Iap-->tps - Tyypillisesti milloin vaihtuu
Auttaisiko "accelerator pump" asetuksen muutos?busajasa kirjoitti:Onko kukaan normiajossa logittanut miltä alipainearvolta tyypillisesti siirrytään TPS (11%) kartalle?
Pikku nyppy tuossa vaihdossa (liian iso ero karttojen välillä??) ja tuota jos haluaisin tasoitella niin olisi hyvä tietää mistä sarakkeilta mennään TPS kartalle.
Kellään minkäänlaista käsitystä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Nyky asetus mulla on 0 - mihin suuntaan kannattaisi veivata?jarim kirjoitti:busajasa kirjoitti:Onko kukaan normiajossa logittanut miltä alipainearvolta tyypillisesti siirrytään TPS (11%) kartalle?
Pikku nyppy tuossa vaihdossa (liian iso ero karttojen välillä??) ja tuota jos haluaisin tasoitella niin olisi hyvä tietää mistä sarakkeilta mennään TPS kartalle.
Kellään minkäänlaista käsitystä?
Auttaisiko "accelerator pump" asetuksen muutos?
Mitä tuo asetus tekee?
Ksthb kirjoitti:Hmm.. onko iap ja tps karttoja säädetty yhtään päällekkäin ?
Pohjat viime kesältä ja sen jälkeen modit:
-S2000 injektorit --> Fuel pressure setting 200
-Nokat nostavammat
--> Koko TPS kartta alueella piti hieman muutoksia tehdä.
IAPta ei ajetu olleenkaan kun ei ehditty.
Tuo nyppy tuli esille jo ennen Kajaanin penkitystä --> ts noiden modien myötä.
Miten IAP ja TPS karttoja voi säätää päällekkäin?
-TPS kaasu prosentteina sarake kerrallaan
-miten IAP tuohon sitten suhteutetaan?
Ahaa.. Voisiko tuolla Jarimin mainitsemalla aceleratorilla saada toivottua pehmennystä kartojen väliseen hyppyyn?PetriK kirjoitti:Siirtyminen tapahtuu muistaakseni pari kolme saraketta oikealta jos muistan yhtään oikein, tosin nokkien ajoitus yms. muuttavat merkittävästi siirtymispistettä.
Pitää tehdä testiä, jos ei auta niin pitää lähtä ajamaan läppärin kanssa ja katsoa solut mistä hyppää.
No ei taida pehmentää. Muistaakseni karttojen välinen hyppäys tapahtuu siten että ECU huomaa kartalta toiselle siirtymisen ja sen jälkeen käynnistyy laskuri joka antaa muutaman laskentasyklin aikana siirtymisen painotetulla keskiarvolla. Tuota keskiarvon laskuria voisi tietysti kasvattaa ja siten antaa enemmän aikaa siirtymiselle, mutta oikeampi tapa on säätää alipaine ja tps karttaa lähemmäs optimiarvoa jonnekin 14.5 tienoille.
Gen2 bussissa en ole ihan varma vielä siirtymismekanismista, mutta näyttäisi että siinä siirtyminen tapahtuu alipaineen eikä TPS:N perusteella. Tämä on kuitekin vielä aika hataralla pohjalla oleva asia.
Gen2 bussissa en ole ihan varma vielä siirtymismekanismista, mutta näyttäisi että siinä siirtyminen tapahtuu alipaineen eikä TPS:N perusteella. Tämä on kuitekin vielä aika hataralla pohjalla oleva asia.
Mielestäni hihnavetosen tps kartta säädettiin 9% avauksesta lähtien, nimenomaan TPS kaasu prosentteina sarake kerrallaan.busajasa kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Hmm.. onko iap ja tps karttoja säädetty yhtään päällekkäin ?
Pohjat viime kesältä ja sen jälkeen modit:
-S2000 injektorit --> Fuel pressure setting 200
-Nokat nostavammat
--> Koko TPS kartta alueella piti hieman muutoksia tehdä.
IAPta ei ajetu olleenkaan kun ei ehditty.
Tuo nyppy tuli esille jo ennen Kajaanin penkitystä --> ts noiden modien myötä.
Miten IAP ja TPS karttoja voi säätää päällekkäin?
-TPS kaasu prosentteina sarake kerrallaan
-miten IAP tuohon sitten suhteutetaan?
Iap kartta ihan normaalisti pohjille 11% asti.
Tätä utelin Samilta säädön yhteydessä ja sellainen mielikuva jäi että olisi kertonut päällekkäisen säätämisen jouhentavan siirtymistä iap kartalta tps kartalle.
Kyllä juuri näin, TPS alue kerrallaan ja jos ja kun penkissä pystyy jarrua vasten ajamaan niin IPS kartta kokonaan erityisesti sitä siirtymäkohtaa tarkkaillen. Mutta jasalla ei taida olla jarrullista penkkiä joten joutuu vähän arvaamaan ja säätöä voi yrittää dataloggauksen perusteella. Jos on mahdollisuus mennä penkkiin jossa on säätyvä jarru niin kuin samilla on niin silloin tuon saa paremmin hiottua kohdalleen.
Turboissa saattaa mennä ihan oikeanpuoleisimpaan IAP kartan sarakkeeseen saakka kun niissä on alakerrassa aika heikko teho.
Jos alipainekartan mukaan säätää, niin siitä vaan logista katsomaan milloin TPS on 10% tai suurempi. Siinähän se siirtymäkohta on näissä gen1 mopoissa.
Turboissa saattaa mennä ihan oikeanpuoleisimpaan IAP kartan sarakkeeseen saakka kun niissä on alakerrassa aika heikko teho.
Jos alipainekartan mukaan säätää, niin siitä vaan logista katsomaan milloin TPS on 10% tai suurempi. Siinähän se siirtymäkohta on näissä gen1 mopoissa.
Penkissä toki voisi hieroa, mutta Kajaanissa ei ehditty tuohon puuttua kun ajettiin tuo TPS alue kuntoon.PetriK kirjoitti:Kyllä juuri näin, TPS alue kerrallaan ja jos ja kun penkissä pystyy jarrua vasten ajamaan niin IPS kartta kokonaan erityisesti sitä siirtymäkohtaa tarkkaillen. Mutta jasalla ei taida olla jarrullista penkkiä joten joutuu vähän arvaamaan ja säätöä voi yrittää dataloggauksen perusteella. Jos on mahdollisuus mennä penkkiin jossa on säätyvä jarru niin kuin samilla on niin silloin tuon saa paremmin hiottua kohdalleen.
Turboissa saattaa mennä ihan oikeanpuoleisimpaan IAP kartan sarakkeeseen saakka kun niissä on alakerrassa aika heikko teho.
Jos alipainekartan mukaan säätää, niin siitä vaan logista katsomaan milloin TPS on 10% tai suurempi. Siinähän se siirtymäkohta on näissä gen1 mopoissa.
Mutta pitää viikonloppuna sitaista läppäri kiinni peliin ja katsella ne TPS hyppy pisteet.
Muokatun kartan fläshin jälkeen mittaristoon ilmoitus check, eikä pumppu käynnisty -mikäs voisi olla vikana?
Kartassa poikkeama varmaankin on, sillä fläshäämällä muokkaamattomalla kartalla kaikki palautuu taas toimintakuntoon.
Onko Ecueditorin uudemmalla versiolla muokatulla *.bin olla jotakin eroa?
Olen muokannut ko. karttaa uudemmalla ECUeditorilla.
Kokeilin kyllä fläshätä samalla versiolla jolla olin muokannut.
Silottelin ainoastaan jyrkimpiä kohtia TPS polttoaine kartalla.
Edited By Busaixu on 1242336827
Kartassa poikkeama varmaankin on, sillä fläshäämällä muokkaamattomalla kartalla kaikki palautuu taas toimintakuntoon.
Onko Ecueditorin uudemmalla versiolla muokatulla *.bin olla jotakin eroa?
Olen muokannut ko. karttaa uudemmalla ECUeditorilla.
Kokeilin kyllä fläshätä samalla versiolla jolla olin muokannut.
Silottelin ainoastaan jyrkimpiä kohtia TPS polttoaine kartalla.
Edited By Busaixu on 1242336827
Oho.. uudemmalla 1.5.0.0 versiolla olen itsekkin duunaillut. Moiseen en ole kuitenkaan törmännyt.
Ohessa IAP kartalta mun tyhjäkäynti aluetta - tuo kokonaan siniseksi maalattu kohta. Toki himppasen riippuu tyhjäkäyntikierroksista, mutta tuolla alueella se meni...
Pikaisilla testeillä näyttäisi että TPS hyppy tapahtuu jostain 12, 16 sarakkeista minun tapauksessa. Tänään jatkuu tutkimukset, nyt on vasta saatu IAPn AFR alueelle..
Edited By busajasa on 1242371769
Ohessa IAP kartalta mun tyhjäkäynti aluetta - tuo kokonaan siniseksi maalattu kohta. Toki himppasen riippuu tyhjäkäyntikierroksista, mutta tuolla alueella se meni...
Pikaisilla testeillä näyttäisi että TPS hyppy tapahtuu jostain 12, 16 sarakkeista minun tapauksessa. Tänään jatkuu tutkimukset, nyt on vasta saatu IAPn AFR alueelle..
Edited By busajasa on 1242371769
Versiolla ei tainnut olla kuitenkaan merkitystä. Latasin myös toisella koneella, jossa uudempi versio (1.5.0.0).
Sama tilanne toistui. Tämä "checkin" aiheuttava bin kuitenkin fläshääntyy ihan normaalisti.
Katson vielä uudestaan tuon haastavan binin kartat.
Kiitoksia kuitenkin ohjelmasuunnittelijoille, kun toimivan binin flash palauttaa tilanteen.
Onko jotakin arviota/tietoa miten monta flashiä ecu sietää (<1M)?
Sama tilanne toistui. Tämä "checkin" aiheuttava bin kuitenkin fläshääntyy ihan normaalisti.
Katson vielä uudestaan tuon haastavan binin kartat.
Kiitoksia kuitenkin ohjelmasuunnittelijoille, kun toimivan binin flash palauttaa tilanteen.
Onko jotakin arviota/tietoa miten monta flashiä ecu sietää (<1M)?
Vaikuttaisi että tuo binääri johon teet muutoksia on syystä taikka toisesta korruptoitunut? Ota toimiva binääri pohjiksi ja tee tarvittavat muutokset siihen ja kokeile sillä. Flashikerroista en osaa heittää kuin arvausta. Muistelen joskus Petrin kanssa puhuneeni asiasta silloin mieleen jäi lukema "tuhansia".Busaixu kirjoitti:Versiolla ei tainnut olla kuitenkaan merkitystä. Latasin myös toisella koneella, jossa uudempi versio (1.5.0.0).
Sama tilanne toistui. Tämä "checkin" aiheuttava bin kuitenkin fläshääntyy ihan normaalisti.
Katson vielä uudestaan tuon haastavan binin kartat.
Kiitoksia kuitenkin ohjelmasuunnittelijoille, kun toimivan binin flash palauttaa tilanteen.
Onko jotakin arviota/tietoa miten monta flashiä ecu sietää (<1M)?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport