Sähköjuttuja

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Pari kyssäriä...
Eli pystynkö ohittamaan kytkinkahvassa olevan mikrokytkimen?
Ja sitten, onko sivutuen rele siinä sulakkeiden vieressä välttämätön kun mulla ei ole koko tukijalkaa...senkin voisi yrittää kiertää ???
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

1:Kyllä, piuhat yhteen.
2:Ei ole välttämätön, kytkentäkaaviosta kävi muistaakseni helposti ilmi kuinka tuon voi pelata pois vastuksilta.

EDIT: Kohta 1, ei ole välttämättä hyvä idea poistaa tuota.




Edited By Kujo on 1192299743
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Komppaan Kujoa tuon kohdan 1. suhteen. ECU käsittääkseni käyttää vapaan karttaa kaikilla vaihteilla jos nuo johdot lyö yhteen. Ei hjuva ei hjuva...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Muistelinkin että tuo ECU oli jotenkin mukana asiassa. Täytynee tehdä jokin erillinen kytkin, mitä käyttää startatessa.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Siis onko tarve se että ei halua painaa kytkintä käynnistettäessä ? - vai jotain muuta ?

Jos vaan haluaa poistaa kytkimen painamisen startatessa niin sitähän voisi kokeilla irroittaa sen starttireleen keltamustan piuhan ja laittaa suoraan starttireleen vastaavaan nastaan maadoituksen runkoon tai lähimpään maadoituspisteeseen - jos luin oikein tuota kytkentäkaaviota.

Jos tulee joku herjakoodi (Check engine) tuosta irti jääneestä johdosta, niin vaatii varmaan 1Kohm:n vastuksen siitä tuonne +12v jännitteesen - mutta tuskin vaatii.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

PetriK kirjoitti:Siis onko tarve se että ei halua painaa kytkintä käynnistettäessä ? - vai jotain muuta ?

Jos vaan haluaa poistaa kytkimen painamisen startatessa niin sitähän voisi kokeilla irroittaa sen starttireleen keltamustan piuhan ja laittaa suoraan starttireleen vastaavaan nastaan maadoituksen runkoon tai lähimpään maadoituspisteeseen - jos luin oikein tuota kytkentäkaaviota.

Jos tulee joku herjakoodi (Check engine) tuosta irti jääneestä johdosta, niin vaatii varmaan 1Kohm:n vastuksen siitä tuonne +12v jännitteesen - mutta tuskin vaatii.

Lähinnä meinasin tuolla kytkimen poistolla sitä että olisi juurikin se toinen kartta kuin vapaan. Ja syy miksi mikrokytkimen haluisin ohittaa, on se ettei nykyisissä kahvoissa ole sitä eikä edes paikkaa mihin sen voisi asentaa.

Tuo rele/sulake hässäkkä johtoineen oli mielessä poistaa ihan pelkästään tilanpuutteen takia. Suurin osa niistä johdoista tulee olemaan turhia kesään mennessä.

Varmaan lähitulevaisuudessa luvassa lisää tyhmiä kysymyksiä täältä suunnasta koskien sähköjä.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kytkimen kytkimen takana ei varsinaisesti ole omaa karttaa - vaan se kytkimen painaminen muuttaa kierrosrajoittimen alemmas (joka on turvallisuussyistä hyvä asia jos joskus vaihtaessa unohtaa löystätä kaasua tai kytkintä paljon luistattaa).

Mutta noilla yllä mainituilla ohjeilla sen voi käsittääkseni poistaa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

saanko rahalle vastinetta ostamalla/asennuttamalla/sääädättämällä power commanderin (vaihdoin akrapovicin vaimentimet orggisten tilalle) vai meneekö rahat kankkulan kaivoon

jospa joku ystävällinen antaisi noviisille vinkin!
:D




Edited By makebusa on 1192896323
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Itellä oli pc, yosimura, vapaavirtaussuodatin ja tre. Doctor bike epilässä sääti. 167hv ja 143nm vääntöä... ja kyllä lähti ihan erillainen ku vakio.. K8:siin laitetaan turbo jossain vaiheessa... Rahalle saa paremman vastineen... :D



Edited By Jukkis on 1192897537
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

Jukkis kirjoitti:Doctor bike

sama mies tota pwcommanderia ehdotteli, hyötyvinkkelistä / kaupallisesta meinaan,, kysyin vaan.

ehkä laitan ehkä en..siis kannattaako?




Edited By makebusa on 1192898394
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Rahaa ei kannata miettiä, kaik menee......... :;):
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

kaikki menee huomattu,,
riittänee busan oman ruiskun sääätäminen änkkäri-modille?
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Hyvä lähtökohta :)
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

makebusa kirjoitti:kaikki menee huomattu,,
riittänee busan oman ruiskun sääätäminen änkkäri-modille?
Busa käy vakiona vähän rikkaalla. Jopa Akra suosittelee omalla race putkellaan että säätäminen ei ole välttämätöntä. No esim Jampalla (kstbh, kansiset) on tuo oman boxin säätölaite jos haluat siellä käydä.

Esim. mulla noin +15hp vakioon nähden ei vielä vaatinut yläkerran rikastamista. Sen sijaan alakertaa piti laihentaa koska nähtävästi putsarimodi sekoittaa alakerran virtauksia. (syy selitetty tuossa seuraavana olevassa jutussa jossa kerrotaan porttaamisesta).

Kaikki tosiaan menee... mutta kivaa on !
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Täytyisi löytää mittaristolle menevä FI johto. Kolme vaihtoehtoa tällä hetkellä, muut olen tietääkseni paikallistanut. Tämä ensinmäinen todennäköisin. Eli Musta, vihreällä raidalla, menee mittaristolta ECUlle.

Punainen sinisellä raidalla polttoaine pumpun releelle, josta toinen pää pumpun sulakkeelle. Kolmas ja viimeinen vaihtoehto, sininen mustalla raidalla. Taisi menna vilkku/sivutuen releelle.

Näistä jos saisin vahvistuksen busan sähköihin perehtyneeltä henkilöltä, olisin todella kiitollinen.

2001 busa kyseessä.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Vastaa Viestiin