Vaihtovalo - Vaihtovalon muutos
Gen2 busan vaihtovalon sijainti on sellainen, ettei sitä huomaa ajon aikana, jollei vartavasten sinne suuntaan katso ja sehän varmaankaan ei ole tarkoitus.
Oli tuossa pieni ideanpoikanen, mikä sitten romuttui, kun purin mittariston.
Nyt kuuluukin kysymys, että onko kellään varmaa tietoa mittaristoon tulevan liittimen johdoista, että mikä piuha on tuon vaihtovalon piuha?
Ja mikähän mahtaa olla piuha vasemmalle vilkkuvalolle?
Oli tuossa pieni ideanpoikanen, mikä sitten romuttui, kun purin mittariston.
Nyt kuuluukin kysymys, että onko kellään varmaa tietoa mittaristoon tulevan liittimen johdoista, että mikä piuha on tuon vaihtovalon piuha?
Ja mikähän mahtaa olla piuha vasemmalle vilkkuvalolle?
Club 100 m/s Otalampi
Helpommin taasen sanottu, kuin tehty.
Sopivasti vaihtovaloasetukset häviää, kun mittariston irroittaa pistokkeesta, joten turhaa huudattaa moottoria.
Sähkökynän kärjen pitäisi olla todella kapea, neulamainen, että mahtuisi pistokkeen takaa testailemaan, kun mittari on paikoillaan
ja ehkä silloin testerikin ilmoittaisi jotain elämää.
Noh, selvinnee tuokin asia sitten paremmalla ajalla.
Sopivasti vaihtovaloasetukset häviää, kun mittariston irroittaa pistokkeesta, joten turhaa huudattaa moottoria.

Sähkökynän kärjen pitäisi olla todella kapea, neulamainen, että mahtuisi pistokkeen takaa testailemaan, kun mittari on paikoillaan
ja ehkä silloin testerikin ilmoittaisi jotain elämää.
Noh, selvinnee tuokin asia sitten paremmalla ajalla.

Club 100 m/s Otalampi
Ei ole gen2:ssa vaihtovalolle piuhaa vaan se syttyy kun kierrokset ylittää tietyn rajan.
Jos haluat ohjata ecu:lla jotain niin silloin PAIR liittimen ulostulon tilan saa asettua kierrosten mukaan esim hyödyntämällä ilokaasumodulia ecueditorilla, siihen voi vaikka laittaa releen jolla ohjaa äänitorvea niin että kuulee milloin pitää vaihtaa.
Jos haluat ohjata ecu:lla jotain niin silloin PAIR liittimen ulostulon tilan saa asettua kierrosten mukaan esim hyödyntämällä ilokaasumodulia ecueditorilla, siihen voi vaikka laittaa releen jolla ohjaa äänitorvea niin että kuulee milloin pitää vaihtaa.
-Artsi- kirjoitti:PetriK kirjoitti:Gen2 ecueditor.com 2.5 on ominaisuus että vaihtaa automaattisesti tietyllä kierrosluvulla jos silloin shifteri on pohjassa. Ei tarvitsisi sitä torvea eikä edes valoa.
Jumaleissön, kohta on busassa automaattilaatikkokin!!!??!!!

Mihin sitä enää kuskia tarvitaan? Varmaankin vaan pitämään pyörä pystyssä...
Ihmettelen kyllä, että mitähän se suunnittelija on oikein ajatellut tuota busan vaihtovaloa suunnitellessa tai lähinnä sen sijoittamista mittaristoon.
Taasen Lappeenrannassa ekalla vedolla, kun kolmosella vetäisin rajoittimelle tajusi vasta vilkasta mittaristoon ja kyllähän sen vaihtovalon ton oman viritelmän kautta huomasi, mutta katse olisi pitänyt olla suunnattuna vasemalle. Olisi saattanut toimiakin,
mutta kun ajettiin kentän oikeassa reunassa, niin jokseenkin loogisempaa myöskin seurata sitä oikeaa reunaa.
Ehkä kokemuksen karttuessa oppii "ehtimään" kääntelemään päätään ton vedon aikana.
Itse kyllä mielelläni hyödyntäisin toimivaa vaihtovaloa,
niin jäisi paremmin aikaa keskittyä esim. optimaalisiin vaihtamisiin,
kun vielä en aio taipua sifterin käyttöön.
Club 100 m/s Otalampi