Ecueditor.com kuulumisia 2011 - ...luistonesto ja lähtöpärrä...

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ecueditor.com on vähän taas talven myötä kehittynyt. Viime kaudellahan Turbon ohjaus (lisärikastus & ahtopaineen säätö), Ilokaasun ohjaus (lisärikastus & vaihdekohtainen ilokaasumäärän säätö) olivat ne kovat jutut. Lisäksi justin teki sen autotune modulin, mutta siitä ei ainakaan meikäläinen ehtinyt saamaan käytännön kokemuksia.

Tälle kaudelle on tullut taas muutamia gen2 uudistuksia:
- Lähtöpärrä - eli kierrosrajoitin voidaan asettaa esim 5000 kierrokseen vaikka kaasu täysillä. On ecun oma ominaisuus, ainoastaan kierroksia säädetään joten ei ole mikään lisäominaisuus.
- Luistonesto - eli kierrosnopeuden nousun mukaan muuttuva sytkäennakko. Ihan yksinkertainen vehje jolla ainakin alustavissa testeissä Floridassa ovat saaneet sutimisen rauhoittumaan.
- Tuulettimen termostaatin ON/OFF asetus, jotta voidaan pitää moottori kylmempänä lähtöalueella.
- Perussäätäminen & shifteri K7-K8 mallisille gixxereille, jotta saadaan vähän radalle vastusta busseille.

http://www.ecueditor.com

Onko toiveita mitä seuraavaksi tehtäisiin ? Kauden alkuun on vielä muutama viikko ennen kuin hanget sulavat...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Robin
Viestit: 286
Liittynyt: 24 Huhti 2007, 18:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Robin »

En osaa toivoa mutta.. KIITOS!


:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:
minizz66
Viestit: 109
Liittynyt: 04 Elo 2010, 14:52
Paikkakunta: rajamäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minizz66 »

:bowdown:

Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?
"Pidetääs pienempää ääntä että muut potilaat saa nukkua"
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Wow, kiitoksia :) Mites tuo "launch control" pelaa, jos kytkin pohjassa niin kierrokset ei nouse yli 5krpm vai?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

minizz66 kirjoitti::bowdown:

Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

jyka kirjoitti:Wow, kiitoksia :) Mites tuo "launch control" pelaa, jos kytkin pohjassa niin kierrokset ei nouse yli 5krpm vai?
Lähtöpärrä suunnilleen noin, eli asetetaan 5k ja kytkin pohjassa ei nouse sen yli.

Luistonesto on osa launch kontrollia ja se toimii rajoittaen sytkäennakkoa jos kierrokset nousevat liian nopeasti.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

PetriK kirjoitti:
minizz66 kirjoitti::bowdown:

Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?

JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...
Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

busajasa kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
minizz66 kirjoitti::bowdown:

Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?

JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...

Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.
:mosh: :thumbup:
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

busajasa kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
minizz66 kirjoitti::bowdown:

Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?

JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...

Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.
Lähinnä se rajoittimen nosto Gen1 vielä nykyistä nostettua ylemmäs kiinnostaa.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Oliko joku jo meillä tai maailmalla vertaillut, että 03-07 Gen1 pyörijästä saisi yhden nastan pois jyrsimällä Gen2 -yhteensopivan?

Mikäli tähän ei ole vielä varmuutta, niin jos jollakulla on pk-seudulla kone auki tai gen2 pyörijä pöydällä, niin pistäkää viestiä, voisin käydä tekemässä vertailun.

Toki voi tarjota gen2 pyörijää ostettavaksikin.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Titaani kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...

Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.

Lähinnä se rajoittimen nosto Gen1 vielä nykyistä nostettua ylemmäs kiinnostaa.
Testissä tällä hetkellä Jenkkilässä - 12800rpm on max jonka voisi ilman isompia kikkailuja saada.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

Eli ahtopuolen Gen 1 rojektit on haudattu???
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

No jaa - nyt ei muistu mieleen että mulla olisi ollut gen1 ahtopuolen rojektia mielessä muuta kuin sensoreita hämäämällä. Joitain huhuja olen kuullut että jossain päin oltaisiin siirtymässä gen2 sähköihin ahtojen kanssa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Röhnö kirjoitti:Oliko joku jo meillä tai maailmalla vertaillut, että 03-07 Gen1 pyörijästä saisi yhden nastan pois jyrsimällä Gen2 -yhteensopivan?

Mikäli tähän ei ole vielä varmuutta, niin jos jollakulla on pk-seudulla kone auki tai gen2 pyörijä pöydällä, niin pistäkää viestiä, voisin käydä tekemässä vertailun.

Toki voi tarjota gen2 pyörijää ostettavaksikin.
Taisi mennä ihan pelkästään jyrsimällä... siellä ecuhackissä on juttua ja kuviakin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

busajasa kirjoitti:
PetriK kirjoitti:
minizz66 kirjoitti::bowdown:

Onkos Gen1:seen turha odotella mitään uutta vai onko siinä tullut jo rajat vastaan?

JaSa:ta voi kyselllä gen1 juttuja...

Kyllä G1:eenkin olisi tarkoitus rustailla pikku juttuja. Ei kylläkään taidot riitä ihan näin mittaviin systeemeihin, mutta on siellä kehitystä sielläkin.

:thumbup: :kippis: :thumbup:
Vastaa Viestiin