Tangon päistä painoa pois - - lyhyemmät hakusessa -

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Talven suurin ja ainut tuunausprojektin osienhankinta on suunnitteilla - onko suosituksia mitä tankopainoja gen2 bussiin voisi laittaa. Tavoite olisi löytää lyhyet ja mustat, vakioon sopivat.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Orkkiksethan ovat aivan käsittämättömän isot ja painavat, muistaakseni satoja grammoja yhteensä. Joensuun lentokentällä ajoin kokonaan ilman tangonpainoja enkä kokenut niitä tarvitsevani. Koska ulkonäön takia jotain niihin tangonpäihin on pakko laittaa, niin ota yksi orkkis malliksi mukaan ja mene vaikka Allrightille ja/tai Stormille etsimään sellaisia, jotka miellyttävät silmää. Omani tilasin aikanaan eBaysta, koska halusin nimen omaan terävät.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Mulla oli omassa about orggis-look alumiiniset, merkittävästi kevyemmät: tollatteet tuolta
Club 100 m/s
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Lyhyet saisi olla - osuu suoraan ilmavirtaan. Edelliseen rakensin stormilta ostetusta sahaamalla, mutta kai nyt jostain löytyisi valmiita lyhyitä ja kevyitä. Muistelen jossain nähneeni noin 1cm pituisen muuten orkkismallisen, joku sellainen mitta olisi hyvä.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

Tuosta nuo viimeiset: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1

Ja jos halutaan suojata kahvoja painumasta ilmavirran vaikutuksesta: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1

Sopivuuksista busaan en osaa sanoa, mutta Rizoman sivuilta näyttää löytyvän jotakin katalookejakin, joita voi ladata ja tutkia.

Erityisesti suosittelen kyseisen valmistajan peilejä. Ihanan kallista... ja kyllä erittäin laadukastakin.
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

VeliHölmöK8 kirjoitti:Tuosta nuo viimeiset: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1

Ja jos halutaan suojata kahvoja painumasta ilmavirran vaikutuksesta: http://www.rizoma.com/Prodott....IDSez=1

Sopivuuksista busaan en osaa sanoa, mutta Rizoman sivuilta näyttää löytyvän jotakin katalookejakin, joita voi ladata ja tutkia.

Erityisesti suosittelen kyseisen valmistajan peilejä. Ihanan kallista... ja kyllä erittäin laadukastakin.

TFMssä kahvatkin tehtiin ite kun ei kaupanhyllyltä löydy parasta mahdollista versiota. Nyt on lyhyt ja läpivirtaava jarrukahva ;-) Pitäs Brembokin jutella tenhultion kanssa miten sitä alumiinia muokataan ;-)
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Tr3
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Elo 2010, 18:09

Viesti Kirjoittaja Tr3 »

Suzuki Hayabusa ( ormu )
Agusta F4
Suzuki Hayabusa ( diablo )
Suzuki B-King
Triumph Rocket
Avatar
kiitokori
Viestit: 154
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 19:10
Paikkakunta: härmä

Viesti Kirjoittaja kiitokori »

kertokaahan nyt tyhmälle kai siinä joku syykin on että tuollaset on tehtaalla värkätty, eli mitenkä vaikuttaa ja vaikuttaako oikeesti jos vaihtaa sirompiin/kevyempiin?
Suomalainen Työmies

ex.2008 harmaa/musta

2011 valkee
Avatar
timox
Viestit: 326
Liittynyt: 02 Marras 2008, 17:47

Viesti Kirjoittaja timox »

kiitokori kirjoitti:kertokaahan nyt tyhmälle kai siinä joku syykin on että tuollaset on tehtaalla värkätty, eli mitenkä vaikuttaa ja vaikuttaako oikeesti jos vaihtaa sirompiin/kevyempiin?

Varhmaan sielä laskehneet että tuon painoset pitäs olla ettei sitte ottas tärinää sun muuta ja olis vakaa.
Kesän olen ajanu sirommilla painoilla enkä ole kyllä huomanu mithän eroa orggis painoihin.




Edited By timox on 1292331685
Member of team Jukkis
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/timox/15042010315.jpg.html

harmaa -00 / k8 valkkari turbo
Avatar
CormaX
Viestit: 663
Liittynyt: 11 Elo 2009, 22:15
Paikkakunta: Etelä-pohojanmaa/Peräseinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CormaX »

timox kirjoitti:
kiitokori kirjoitti:kertokaahan nyt tyhmälle kai siinä joku syykin on että tuollaset on tehtaalla värkätty, eli mitenkä vaikuttaa ja vaikuttaako oikeesti jos vaihtaa sirompiin/kevyempiin?

Varhmaan sielä laskehneet että tuon painoset pitäs olla ettei sitte ottas tärinää sun muuta ja olis vakaa.
Kesän olen ajanu sirommilla painoilla enkä ole kyllä huomanu mithän eroa orggis painoihin.
juu ei huomaa eroa eli ihan sama mitkä kilkkeet painoksi laittaa.
--Still Counting --

http://cormax.kuvat.fi/kuvat/

:on_the_quiet:
Avatar
kiitokori
Viestit: 154
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 19:10
Paikkakunta: härmä

Viesti Kirjoittaja kiitokori »

kyllä ne täytyy vaihtaa.
Välillä kyllä pistää ihmettelemään mitä inssit/ muotoilijat miettii pyörää suunnitellessaan, noi orkkis painothan on suorastaan törkeen näköiset.
Suomalainen Työmies

ex.2008 harmaa/musta

2011 valkee
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

-Artsi- kirjoitti:Mulla oli omassa about orggis-look alumiiniset, merkittävästi kevyemmät: tollatteet tuolta
Ja nyt ne on vielä porattu reikiä täyteen :D
Kaipa ne varmistelee jos sattuukin tulemaan täristävämpi yksilö. Jos nää busat tehtäis käsityönä ja tarkemmilla toleransseilla, vois muutaman osan jättää pois ja saada vaik vielä enemmän tehoa vakiona. Mut hinta olis sitte italialaisten tasoa, laatu tosin paljo parempi.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
109-1268510473

Viesti Kirjoittaja 109-1268510473 »

Busan yläkolmiohan keikkuu vielä kumiholkkien varassa. En mitään eroa tärinöissä huomannut kun ajelin ilman puntteja.
Itte sorvailin n. 1/3 osaa vakiopuntista pois, tuli paljon sopusuhtaisempi.
Vastaa Viestiin