Minkäslaista kilkutinta olette pyöriinne laittaneet että menee tuo 200 mailin raja rikki? Tuumailimpa nyt kysellä näin etukäteen kun olisi lähipäivinä tulossa uuden karhea tosin 09 mallinen busa alle ja tuumailin että ihan vakiona ei vielä taida tuohon pystyä?
Eipä taida vielä säädättäminen, K&N suodatin ja meluputketkaan auttaa... vai auttaako?
Intoa täynnä ollaan kuin ilmapallo joten nyt voisi olla hyvä kuulla teidän kokeneempien gurujen vinkkejä ennenkuin lähden tekemään mitään törkeän kallista ja tarpeetonta
Jaakko kirjoitti:turbo, jos halvalla haluaa päästä
Vain ilokaasuilla ja putkella piristettynä TFM taxi otti 337km/h v.2008.
Tosin kelihän oli hyvä, mutta lienee olis 200mph mennyt rikki muutenkin. Ja nuohan ei kustanna montaa satasta.
Suosittelisin imunokaksi Brock's/WEB .386/248 ja vakio imunokka pakonokaksi sekä täysputkisto. Näillä eväillä tiedän takapyörätehon ylittäneen sellaiset lukemat jotka omassa pelissä oli 2007-2009. 2007 ylittyi 200mph itsellä siis pienemmillä tehoilla kuin nuo ylläolevat antanee.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
klasu71 kirjoitti:Minkäslaista kilkutinta olette pyöriinne laittaneet että menee tuo 200 mailin raja rikki? Tuumailimpa nyt kysellä näin etukäteen kun olisi lähipäivinä tulossa uuden karhea tosin 09 mallinen busa alle ja tuumailin että ihan vakiona ei vielä taida tuohon pystyä?
Eipä taida vielä säädättäminen, K&N suodatin ja meluputketkaan auttaa... vai auttaako?
Intoa täynnä ollaan kuin ilmapallo joten nyt voisi olla hyvä kuulla teidän kokeneempien gurujen vinkkejä ennenkuin lähden tekemään mitään törkeän kallista ja tarpeetonta
Eli vinkit on arvossaan
Gen2:eenhan saa nyt näppärästi ton ilokaasuohjauksen. Ilokaasu setti ei kummoisia maksa ja tolla tulee se +50 hp helpohkosti takarenkaalle. Toki toi pakoputki menee myös vaihtoon jos haluaa ton 50 hp sieltä läpi.
Ilokaasun myynnissä on hieman eroavaisuuksia. Toisaalla sitä saa helposti ja toisaalla vaaditaan että pitää olla moottoriurheiluseuran jäsen jonka kautta ilokaasua sitten saa. Jos tollaista soppelia seuraa ei löydy niin tollaisen seuran perustaminen ei vaadi kuin vähän paprutöitä ja pari kaveria Soitto Woikoskelle auttaa selvittämään mitä vaaditaan.
BaTTman kirjoitti:Tuo iloinenkaasu minuakin kiinnostaisi, mutta taitaa saannissa olla rajotteita?
Helpottaa kummasti jos kuuluu johonkin talliin vai miten se meni?
Tuolla tarinaa TFM:n 3:sta ilokaasupyörä projektista joilla kaikilla ajettu seisovalle mailille +200mailia tunnissa..joutuu toki lukemaan parin vuoden jutut, mutta saattaa olla jotakin vinkkiäkin...
Pojat on oikeassa tuon ilokaasun suhteen. Turbolla saa mukavasti lisäpotkua, mutta vaatii hieman enemmän talkoita moottorin kanssa. Ja kun kerran on turbon laittanut niin eihän sitä pois saa, se on sitten aina kadullakin mukana, tosin eipä ole itseä tuo harmittanut muuta kuin nopeuden aisoissa pitämisen kiusallisuutena.
Eli ilokaasu on kätevä kun käytössä vain kentällä ja muuten pyörä kadulla ihan orggis, varmasti hinnaltaan paras ratkaisu.
Mutta kyllä turbo vaan kiva lelu on....
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
klasu71 kirjoitti:Minkäslaista kilkutinta olette pyöriinne laittaneet että menee tuo 200 mailin raja rikki? Tuumailimpa nyt kysellä näin etukäteen kun olisi lähipäivinä tulossa uuden karhea tosin 09 mallinen busa alle ja tuumailin että ihan vakiona ei vielä taida tuohon pystyä?
Eipä taida vielä säädättäminen, K&N suodatin ja meluputketkaan auttaa... vai auttaako?
Intoa täynnä ollaan kuin ilmapallo joten nyt voisi olla hyvä kuulla teidän kokeneempien gurujen vinkkejä ennenkuin lähden tekemään mitään törkeän kallista ja tarpeetonta
Eli vinkit on arvossaan
Gen2:eenhan saa nyt näppärästi ton ilokaasuohjauksen. Ilokaasu setti ei kummoisia maksa ja tolla tulee se +50 hp helpohkosti takarenkaalle. Toki toi pakoputki menee myös vaihtoon jos haluaa ton 50 hp sieltä läpi.
Ilokaasun myynnissä on hieman eroavaisuuksia. Toisaalla sitä saa helposti ja toisaalla vaaditaan että pitää olla moottoriurheiluseuran jäsen jonka kautta ilokaasua sitten saa. Jos tollaista soppelia seuraa ei löydy niin tollaisen seuran perustaminen ei vaadi kuin vähän paprutöitä ja pari kaveria Soitto Woikoskelle auttaa selvittämään mitä vaaditaan.
Itsellä ilokaasunohjaus omalla eculla eli syötettävä määrä vaihtelee vaihdekohtaisesti. SUOSITTELEN
Mutta... halpoja hevosia ei olekaan, mulla mm. pirteämpi pa-pumppu sekä jäykemmät ventiilinjouset - putkistosta, nokista, kannen porttauksista jne. nyt puhumattakaan... Vielä veivit pitäis vaihtaa että kestäis vielä reippaammat kaasusuuttimet. No, männät menköön samalla, kun kerran konetta aukomaan ruvetaan. Ehkä isompi lohko, ahdin ja... :mgirl
Ensin täytyis tietää minkä kokoinen kuski on. Sitte pystyy hahmottaan tarvittavan tehon 200mph ylitykseen. Ja voihan sitä kyttäillä hyviä kelejä, kun tuo homma on niin suhteellista.
Jarim ja titaani esim. tarvii eri määrän tehoa samoihin nopeuksiin, on sen verran eri kokoiset kuskit.
Kaasuilla tietty helpoin saavuttaa tuo legendaarinen rajapyykki, mut vaparilla saa eniten rispektiä
Turbolla menee sitte liikaa yli siitä, kuten Artsilla.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
Niinkuin tuossa Snuggles kirjoitti, niin joku 30kg painoero ja 10cm paksuusero on aika vaikuttava näissä touhuissa. viime kesänä Joensuussa modatulla penkillä ilmanvastus ihan liian suuri, eli ei päässyt tarpeeksi katteen taakse. Vaihdoin vakiopenkin kokeeksi niin huonommalla alkukiihdytyksellä kuitenkin 5km/h loppunopeutta heti lisää. (varmaan selkä n. 1-2cm alempana)
Se HP-Speed laskuri pitää aika hyvin paikkansa, mutta "tuhdeilla kavereilla" tehontarve kasvaa aika nopeasti kun ei pääse oikein piiloon tuulelta. n. 15% enemmän vaaditaan paukkua samaan nopeuteen em. kuskin kokoerolla.
Isojen poikien ei kannata ylivälittää yhtään. Parhaan tehon alueelle nopeustavoite, tehokin olisi oltava suurempi kun tarve mitä laskuri näyttää, niin aletaan olemaan jossain siellä alueella jotta voi ylittyä 200mph
Kelit on mitä on ja ne on sillä kertaa samat kaikille.
Kiitoksia, tuo iloliemi vaikuttaisi siis aika varteenotettavalta ratkaisulta. Kuskin koko varmasti vaikuttaa (itse olen 180cm ja 80kg, eli aika normi;), tuo olikin muuten hyvä muistutus tuo ilmanvastusjuttu. Just eilen höpöteltiin kaverin kanssa että täytyy muistaa laittaa se kyttyrä taakse (laukkutelineen sijaan) kun varmaan pari-kolme mailia lisää saa jo silläkin
Löytyisikös vielä vinkkiä tuohon iloliemi varustuksen saatavuuteen/asennukseen?
Olikos se Enzo Ferrari, joka oli aikoinaan sanonut: "Aerodynamiikka on niitä varten, jotka eivät osaa valmistaa kunnon moottoria". Tästä voi jo päätellä mitkä kaksi voimaa kamppailee keskenään ja ilmanvastus voittaa lopulta.