Ohjausiskari

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

En ole ennen omistanu pyörää, jossa ompi kyseinen kapine. Eilen huomasin, että kun stonga on käännettynä ääriasentoon, niin iskari liikkuu kädellä heiluttaessa n. sentin ylös/alas suunnasa.
Ite päättelin, että pomppujen takia sen kuuluuki teherä niin.
Toiv. oon oikeessa??
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

VÄÄRÄ HÄLYYTYS! Kahtelin vähän tarkemmi, niin siinähän onki kiinnityskohasa jonkulainen pallonivel..
Kivi putos syrämmeltä :pomppu:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Säästää topicceja: Onnaako mitenkään vaihtaa ohjausiskarin öljyt?! Muistelen jostain lukeneeni ko. aiheesta, onko tietoo!? Jos vielä tietäs mikä viskositeetti, haluaisin vähän jämäkämmäx iskarin, jos mahdolllista!:p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
109-1114418166

Viesti Kirjoittaja 109-1114418166 »

Jossain jenkkisivuilla oli ohjeet(oisko ollut hayabusa.org). Piti muistaakseni avata täyttöruuvi,pumpata tyhjäksi ja sitten joko upottaa koko iskari öljyyn tai laittaa täyttöreikään tarkasti sopiva suppilo ja sitten pumpata edestakaisin kunnes kaikki ilmakuplat on tulleet ulos.Voipi joutua pumppaamaan jonkin aikaa ainakin paksummalla öljyllä... :omituinen: :pääseinään: crossi-iskareita huoltavat käyttävät kuulemma jotain alipainepumppukonstia ilmaukseen.
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Tämäkin säästää topikkeja: :p Onkohan mahollista, että vuoden vanhassa mopedissa olis päässy jo ilimaa ohjausiskariin?
Ku jotenki tuntuupi keula "löysältä" käännellä sekä pikkuvauhissa, että paikallaa... Tai sitte mulla vippaapi päästä.. ???
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
76-1139058759

Viesti Kirjoittaja 76-1139058759 »

Joop se onkin aika kevyt. Sehän ei saa jäykentää ohjausta, vaan estää nopeat liikkeet ---> woblaus ( En jaksanut alkaa lässyttämään ohjausgeometrian muutoksista heilahtelun aikana)
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Niinjoo muttaku tuntuu että oisi keventynyt entisestään.. Ompa kyllä rengaski vaihtunu alle, että josko ois vaikutusta.. Ainaki kaverilla tuntu paiikallaan jäykemmältä, mut siinä onki paksummat öljyt vaihettu.. Noo pittää kattoa ku ehtii, eipä tuo paljoa menua hijasta.. :skootteri:
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Viikonloppuna huippunopeus/leikittely testeissä tapahtui: Kova kiihdytys, nopea vaihto(sifterillä) kolmoselta neloselle, alko P...eleellinen woblaus. Tiessä pikku heitto, eikä muuta tarvinnut. Oli oikeesti läheltäpiti tilanne. Huomenna lähtee iskari "duunattavaks" iskariexpertille. Kertoilen kokemuksia, kun selviää, mitä pystyy tekemään, ja auttoko duunaus.


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Timppa
Site Admin
Viestit: 716
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 16:15
Paikkakunta: Anjalankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

BussiJussi kirjoitti:alko P...eleellinen woblaus.
Ai näinkö ???
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Melkein!!! Onnex pysyin pystyssä!!! AIKA ilkeen näköstä.......


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

BussiJussi kirjoitti:Säästää topicceja: Onnaako mitenkään vaihtaa ohjausiskarin öljyt?! Muistelen jostain lukeneeni ko. aiheesta, onko tietoo!? Jos vielä tietäs mikä viskositeetti, haluaisin vähän jämäkämmäx iskarin, jos mahdolllista!:p
viskoja kyselen myös, en löytäny. :apua:
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

janne kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Säästää topicceja: Onnaako mitenkään vaihtaa ohjausiskarin öljyt?! Muistelen jostain lukeneeni ko. aiheesta, onko tietoo!? Jos vielä tietäs mikä viskositeetti, haluaisin vähän jämäkämmäx iskarin, jos mahdolllista!:p

viskoja kyselen myös, en löytäny. :apua:

Sh orgista poimittua:
originaalissa 15W ölpät.
90w (synteettinen vaihteisto ölppä) tekee selkeästi jäykemmäksi.

Ei omakohtaista kokemusta tosta jäykemmästä, mutta omaani ajattelin tehdä myös ölpän vaihdon tolle ohjausiskarille lähipäivinä - juuri tolla jäykemmällä ölpällä.




Edited By busajasa on 1279728497
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

kiitos jasa :bowdown:
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Viime kesänä huolisin oman K4:sen ohjausiskarin öljyn vaihdolla. Ei ollut oikei mitään jäljellä ölpää, mutta vuotoakaan ei näkynyt?
Nyt sisällä jotain 70-80W vaihteisto ölppää ja ei oo voblaillu keulimisesta huolimatta, eli ihan hyvin pelaa.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin