Sivu 1/1
Lähetetty: 30 Elo 2010, 20:50
Kirjoittaja PetriK
Talven suurin ja ainut tuunausprojektin osienhankinta on suunnitteilla - onko suosituksia mitä tankopainoja gen2 bussiin voisi laittaa. Tavoite olisi löytää lyhyet ja mustat, vakioon sopivat.
Lähetetty: 30 Elo 2010, 22:20
Kirjoittaja VeliHölmöK8
Orkkiksethan ovat aivan käsittämättömän isot ja painavat, muistaakseni satoja grammoja yhteensä. Joensuun lentokentällä ajoin kokonaan ilman tangonpainoja enkä kokenut niitä tarvitsevani. Koska ulkonäön takia jotain niihin tangonpäihin on pakko laittaa, niin ota yksi orkkis malliksi mukaan ja mene vaikka Allrightille ja/tai Stormille etsimään sellaisia, jotka miellyttävät silmää. Omani tilasin aikanaan eBaysta, koska halusin nimen omaan terävät.
Lähetetty: 30 Elo 2010, 23:20
Kirjoittaja -Artsi-
Mulla oli omassa about orggis-look alumiiniset, merkittävästi kevyemmät: tollatteet tuolta
Lähetetty: 31 Elo 2010, 07:45
Kirjoittaja PetriK
Lyhyet saisi olla - osuu suoraan ilmavirtaan. Edelliseen rakensin stormilta ostetusta sahaamalla, mutta kai nyt jostain löytyisi valmiita lyhyitä ja kevyitä. Muistelen jossain nähneeni noin 1cm pituisen muuten orkkismallisen, joku sellainen mitta olisi hyvä.
Lähetetty: 31 Elo 2010, 10:26
Kirjoittaja VeliHölmöK8
Tuosta nuo viimeiset: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1
Ja jos halutaan suojata kahvoja painumasta ilmavirran vaikutuksesta: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1
Sopivuuksista busaan en osaa sanoa, mutta Rizoman sivuilta näyttää löytyvän jotakin katalookejakin, joita voi ladata ja tutkia.
Erityisesti suosittelen kyseisen valmistajan peilejä. Ihanan kallista... ja kyllä erittäin laadukastakin.
Lähetetty: 31 Elo 2010, 11:18
Kirjoittaja busajasa
VeliHölmöK8 kirjoitti:Tuosta nuo viimeiset: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1
Ja jos halutaan suojata kahvoja painumasta ilmavirran vaikutuksesta: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1
Sopivuuksista busaan en osaa sanoa, mutta Rizoman sivuilta näyttää löytyvän jotakin katalookejakin, joita voi ladata ja tutkia.
Erityisesti suosittelen kyseisen valmistajan peilejä. Ihanan kallista... ja kyllä erittäin laadukastakin.
TFMssä kahvatkin tehtiin ite kun ei kaupanhyllyltä löydy parasta mahdollista versiota. Nyt on lyhyt ja läpivirtaava jarrukahva Pitäs Brembokin jutella tenhultion kanssa miten sitä alumiinia muokataan
Lähetetty: 31 Elo 2010, 14:34
Kirjoittaja Tr3
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 13:33
Kirjoittaja kiitokori
kertokaahan nyt tyhmälle kai siinä joku syykin on että tuollaset on tehtaalla värkätty, eli mitenkä vaikuttaa ja vaikuttaako oikeesti jos vaihtaa sirompiin/kevyempiin?
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 15:00
Kirjoittaja timox
kiitokori kirjoitti:kertokaahan nyt tyhmälle kai siinä joku syykin on että tuollaset on tehtaalla värkätty, eli mitenkä vaikuttaa ja vaikuttaako oikeesti jos vaihtaa sirompiin/kevyempiin?
Varhmaan sielä laskehneet että tuon painoset pitäs olla ettei sitte ottas tärinää sun muuta ja olis vakaa.
Kesän olen ajanu sirommilla painoilla enkä ole kyllä huomanu mithän eroa orggis painoihin.
Edited By timox on 1292331685
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 16:49
Kirjoittaja CormaX
timox kirjoitti:kiitokori kirjoitti:kertokaahan nyt tyhmälle kai siinä joku syykin on että tuollaset on tehtaalla värkätty, eli mitenkä vaikuttaa ja vaikuttaako oikeesti jos vaihtaa sirompiin/kevyempiin?
Varhmaan sielä laskehneet että tuon painoset pitäs olla ettei sitte ottas tärinää sun muuta ja olis vakaa.
Kesän olen ajanu sirommilla painoilla enkä ole kyllä huomanu mithän eroa orggis painoihin.
juu ei huomaa eroa eli ihan sama mitkä kilkkeet painoksi laittaa.
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 17:03
Kirjoittaja kiitokori
kyllä ne täytyy vaihtaa.
Välillä kyllä pistää ihmettelemään mitä inssit/ muotoilijat miettii pyörää suunnitellessaan, noi orkkis painothan on suorastaan törkeen näköiset.
Lähetetty: 14 Joulu 2010, 21:34
Kirjoittaja snuggles
-Artsi- kirjoitti:Mulla oli omassa about orggis-look alumiiniset, merkittävästi kevyemmät: tollatteet tuolta
Ja nyt ne on vielä porattu reikiä täyteen
Kaipa ne varmistelee jos sattuukin tulemaan täristävämpi yksilö. Jos nää busat tehtäis käsityönä ja tarkemmilla toleransseilla, vois muutaman osan jättää pois ja saada vaik vielä enemmän tehoa vakiona. Mut hinta olis sitte italialaisten tasoa, laatu tosin paljo parempi.
Lähetetty: 27 Joulu 2010, 09:10
Kirjoittaja 109-1268510473
Busan yläkolmiohan keikkuu vielä kumiholkkien varassa. En mitään eroa tärinöissä huomannut kun ajelin ilman puntteja.
Itte sorvailin n. 1/3 osaa vakiopuntista pois, tuli paljon sopusuhtaisempi.