Sivu 1/1
Lähetetty: 20 Kesä 2012, 23:41
Kirjoittaja Hurtta
Heips
Mitenkäs olette busan kiinnittäneet autolautalla/ saaristolautalla?
Ahvenenmaalle lähtö edessä ja ei viitsisi syyttä suotta pyörää enää kaataa, eikä katteita tms. epäkurantilla kiinnityksellä hajoittaa.
Kaikki vinkit tarpeen, kiitos
Lähetetty: 21 Kesä 2012, 00:48
Kirjoittaja PRM75
Ahvenanmaan lautoilla ei itellä ollu muuta kuin sivu jalalla. Pois tullessa siljalla oli sitte liinoilla kiinni.. Kai sen voi noilla lautoillaki liinalla laittaa jos vaan itellä mukana sellaset on, siellä tuskin on niinku siljalla..
Lähetetty: 21 Kesä 2012, 10:19
Kirjoittaja Jorgos
Yksi helposti mukana kulkeva tavara on nippuside, sillä etujarru pohjaan, niin olen itse laittanut tai toisena on ollut tuollainen "pikalukkovyö" 3m, menee myöskin pieneen tilaan ja helppo vetää pikaiseen kiinni.
Edited By Jorgos on 1340263297
Lähetetty: 21 Kesä 2012, 10:39
Kirjoittaja wiltzu
-Etujarru kiinni nipparilla tai lyhyellä kiinnitysremmillä.
-Yks liina esim. kuskin penkin päältä on ollut monen ratkaisu (varo likaisia liinoja, äläkä kiristä liikaa ettet riko penkkiä, hyvä laittaa jotain penkin ja liinan väliin).
-Takajalkatapeista on myös hyvä sitoa.
-Monella laivayhtiöllä on niitä kolmion mallisia stoppareitakin tarjolla, oikealle puolelle katteen alle semmonen.
Edited By wiltzu on 1340264362
Lähetetty: 21 Kesä 2012, 10:58
Kirjoittaja Quadron
Etujarrukahvaan näppärä kiristin on vaimolta pöllitty hiuslenksu, kulkee aina taskussa ja saa näppärästi paikalleen ja pois.
Lähetetty: 21 Kesä 2012, 16:58
Kirjoittaja Huhan Kolli
Tullu Norjassa ja Ruotsissa käytyä yms. ja paristi on tullut pyörä sidottua kiinni. Ei olis tarvinnu. Jos tosi kova merenkäynti niin silloin kannattaa sitoa. Vaihde vaan päälle, tai etujarru jollain.
Lähetetty: 21 Kesä 2012, 17:45
Kirjoittaja tilt
Tässä mun teesit:
1) Mopo aina poikittain laivan kulkusuuntaan, jolloin keinuminen ei ole suuri uhka. Paatti ei kiihtyvyydellä mopoa kaada ja äkkitörmäyksessä on kaatunut mopo ehkä pienin huolista. Tämä siis jos vain suinkin mahdollista
2) Eturengas siis reunaa vasten ja kiila takarenkaan taakse (ja eteen)
3) Yksi hihna joko kauhukahvan tai laukkurautojen kautta ja siis molemmille puolille mopoa laittiaan kiinni
Noin on aina pysynyt pystyssä. Joskus on ollut nippuside etujarrussakin, mutta ilmankin on pärjätty. Parkkeeraussuunta on ehkä merkittävin kaatumisriskiä pienentävä tekijä.
Lähetetty: 03 Heinä 2012, 22:48
Kirjoittaja Hurtta
Jep ja kiitos.
Affenanmaan reissu heitetty. Ei ongelmia lautalla. Kiiloille löytyi yksi ainoa paikka pyörän "mahan alta". Kuormaliinoja ei pystynyt tällä reissulla hyödyntämään.
Kivaa mutkapätkää ja manteretta parempaa pinta saarilta kyllä löytyi
Edited By Hurtta on 1341344970