Kyssäri tulpista

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
pocahontas
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Touko 2004, 20:10
Paikkakunta: Muurame, Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pocahontas »

Huomasinpa tuossa jotta Motonet myy NGK iridiumtulppia. Onko tietoo että onko ne samoja kuin mitä myydään mp-liikkeissä vai onko ne halpoja kopioita. Hintaero on ainakin melkoinen..

Onko kukaan kokeillu?
ainoa heikkouteni on ääretön nopeus


http://galleria.busanistit.org/pocan-busa
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

pocahontas kirjoitti:Huomasinpa tuossa jotta Motonet myy NGK iridiumtulppia. Onko tietoo että onko ne samoja kuin mitä myydään mp-liikkeissä vai onko ne halpoja kopioita. Hintaero on ainakin melkoinen..

Onko kukaan kokeillu?

NGK CR9EIX? Samoja tulppia ne on. Tuo Motonetin hintakin on vielä aika korkea suhteessa siihen mihin hintaan niitä ulkomailta saa. Ja mp-liikkeiden hintahan on aivan posketon. http://www.sparkplugs.co.uk myy samaa tulppaa veroineen £6.93 eli nykykurssilla vähän reilu 8e/kpl...




Edited By jarim on 1273756405
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
pocahontas
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Touko 2004, 20:10
Paikkakunta: Muurame, Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pocahontas »

Okei. Kiitos informaatiosta :)
ainoa heikkouteni on ääretön nopeus


http://galleria.busanistit.org/pocan-busa
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Tälle kaudelle tilattu tulpat kokeeksi ebayn kautta täältä --->klik

Hinnaksi postikuluineen tuli 28,50 puntaa = n.34 euroa, eli 8,50 euroa/ kynttilä.

Englannista tulee, katotaan koska..

Tuo jarim mainitsema paikka on sama josta edelliset tilasin. Siellä hinta nykyään n. 10 euroa/ kpl tänne postitettuna.

Motonetin hinta on muuten edelleen 15,90/kpl +bussiliput ees taas... :glare:

Edit: Nämä siis gen1 NGK CR9EIX




Edited By Quadron on 1300005033
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

onkos gen1 ja gen2 samat tulpat :oho:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

blackbusa kirjoitti:onkos gen1 ja gen2 samat tulpat :oho:

Ei ole.

Gen1 CR9E (Iridium: CR9EIX)
Gen2 CR9EIA-9 (se on Iridium jo lähtöjään)

Nuo siis NGK:n koodeja.




Edited By jarim on 1300004716
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

jarim kirjoitti:
blackbusa kirjoitti:onkos gen1 ja gen2 samat tulpat :oho:

Ei ole.

Gen1 CR9E (Iridium: CR9EIX)
Gen2 CR9EIA-9 (se on Iridium jo lähtöjään)

Nuo siis NGK:n koodeja.
Eikös nuo ole keskenään vaihtokelposia? Sama kierre, lämpöarvo ja kierteen pituus. Eroa on vain siellä tulpan kärjessä olevassa elektrodissa.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Varmaan ovat mutta kun kysymys oli että ovatko samanlaisia niin vastaus on että eivät ole. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Quadron kirjoitti:Tälle kaudelle tilattu tulpat kokeeksi ebayn kautta täältä --->klik

Englannista tulee, katotaan koska...

Viikossa kolahti postiluukusta, posetiivinen ostoskokemus :thumbup:
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...tuli toteennäytettyä, että nykykokoonpanolla ei iridiumit kestä (ölynkulutuksella lie vaikutuksensa myös kestoon), niin ostinpas ihan normitulpat. Olisin ottanu 10 -lämpöarvoiset, mutta Motonetissa ei just semmosia ollu. Eli ostin "suosituksen" mukaiset 9:t.

En laittanu vielä paikoilleen, kun toiset iridiumit on nyt paikoillaan. Mutta se kysymys:

Onko eroja/hyötyjä jommalla kummalla lämpöarvolla (9/10), kun:

- puristukset n. 13,5
- 85mm männät
- reipasta tourinkiajoa pääasiassa
- ajorupiama yleensä vähinthän tunti, useasti monta tuntia peräjälkhen, ei siis nurkkakurvailua
- myös kylmillä keleillä eli aikasin kevväällä ja myöhään syksyllä

Entä onko vaikutusta käynnistyvyyteen?

Kiitos kommenteista etukäthen.




Edited By toimeve on 1378283568
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

ota kuvat niistä tulpista ja laita tänne,
niistä näkee sit paremmin
itse en oo koskaan saanut mitään merkittävää tulosta "tulppakikkailulla"
voiskohan niissä juuri sisään ajetuissa puolissa olla jotain antautumisen esivaihetta?
SMR
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

toimeve kirjoitti:...tuli toteennäytettyä, että nykykokoonpanolla ei iridiumit kestä (ölynkulutuksella lie vaikutuksensa myös kestoon), niin ostinpas ihan normitulpat. Olisin ottanu 10 -lämpöarvoiset, mutta Motonetissa ei just semmosia ollu. Eli ostin "suosituksen" mukaiset 9:t.

En laittanu vielä paikoilleen, kun toiset iridiumit on nyt paikoillaan. Mutta se kysymys:

Onko eroja/hyötyjä jommalla kummalla lämpöarvolla (9/10), kun:

- puristukset n. 13,5
- 85mm männät
- reipasta tourinkiajoa pääasiassa
- ajorupiama yleensä vähinthän tunti, useasti monta tuntia peräjälkhen, ei siis nurkkakurvailua
- myös kylmillä keleillä eli aikasin kevväällä ja myöhään syksyllä

Entä onko vaikutusta käynnistyvyyteen?

Kiitos kommenteista etukäthen.
Jos öljyä kuluu
(ja tulpat öljy möhnässä) niin
kuumemat ei "tuukkiinu" niin helposti
taisi NGK kohdalla mennä niin että 9 0n kuumempi kuin 10
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

1340R86 kirjoitti:taisi NGK kohdalla mennä niin että 9 0n kuumempi kuin 10
...tuon verran ittekki sain seleville, eli pienempi numero = kuumempi.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Heksa kirjoitti:voiskohan niissä juuri sisään ajetuissa puolissa olla jotain antautumisen esivaihetta?
...höh, ei kait nyt senthän vielä? Vasta 150.400km mittarhin rullatut :oops:
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Vastaa Viestiin