaihdekohtainen ilokaasumäärän säätö) olivat ne kovat jutut. Lisäksi justin teki sen autotune modulin, mutta siitä ei ainakaan meikäläinen ehtinyt saamaan käytännön kokemuksia.
Tälle kaudelle on tullut taas muutamia gen2 uudistuksia:
- Lähtöpärrä - eli kierrosrajoitin voidaan asettaa esim 5000 kierrokseen vaikka kaasu täysillä. On ecun oma ominaisuus, ainoastaan kierroksia säädetään joten ei ole mikään lisäominaisuus.
- Luistonesto - eli kierrosnopeuden nousun mukaan muuttuva sytkäennakko. Ihan yksinkertainen vehje jolla ainakin alustavissa testeissä Floridassa ovat saaneet sutimisen rauhoittumaan.
- Tuulettimen termostaatin ON/OFF asetus, jotta voidaan pitää moottori kylmempänä lähtöalueella.
- Perussäätäminen & shifteri K7-K8 mallisille gixxereille, jotta saadaan vähän radalle vastusta busseille.
http://www.ecueditor.com
Onko toiveita mitä seuraavaksi tehtäisiin ? Kauden alkuun on vielä muutama viikko ennen kuin hanget sulavat...
Tälle kaudelle on tullut taas muutamia gen2 uudistuksia:
- Lähtöpärrä - eli kierrosrajoitin voidaan asettaa esim 5000 kierrokseen vaikka kaasu täysillä. On ecun oma ominaisuus, ainoastaan kierroksia säädetään joten ei ole mikään lisäominaisuus.
- Luistonesto - eli kierrosnopeuden nousun mukaan muuttuva sytkäennakko. Ihan yksinkertainen vehje jolla ainakin alustavissa testeissä Floridassa ovat saaneet sutimisen rauhoittumaan.
- Tuulettimen termostaatin ON/OFF asetus, jotta voidaan pitää moottori kylmempänä lähtöalueella.
- Perussäätäminen & shifteri K7-K8 mallisille gixxereille, jotta saadaan vähän radalle vastusta busseille.
http://www.ecueditor.com
Onko toiveita mitä seuraavaksi tehtäisiin ? Kauden alkuun on vielä muutama viikko ennen kuin hanget sulavat...
Lähtöpärrä suunnilleen noin, eli asetetaan 5k ja kytkin pohjassa ei nouse sen yli.jyka kirjoitti:Wow, kiitoksia Mites tuo "launch control" pelaa, jos kytkin pohjassa niin kierrokset ei nouse yli 5krpm vai?
Luistonesto on osa launch kontrollia ja se toimii rajoittaen sytkäennakkoa jos kierrokset nousevat liian nopeasti.
Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.PetriK kirjoitti:minizz66 kirjoitti:
Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
busajasa kirjoitti:PetriK kirjoitti:minizz66 kirjoitti:
Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.
Lähinnä se rajoittimen nosto Gen1 vielä nykyistä nostettua ylemmäs kiinnostaa.busajasa kirjoitti:PetriK kirjoitti:minizz66 kirjoitti:
Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Oliko joku jo meillä tai maailmalla vertaillut, että 03-07 Gen1 pyörijästä saisi yhden nastan pois jyrsimällä Gen2 -yhteensopivan?
Mikäli tähän ei ole vielä varmuutta, niin jos jollakulla on pk-seudulla kone auki tai gen2 pyörijä pöydällä, niin pistäkää viestiä, voisin käydä tekemässä vertailun.
Toki voi tarjota gen2 pyörijää ostettavaksikin.
Mikäli tähän ei ole vielä varmuutta, niin jos jollakulla on pk-seudulla kone auki tai gen2 pyörijä pöydällä, niin pistäkää viestiä, voisin käydä tekemässä vertailun.
Toki voi tarjota gen2 pyörijää ostettavaksikin.
Testissä tällä hetkellä Jenkkilässä - 12800rpm on max jonka voisi ilman isompia kikkailuja saada.Titaani kirjoitti:busajasa kirjoitti:PetriK kirjoitti:
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.
Lähinnä se rajoittimen nosto Gen1 vielä nykyistä nostettua ylemmäs kiinnostaa.
Taisi mennä ihan pelkästään jyrsimällä... siellä ecuhackissä on juttua ja kuviakin.Röhnö kirjoitti:Oliko joku jo meillä tai maailmalla vertaillut, että 03-07 Gen1 pyörijästä saisi yhden nastan pois jyrsimällä Gen2 -yhteensopivan?
Mikäli tähän ei ole vielä varmuutta, niin jos jollakulla on pk-seudulla kone auki tai gen2 pyörijä pöydällä, niin pistäkää viestiä, voisin käydä tekemässä vertailun.
Toki voi tarjota gen2 pyörijää ostettavaksikin.
busajasa kirjoitti:PetriK kirjoitti:minizz66 kirjoitti:
Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.