Sivu 1/1
Lähetetty: 13 Touko 2010, 15:26
Kirjoittaja pocahontas
Huomasinpa tuossa jotta Motonet myy NGK iridiumtulppia. Onko tietoo että onko ne samoja kuin mitä myydään mp-liikkeissä vai onko ne halpoja kopioita. Hintaero on ainakin melkoinen..
Onko kukaan kokeillu?
Lähetetty: 13 Touko 2010, 16:12
Kirjoittaja jarim
pocahontas kirjoitti:Huomasinpa tuossa jotta Motonet myy NGK iridiumtulppia. Onko tietoo että onko ne samoja kuin mitä myydään mp-liikkeissä vai onko ne halpoja kopioita. Hintaero on ainakin melkoinen..
Onko kukaan kokeillu?
NGK CR9EIX? Samoja tulppia ne on. Tuo Motonetin hintakin on vielä aika korkea suhteessa siihen mihin hintaan niitä ulkomailta saa. Ja mp-liikkeiden hintahan on aivan posketon. http://www.sparkplugs.co.uk myy samaa tulppaa veroineen £6.93 eli nykykurssilla vähän reilu 8e/kpl...
Edited By jarim on 1273756405
Lähetetty: 13 Touko 2010, 18:02
Kirjoittaja pocahontas
Okei. Kiitos informaatiosta 
Lähetetty: 13 Maalis 2011, 08:58
Kirjoittaja Quadron
Tälle kaudelle tilattu tulpat kokeeksi ebayn kautta täältä --->klik
Hinnaksi postikuluineen tuli 28,50 puntaa = n.34 euroa, eli 8,50 euroa/ kynttilä.
Englannista tulee, katotaan koska..
Tuo jarim mainitsema paikka on sama josta edelliset tilasin. Siellä hinta nykyään n. 10 euroa/ kpl tänne postitettuna.
Motonetin hinta on muuten edelleen 15,90/kpl +bussiliput ees taas... 
Edit: Nämä siis gen1 NGK CR9EIX
Edited By Quadron on 1300005033
Lähetetty: 13 Maalis 2011, 09:06
Kirjoittaja blackbusa
onkos gen1 ja gen2 samat tulpat 
Lähetetty: 13 Maalis 2011, 10:18
Kirjoittaja jarim
blackbusa kirjoitti:onkos gen1 ja gen2 samat tulpat 
Ei ole.
Gen1 CR9E (Iridium: CR9EIX)
Gen2 CR9EIA-9 (se on Iridium jo lähtöjään)
Nuo siis NGK:n koodeja.
Edited By jarim on 1300004716
Lähetetty: 14 Maalis 2011, 10:04
Kirjoittaja tenhulttio
jarim kirjoitti:blackbusa kirjoitti:onkos gen1 ja gen2 samat tulpat 
Ei ole.
Gen1 CR9E (Iridium: CR9EIX)
Gen2 CR9EIA-9 (se on Iridium jo lähtöjään)
Nuo siis NGK:n koodeja.
Eikös nuo ole keskenään vaihtokelposia? Sama kierre, lämpöarvo ja kierteen pituus. Eroa on vain siellä tulpan kärjessä olevassa elektrodissa.
Lähetetty: 14 Maalis 2011, 15:20
Kirjoittaja jarim
Varmaan ovat mutta kun kysymys oli että ovatko samanlaisia niin vastaus on että eivät ole. 
Lähetetty: 21 Maalis 2011, 12:06
Kirjoittaja Quadron
Quadron kirjoitti:Tälle kaudelle tilattu tulpat kokeeksi ebayn kautta täältä --->klik
Englannista tulee, katotaan koska...
Viikossa kolahti postiluukusta, posetiivinen ostoskokemus 
Lähetetty: 04 Syys 2013, 11:30
Kirjoittaja toimeve
...tuli toteennäytettyä, että nykykokoonpanolla ei iridiumit kestä (ölynkulutuksella lie vaikutuksensa myös kestoon), niin ostinpas ihan normitulpat. Olisin ottanu 10 -lämpöarvoiset, mutta Motonetissa ei just semmosia ollu. Eli ostin "suosituksen" mukaiset 9:t.
En laittanu vielä paikoilleen, kun toiset iridiumit on nyt paikoillaan. Mutta se kysymys:
Onko eroja/hyötyjä jommalla kummalla lämpöarvolla (9/10), kun:
- puristukset n. 13,5
- 85mm männät
- reipasta tourinkiajoa pääasiassa
- ajorupiama yleensä vähinthän tunti, useasti monta tuntia peräjälkhen, ei siis nurkkakurvailua
- myös kylmillä keleillä eli aikasin kevväällä ja myöhään syksyllä
Entä onko vaikutusta käynnistyvyyteen?
Kiitos kommenteista etukäthen.
Edited By toimeve on 1378283568
Lähetetty: 04 Syys 2013, 15:58
Kirjoittaja Heksa
ota kuvat niistä tulpista ja laita tänne,
niistä näkee sit paremmin
itse en oo koskaan saanut mitään merkittävää tulosta "tulppakikkailulla"
voiskohan niissä juuri sisään ajetuissa puolissa olla jotain antautumisen esivaihetta?
Lähetetty: 04 Syys 2013, 18:35
Kirjoittaja 1340R86
toimeve kirjoitti:...tuli toteennäytettyä, että nykykokoonpanolla ei iridiumit kestä (ölynkulutuksella lie vaikutuksensa myös kestoon), niin ostinpas ihan normitulpat. Olisin ottanu 10 -lämpöarvoiset, mutta Motonetissa ei just semmosia ollu. Eli ostin "suosituksen" mukaiset 9:t.
En laittanu vielä paikoilleen, kun toiset iridiumit on nyt paikoillaan. Mutta se kysymys:
Onko eroja/hyötyjä jommalla kummalla lämpöarvolla (9/10), kun:
- puristukset n. 13,5
- 85mm männät
- reipasta tourinkiajoa pääasiassa
- ajorupiama yleensä vähinthän tunti, useasti monta tuntia peräjälkhen, ei siis nurkkakurvailua
- myös kylmillä keleillä eli aikasin kevväällä ja myöhään syksyllä
Entä onko vaikutusta käynnistyvyyteen?
Kiitos kommenteista etukäthen.
Jos öljyä kuluu
(ja tulpat öljy möhnässä) niin
kuumemat ei "tuukkiinu" niin helposti
taisi NGK kohdalla mennä niin että 9 0n kuumempi kuin 10
Lähetetty: 04 Syys 2013, 20:43
Kirjoittaja toimeve
1340R86 kirjoitti:taisi NGK kohdalla mennä niin että 9 0n kuumempi kuin 10
...tuon verran ittekki sain seleville, eli pienempi numero = kuumempi.
Lähetetty: 04 Syys 2013, 20:45
Kirjoittaja toimeve
Heksa kirjoitti:voiskohan niissä juuri sisään ajetuissa puolissa olla jotain antautumisen esivaihetta?
...höh, ei kait nyt senthän vielä? Vasta 150.400km mittarhin rullatut 