Sivu 1/5

Lähetetty: 13 Loka 2007, 20:43
Kirjoittaja Fastard
Pari kyssäriä...
Eli pystynkö ohittamaan kytkinkahvassa olevan mikrokytkimen?
Ja sitten, onko sivutuen rele siinä sulakkeiden vieressä välttämätön kun mulla ei ole koko tukijalkaa...senkin voisi yrittää kiertää ???

Lähetetty: 13 Loka 2007, 21:20
Kirjoittaja Kujo
1:Kyllä, piuhat yhteen.
2:Ei ole välttämätön, kytkentäkaaviosta kävi muistaakseni helposti ilmi kuinka tuon voi pelata pois vastuksilta.

EDIT: Kohta 1, ei ole välttämättä hyvä idea poistaa tuota.




Edited By Kujo on 1192299743

Lähetetty: 13 Loka 2007, 22:01
Kirjoittaja jarim
Komppaan Kujoa tuon kohdan 1. suhteen. ECU käsittääkseni käyttää vapaan karttaa kaikilla vaihteilla jos nuo johdot lyö yhteen. Ei hjuva ei hjuva...

Lähetetty: 13 Loka 2007, 22:34
Kirjoittaja Fastard
Muistelinkin että tuo ECU oli jotenkin mukana asiassa. Täytynee tehdä jokin erillinen kytkin, mitä käyttää startatessa.

Lähetetty: 14 Loka 2007, 00:48
Kirjoittaja PetriK
Siis onko tarve se että ei halua painaa kytkintä käynnistettäessä ? - vai jotain muuta ?

Jos vaan haluaa poistaa kytkimen painamisen startatessa niin sitähän voisi kokeilla irroittaa sen starttireleen keltamustan piuhan ja laittaa suoraan starttireleen vastaavaan nastaan maadoituksen runkoon tai lähimpään maadoituspisteeseen - jos luin oikein tuota kytkentäkaaviota.

Jos tulee joku herjakoodi (Check engine) tuosta irti jääneestä johdosta, niin vaatii varmaan 1Kohm:n vastuksen siitä tuonne +12v jännitteesen - mutta tuskin vaatii.

Lähetetty: 14 Loka 2007, 22:29
Kirjoittaja Fastard
PetriK kirjoitti:Siis onko tarve se että ei halua painaa kytkintä käynnistettäessä ? - vai jotain muuta ?

Jos vaan haluaa poistaa kytkimen painamisen startatessa niin sitähän voisi kokeilla irroittaa sen starttireleen keltamustan piuhan ja laittaa suoraan starttireleen vastaavaan nastaan maadoituksen runkoon tai lähimpään maadoituspisteeseen - jos luin oikein tuota kytkentäkaaviota.

Jos tulee joku herjakoodi (Check engine) tuosta irti jääneestä johdosta, niin vaatii varmaan 1Kohm:n vastuksen siitä tuonne +12v jännitteesen - mutta tuskin vaatii.

Lähinnä meinasin tuolla kytkimen poistolla sitä että olisi juurikin se toinen kartta kuin vapaan. Ja syy miksi mikrokytkimen haluisin ohittaa, on se ettei nykyisissä kahvoissa ole sitä eikä edes paikkaa mihin sen voisi asentaa.

Tuo rele/sulake hässäkkä johtoineen oli mielessä poistaa ihan pelkästään tilanpuutteen takia. Suurin osa niistä johdoista tulee olemaan turhia kesään mennessä.

Varmaan lähitulevaisuudessa luvassa lisää tyhmiä kysymyksiä täältä suunnasta koskien sähköjä.

Lähetetty: 15 Loka 2007, 05:30
Kirjoittaja PetriK
Kytkimen kytkimen takana ei varsinaisesti ole omaa karttaa - vaan se kytkimen painaminen muuttaa kierrosrajoittimen alemmas (joka on turvallisuussyistä hyvä asia jos joskus vaihtaessa unohtaa löystätä kaasua tai kytkintä paljon luistattaa).

Mutta noilla yllä mainituilla ohjeilla sen voi käsittääkseni poistaa.

Lähetetty: 20 Loka 2007, 18:57
Kirjoittaja 109-1180512207
saanko rahalle vastinetta ostamalla/asennuttamalla/sääädättämällä power commanderin (vaihdoin akrapovicin vaimentimet orggisten tilalle) vai meneekö rahat kankkulan kaivoon

jospa joku ystävällinen antaisi noviisille vinkin!
:D




Edited By makebusa on 1192896323

Lähetetty: 20 Loka 2007, 19:24
Kirjoittaja Jukkis
Itellä oli pc, yosimura, vapaavirtaussuodatin ja tre. Doctor bike epilässä sääti. 167hv ja 143nm vääntöä... ja kyllä lähti ihan erillainen ku vakio.. K8:siin laitetaan turbo jossain vaiheessa... Rahalle saa paremman vastineen... :D



Edited By Jukkis on 1192897537

Lähetetty: 20 Loka 2007, 19:30
Kirjoittaja 109-1180512207
Jukkis kirjoitti:Doctor bike

sama mies tota pwcommanderia ehdotteli, hyötyvinkkelistä / kaupallisesta meinaan,, kysyin vaan.

ehkä laitan ehkä en..siis kannattaako?




Edited By makebusa on 1192898394

Lähetetty: 20 Loka 2007, 19:39
Kirjoittaja Jukkis
Rahaa ei kannata miettiä, kaik menee......... :;):

Lähetetty: 20 Loka 2007, 20:19
Kirjoittaja 109-1180512207
kaikki menee huomattu,,
riittänee busan oman ruiskun sääätäminen änkkäri-modille?

Lähetetty: 20 Loka 2007, 20:48
Kirjoittaja Jukkis
Hyvä lähtökohta :)

Lähetetty: 20 Loka 2007, 22:50
Kirjoittaja PetriK
makebusa kirjoitti:kaikki menee huomattu,,
riittänee busan oman ruiskun sääätäminen änkkäri-modille?
Busa käy vakiona vähän rikkaalla. Jopa Akra suosittelee omalla race putkellaan että säätäminen ei ole välttämätöntä. No esim Jampalla (kstbh, kansiset) on tuo oman boxin säätölaite jos haluat siellä käydä.

Esim. mulla noin +15hp vakioon nähden ei vielä vaatinut yläkerran rikastamista. Sen sijaan alakertaa piti laihentaa koska nähtävästi putsarimodi sekoittaa alakerran virtauksia. (syy selitetty tuossa seuraavana olevassa jutussa jossa kerrotaan porttaamisesta).

Kaikki tosiaan menee... mutta kivaa on !

Lähetetty: 15 Marras 2007, 01:47
Kirjoittaja Fastard
Täytyisi löytää mittaristolle menevä FI johto. Kolme vaihtoehtoa tällä hetkellä, muut olen tietääkseni paikallistanut. Tämä ensinmäinen todennäköisin. Eli Musta, vihreällä raidalla, menee mittaristolta ECUlle.

Punainen sinisellä raidalla polttoaine pumpun releelle, josta toinen pää pumpun sulakkeelle. Kolmas ja viimeinen vaihtoehto, sininen mustalla raidalla. Taisi menna vilkku/sivutuen releelle.

Näistä jos saisin vahvistuksen busan sähköihin perehtyneeltä henkilöltä, olisin todella kiitollinen.

2001 busa kyseessä.