Varashälytin
Scorpio i900 kiinni, helppo asentaa ja hyvin on toiminut. Varustettu "lähestymistunnistimella", joka varoittaa äänimerkillä et älä tuu lähemmäs, jos et ole omistaja kaukosäädin taskussa. On kaksisuuntainen, eli kaukosäädin hälyyttää myös, jos pyörän häly jostain syystä laukeaa.
SCORPIO
Juttua
Enemmän juttua
SCORPIO
Juttua
Enemmän juttua
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Olen miettinyt että jos kuitenkin laittaisi taas hälyn pyörään.
Vanhassa busassa Spyballin hälytin yksinkertaisesti sekosi. Lopputulos oli että "emolevy" oli mennyt rikki, no ei siitä sen enempää mutta se aiheutti niin monta hermoröökiä että vannoin olla hankkimatta enää hälytintä
Scorpion SR-i800/900 häly olisi kiikarissa, mutta mulla olisi pari kiperää kysymystä (en löytänyt vastausta Scorpion kotisivuilta/dokkareista):
1) Miten toi RFID-tarkkuus käytännössä? Muistan kun Timba sanoi että SR-i900 on aika tarkka että "kaukosäätimen" pitää olla housujen taskussa mahdollisimman lähellä pääyksikköä, eikä takin taskussa.. Ei ole hyvä jos häly aktivoituu jos pyörän vieressä hengailee tai ottaa tankkilaukusta tavaraa jne.
2) Puuttuuko 800/900:n normaalisetistä akkuvarmennus? Eli JOS häly sekoaa niin voin irroittaa virtajohdon akusta ja se sammuu.
edit: äh, laitoin väärään säikeeseen, piti laittaa tähän parempaan säikeeseen aiheesta mutta vastasin vahingossa tähän. Tämä(kin) säie on avattu turhaan kun asiasta on jo olemassa hyvä keskustelu..
Edited By Robinson Crusoe on 1287684208
Vanhassa busassa Spyballin hälytin yksinkertaisesti sekosi. Lopputulos oli että "emolevy" oli mennyt rikki, no ei siitä sen enempää mutta se aiheutti niin monta hermoröökiä että vannoin olla hankkimatta enää hälytintä

Scorpion SR-i800/900 häly olisi kiikarissa, mutta mulla olisi pari kiperää kysymystä (en löytänyt vastausta Scorpion kotisivuilta/dokkareista):
1) Miten toi RFID-tarkkuus käytännössä? Muistan kun Timba sanoi että SR-i900 on aika tarkka että "kaukosäätimen" pitää olla housujen taskussa mahdollisimman lähellä pääyksikköä, eikä takin taskussa.. Ei ole hyvä jos häly aktivoituu jos pyörän vieressä hengailee tai ottaa tankkilaukusta tavaraa jne.
2) Puuttuuko 800/900:n normaalisetistä akkuvarmennus? Eli JOS häly sekoaa niin voin irroittaa virtajohdon akusta ja se sammuu.
edit: äh, laitoin väärään säikeeseen, piti laittaa tähän parempaan säikeeseen aiheesta mutta vastasin vahingossa tähän. Tämä(kin) säie on avattu turhaan kun asiasta on jo olemassa hyvä keskustelu..
Edited By Robinson Crusoe on 1287684208
Robinson Crusoe kirjoitti:1) Miten toi RFID-tarkkuus käytännössä? Muistan kun Timba sanoi että SR-i900 on aika tarkka että "kaukosäätimen" pitää olla housujen taskussa mahdollisimman lähellä pääyksikköä, eikä takin taskussa.. Ei ole hyvä jos häly aktivoituu jos pyörän vieressä hengailee tai ottaa tankkilaukusta tavaraa jne.
2) Puuttuuko 800/900:n normaalisetistä akkuvarmennus? Eli JOS häly sekoaa niin voin irroittaa virtajohdon akusta ja se sammuu.
1) Muutin sen rfid antennin paikkaa, nyt pystyy esim. pesemään pyörän kaukosäädin taskussa ilman hälytystä.
2) Tähän en osaa vastata varmuudella, täytyy oikein tutkia asiaa. Tällaisen tekstin löysin ohjekirjasta.
The back-up battery provides the system the ability to transmit information and activate the siren when power is interrupted. If power is ever interrupted while the system is activated the back-up battery will be engaged. The transceiver will receive a back-up trigger and the siren will sound in 30s increments. If power is not restored the alarm will continue to transmit and sound for six cycles.
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Suzukilla vuodesta 1981
Copper/Silver
B-King
TEAM CAMPARI
Timba kirjoitti:1) Muutin sen rfid antennin paikkaa, nyt pystyy esim. pesemään pyörän kaukosäädin taskussa ilman hälytystä.
Mihin sitten laitoit antennin?
2) Tähän en osaa vastata varmuudella, täytyy oikein tutkia asiaa. Tällaisen tekstin löysin ohjekirjasta.
The back-up battery provides the system the ability to transmit information and activate the siren when power is interrupted. If power is ever interrupted while the system is activated the back-up battery will be engaged. The transceiver will receive a back-up trigger and the siren will sound in 30s increments. If power is not restored the alarm will continue to transmit and sound for six cycles.
Jep, i900:ssa on akkuvarmennus vakiona. itse asiassa info löytyi Scorpion kotisivuilta, vaikuttaa siltä että ainoastaan 900.ssa se on vakiona:
Battery Back-Up
Optional battery back-up system that allows the pager and siren to operate even if wires are cut or circumvented. This compact unit is installed internaly in the main control module so it takes no extra space on your bike. Compatible with the 2006, 2007 model SR-i500 and with the SR-i600 security systems only. (BAT-5 is included with the SR-900 by default)
Robinson Crusoe kirjoitti:Timba kirjoitti:1) Muutin sen rfid antennin paikkaa, nyt pystyy esim. pesemään pyörän kaukosäädin taskussa ilman hälytystä.
Mihin sitten laitoit antennin?
2) Tähän en osaa vastata varmuudella, täytyy oikein tutkia asiaa. Tällaisen tekstin löysin ohjekirjasta.
The back-up battery provides the system the ability to transmit information and activate the siren when power is interrupted. If power is ever interrupted while the system is activated the back-up battery will be engaged. The transceiver will receive a back-up trigger and the siren will sound in 30s increments. If power is not restored the alarm will continue to transmit and sound for six cycles.
Jep, i900:ssa on akkuvarmennus vakiona. itse asiassa info löytyi Scorpion kotisivuilta, vaikuttaa siltä että ainoastaan 900.ssa se on vakiona:Battery Back-Up
Optional battery back-up system that allows the pager and siren to operate even if wires are cut or circumvented. This compact unit is installed internaly in the main control module so it takes no extra space on your bike. Compatible with the 2006, 2007 model SR-i500 and with the SR-i600 security systems only. (BAT-5 is included with the SR-900 by default)
Mulla on RFID antenni ECU:n päällä siinä satulan alla. Toimii kotipihassa hyvin mutta työpaikan pihalla laukee häly aika usein kun olen lähdössä. En ymmärrä miksi olinpaikalla on merkitystä... Oisko suunta tai tapa jolla lähestyn pyörää? Vai jotain sähköhäiriöitä ilmassa?
SR-i800 ei ole patteria mukana enkä tiedä saako siihen edes. Mutta jos häly on aktivoitu ja irroitat akusta kaapelit niin se ulisee joitain sekuntteja (kunnes elkot on tyhjät?)
Edited By sjobbe on 1287729989
Tahattomat laukeamiset ovat ikäviä
Sähköhäiriöitä ilmassa? Kyllä se on mahdollista. Sen takia kyselenkin täällä kun langaton siirtotie (kaikissa muodoissa) voi olla todella epäluotettava, olkoon sitten bluetooth/rfid tai jotain muuta. Esim. 2.4GHz WLAN-verkko, joka ei toiminut toimistossa, jonka yläkerrassa oli painokone.
Hmm, pari kiperää vielä (ei löydy käyttöohjeesta):
1) Kuluttaako häly virtaa, kun sitä ei ole aktivoitu?
2) Kuluttaako häly virtaa, kun se disabloitu (käyttöohjeessa "manual override"?
Edited By Robinson Crusoe on 1294921260

Sähköhäiriöitä ilmassa? Kyllä se on mahdollista. Sen takia kyselenkin täällä kun langaton siirtotie (kaikissa muodoissa) voi olla todella epäluotettava, olkoon sitten bluetooth/rfid tai jotain muuta. Esim. 2.4GHz WLAN-verkko, joka ei toiminut toimistossa, jonka yläkerrassa oli painokone.
Hmm, pari kiperää vielä (ei löydy käyttöohjeesta):
1) Kuluttaako häly virtaa, kun sitä ei ole aktivoitu?
2) Kuluttaako häly virtaa, kun se disabloitu (käyttöohjeessa "manual override"?
Edited By Robinson Crusoe on 1294921260
Varmasti kuluttaa virtaa niin kauan kun on akussa kiinni. Se että paljonko en tiedä enkä oikeestaan piittaa.
Tuo laite nimittäin "disabloidaan" painamalla kahdesti sitä nappia RFID mokkulassa ja aktivoidaan pitämällä nappia hetken pohjassa. Eli hälyttimen on jatkuvasti "kuunneltava radioaaltoja".
Osta pois vaan. Tuo on hyvä tuote. Antennien (3kpl) paikkoja kannattaa kokeilla eikä varmaankaan mee ekalla kerralla oikein (perimiter sensori, RFID antenni ja tavallinen antenni)
Tuo laite nimittäin "disabloidaan" painamalla kahdesti sitä nappia RFID mokkulassa ja aktivoidaan pitämällä nappia hetken pohjassa. Eli hälyttimen on jatkuvasti "kuunneltava radioaaltoja".
Osta pois vaan. Tuo on hyvä tuote. Antennien (3kpl) paikkoja kannattaa kokeilla eikä varmaankaan mee ekalla kerralla oikein (perimiter sensori, RFID antenni ja tavallinen antenni)
Scorppio on hyvä ei mitään ongelmia , kunhan säädöt on oikein , jos kytket kaikki mahdolliset päälle niin herkästi hälyyttelee tuota lähestymis tutkaa olen käyttänyt vain hyvin epäsuotuisissa olosuhteissa, tärinä/ siirto tunnistimilla pärjää hyvin.
jos avaimenperä on taskussa joko housuissa tai takissa niin ei ongelmia. antenni oli kingissä taka katteen korkeimmassa paikassa ja niin tulee myös busaan.
kantomatka riippuu paljon ympäristöstä. ulkomailla on rankka sateesta aktivoitunut yöllä , pyörä hotellin pihalla ja kapula oli 5 krs. ja hyvin pelas
ostin tuolta: http://cgi.ebay.de/SCORPIO....3d2830d
tuli 3 päivässä
Edited By Tr3 on 1287742603
jos avaimenperä on taskussa joko housuissa tai takissa niin ei ongelmia. antenni oli kingissä taka katteen korkeimmassa paikassa ja niin tulee myös busaan.
kantomatka riippuu paljon ympäristöstä. ulkomailla on rankka sateesta aktivoitunut yöllä , pyörä hotellin pihalla ja kapula oli 5 krs. ja hyvin pelas
ostin tuolta: http://cgi.ebay.de/SCORPIO....3d2830d
tuli 3 päivässä
Edited By Tr3 on 1287742603
Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Piti asentaa Scorpio i800 mutta luulen että mulle on toimitettu väärä johtosarja. Tässä kuva mukanatulleesta jothosarjasta: linkki
EDIT: ihan oikea johtosarja tuo on ja se liitetään takavalon ja -vilkkujan johtosarjan väliin.
Edited By Robinson Crusoe on 1305145211
EDIT: ihan oikea johtosarja tuo on ja se liitetään takavalon ja -vilkkujan johtosarjan väliin.
Edited By Robinson Crusoe on 1305145211