Vaihtovalo - Vaihtovalon muutos

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Gen2 busan vaihtovalon sijainti on sellainen, ettei sitä huomaa ajon aikana, jollei vartavasten sinne suuntaan katso ja sehän varmaankaan ei ole tarkoitus.

Oli tuossa pieni ideanpoikanen, mikä sitten romuttui, kun purin mittariston.

Nyt kuuluukin kysymys, että onko kellään varmaa tietoa mittaristoon tulevan liittimen johdoista, että mikä piuha on tuon vaihtovalon piuha?
Ja mikähän mahtaa olla piuha vasemmalle vilkkuvalolle?
Club 100 m/s Otalampi
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Eiköhän PetriK:lla ole tietoa noista piuhoista ja varmaan osaa auttaa sen vaihtovalon kanssa... :bulb:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Selvitystyökalu hankittu, joten ko. piuha selviää viimeistään huomenillalla.
Club 100 m/s Otalampi
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Helpommin taasen sanottu, kuin tehty.

Sopivasti vaihtovaloasetukset häviää, kun mittariston irroittaa pistokkeesta, joten turhaa huudattaa moottoria. :wtf:

Sähkökynän kärjen pitäisi olla todella kapea, neulamainen, että mahtuisi pistokkeen takaa testailemaan, kun mittari on paikoillaan
ja ehkä silloin testerikin ilmoittaisi jotain elämää.

Noh, selvinnee tuokin asia sitten paremmalla ajalla. :pääseinään:
Club 100 m/s Otalampi
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ei ole gen2:ssa vaihtovalolle piuhaa vaan se syttyy kun kierrokset ylittää tietyn rajan.

Jos haluat ohjata ecu:lla jotain niin silloin PAIR liittimen ulostulon tilan saa asettua kierrosten mukaan esim hyödyntämällä ilokaasumodulia ecueditorilla, siihen voi vaikka laittaa releen jolla ohjaa äänitorvea niin että kuulee milloin pitää vaihtaa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Arvasin oikein... :respekt: :tapu:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Kiitos PetriK vastauksesta. :thumbup:

Jokseenkaan tuo vaihtovalon ja äänimerkin yhteistoiminta ei kauheasti herätä kiinnostusta, jotenka pitää puolisokeana
tyytyä tuohon illan kehitystyön tulokseen. :blues:
Club 100 m/s Otalampi
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Gen2 ecueditor.com 2.5 on ominaisuus että vaihtaa automaattisesti tietyllä kierrosluvulla jos silloin shifteri on pohjassa. Ei tarvitsisi sitä torvea eikä edes valoa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

PetriK kirjoitti:Gen2 ecueditor.com 2.5 on ominaisuus että vaihtaa automaattisesti tietyllä kierrosluvulla jos silloin shifteri on pohjassa. Ei tarvitsisi sitä torvea eikä edes valoa.

Jumaleissön, kohta on busassa automaattilaatikkokin!!!??!!! :respekt:
Club 100 m/s
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

-Artsi- kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Gen2 ecueditor.com 2.5 on ominaisuus että vaihtaa automaattisesti tietyllä kierrosluvulla jos silloin shifteri on pohjassa. Ei tarvitsisi sitä torvea eikä edes valoa.

Jumaleissön, kohta on busassa automaattilaatikkokin!!!??!!! :respekt:

:shocked: Kiesus!
Mihin sitä enää kuskia tarvitaan? Varmaankin vaan pitämään pyörä pystyssä...

Ihmettelen kyllä, että mitähän se suunnittelija on oikein ajatellut tuota busan vaihtovaloa suunnitellessa tai lähinnä sen sijoittamista mittaristoon.
Taasen Lappeenrannassa ekalla vedolla, kun kolmosella vetäisin rajoittimelle tajusi vasta vilkasta mittaristoon ja kyllähän sen vaihtovalon ton oman viritelmän kautta huomasi, mutta katse olisi pitänyt olla suunnattuna vasemalle. Olisi saattanut toimiakin,
mutta kun ajettiin kentän oikeassa reunassa, niin jokseenkin loogisempaa myöskin seurata sitä oikeaa reunaa.
Ehkä kokemuksen karttuessa oppii "ehtimään" kääntelemään päätään ton vedon aikana.

Itse kyllä mielelläni hyödyntäisin toimivaa vaihtovaloa,
niin jäisi paremmin aikaa keskittyä esim. optimaalisiin vaihtamisiin,
kun vielä en aio taipua sifterin käyttöön.
Club 100 m/s Otalampi
Vastaa Viestiin