Tavoitteena tuo +200mph, miten?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
107-1274162792

Viesti Kirjoittaja 107-1274162792 »

Minkäslaista kilkutinta olette pyöriinne laittaneet että menee tuo 200 mailin raja rikki? Tuumailimpa nyt kysellä näin etukäteen kun olisi lähipäivinä tulossa uuden karhea tosin 09 mallinen busa alle ja tuumailin että ihan vakiona ei vielä taida tuohon pystyä?

Eipä taida vielä säädättäminen, K&N suodatin ja meluputketkaan auttaa... vai auttaako? :skootteri:

Intoa täynnä ollaan kuin ilmapallo joten nyt voisi olla hyvä kuulla teidän kokeneempien gurujen vinkkejä ennenkuin lähden tekemään mitään törkeän kallista ja tarpeetonta

Eli vinkit on arvossaan :)
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

turbo, jos halvalla haluaa päästä
jeejee 1/4 alle kympin
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Jaakko kirjoitti:turbo, jos halvalla haluaa päästä
:thumbup:

Vain ilokaasuilla ja putkella piristettynä TFM taxi otti 337km/h v.2008.
Tosin kelihän oli hyvä, mutta lienee olis 200mph mennyt rikki muutenkin. Ja nuohan ei kustanna montaa satasta.
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

ainiin unohdin, myötätuulihan on edullista.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suosittelisin imunokaksi Brock's/WEB .386/248 ja vakio imunokka pakonokaksi sekä täysputkisto. Näillä eväillä tiedän takapyörätehon ylittäneen sellaiset lukemat jotka omassa pelissä oli 2007-2009. 2007 ylittyi 200mph itsellä siis pienemmillä tehoilla kuin nuo ylläolevat antanee.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
BaTTman
Viestit: 583
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 09:06
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Tuo iloinenkaasu minuakin kiinnostaisi, mutta taitaa saannissa olla rajotteita?
Helpottaa kummasti jos kuuluu johonkin talliin vai miten se meni?
Come what(ever) may.

--Under 200 mph club; 177 mph--
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

klasu71 kirjoitti:Minkäslaista kilkutinta olette pyöriinne laittaneet että menee tuo 200 mailin raja rikki? Tuumailimpa nyt kysellä näin etukäteen kun olisi lähipäivinä tulossa uuden karhea tosin 09 mallinen busa alle ja tuumailin että ihan vakiona ei vielä taida tuohon pystyä?

Eipä taida vielä säädättäminen, K&N suodatin ja meluputketkaan auttaa... vai auttaako? :skootteri:

Intoa täynnä ollaan kuin ilmapallo joten nyt voisi olla hyvä kuulla teidän kokeneempien gurujen vinkkejä ennenkuin lähden tekemään mitään törkeän kallista ja tarpeetonta

Eli vinkit on arvossaan :)

Gen2:eenhan saa nyt näppärästi ton ilokaasuohjauksen. Ilokaasu setti ei kummoisia maksa ja tolla tulee se +50 hp helpohkosti takarenkaalle. Toki toi pakoputki menee myös vaihtoon jos haluaa ton 50 hp sieltä läpi.

Ilokaasun myynnissä on hieman eroavaisuuksia. Toisaalla sitä saa helposti ja toisaalla vaaditaan että pitää olla moottoriurheiluseuran jäsen jonka kautta ilokaasua sitten saa. Jos tollaista soppelia seuraa ei löydy niin tollaisen seuran perustaminen ei vaadi kuin vähän paprutöitä ja pari kaveria ;-) Soitto Woikoskelle auttaa selvittämään mitä vaaditaan.




Edited By busajasa on 1274295894
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

BaTTman kirjoitti:Tuo iloinenkaasu minuakin kiinnostaisi, mutta taitaa saannissa olla rajotteita?
Helpottaa kummasti jos kuuluu johonkin talliin vai miten se meni?
Tuolla tarinaa TFM:n 3:sta ilokaasupyörä projektista joilla kaikilla ajettu seisovalle mailille +200mailia tunnissa..joutuu toki lukemaan parin vuoden jutut, mutta saattaa olla jotakin vinkkiäkin...

http://www.teamforcemajor.com/blog....008
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

Pojat on oikeassa tuon ilokaasun suhteen. Turbolla saa mukavasti lisäpotkua, mutta vaatii hieman enemmän talkoita moottorin kanssa. Ja kun kerran on turbon laittanut niin eihän sitä pois saa, se on sitten aina kadullakin mukana, tosin eipä ole itseä tuo harmittanut muuta kuin nopeuden aisoissa pitämisen kiusallisuutena.

Eli ilokaasu on kätevä kun käytössä vain kentällä ja muuten pyörä kadulla ihan orggis, varmasti hinnaltaan paras ratkaisu.

Mutta kyllä turbo vaan kiva lelu on.... :turbobusa:
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Avatar
VeliHölmöK8
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 14:41
Paikkakunta: Etelä-Häme

Viesti Kirjoittaja VeliHölmöK8 »

busajasa kirjoitti:
klasu71 kirjoitti:Minkäslaista kilkutinta olette pyöriinne laittaneet että menee tuo 200 mailin raja rikki? Tuumailimpa nyt kysellä näin etukäteen kun olisi lähipäivinä tulossa uuden karhea tosin 09 mallinen busa alle ja tuumailin että ihan vakiona ei vielä taida tuohon pystyä?

Eipä taida vielä säädättäminen, K&N suodatin ja meluputketkaan auttaa... vai auttaako? :skootteri:

Intoa täynnä ollaan kuin ilmapallo joten nyt voisi olla hyvä kuulla teidän kokeneempien gurujen vinkkejä ennenkuin lähden tekemään mitään törkeän kallista ja tarpeetonta

Eli vinkit on arvossaan :)

Gen2:eenhan saa nyt näppärästi ton ilokaasuohjauksen. Ilokaasu setti ei kummoisia maksa ja tolla tulee se +50 hp helpohkosti takarenkaalle. Toki toi pakoputki menee myös vaihtoon jos haluaa ton 50 hp sieltä läpi.

Ilokaasun myynnissä on hieman eroavaisuuksia. Toisaalla sitä saa helposti ja toisaalla vaaditaan että pitää olla moottoriurheiluseuran jäsen jonka kautta ilokaasua sitten saa. Jos tollaista soppelia seuraa ei löydy niin tollaisen seuran perustaminen ei vaadi kuin vähän paprutöitä ja pari kaveria ;-) Soitto Woikoskelle auttaa selvittämään mitä vaaditaan.
Itsellä ilokaasunohjaus omalla eculla eli syötettävä määrä vaihtelee vaihdekohtaisesti. SUOSITTELEN :mosh:

Mutta... halpoja hevosia ei olekaan, mulla mm. pirteämpi pa-pumppu sekä jäykemmät ventiilinjouset - putkistosta, nokista, kannen porttauksista jne. nyt puhumattakaan... Vielä veivit pitäis vaihtaa että kestäis vielä reippaammat kaasusuuttimet. No, männät menköön samalla, kun kerran konetta aukomaan ruvetaan. Ehkä isompi lohko, ahdin ja... :mgirl
alias Aqusto

My Ride: kaasubussi K8, 272,7 hp
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ensin täytyis tietää minkä kokoinen kuski on. Sitte pystyy hahmottaan tarvittavan tehon 200mph ylitykseen. Ja voihan sitä kyttäillä hyviä kelejä, kun tuo homma on niin suhteellista.
Jarim ja titaani esim. tarvii eri määrän tehoa samoihin nopeuksiin, on sen verran eri kokoiset kuskit.
Kaasuilla tietty helpoin saavuttaa tuo legendaarinen rajapyykki, mut vaparilla saa eniten rispektiä :cool:
Turbolla menee sitte liikaa yli siitä, kuten Artsilla.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Niinkuin tuossa Snuggles kirjoitti, niin joku 30kg painoero ja 10cm paksuusero on aika vaikuttava näissä touhuissa. viime kesänä Joensuussa modatulla penkillä ilmanvastus ihan liian suuri, eli ei päässyt tarpeeksi katteen taakse. Vaihdoin vakiopenkin kokeeksi niin huonommalla alkukiihdytyksellä kuitenkin 5km/h loppunopeutta heti lisää. (varmaan selkä n. 1-2cm alempana)
Se HP-Speed laskuri pitää aika hyvin paikkansa, mutta "tuhdeilla kavereilla" tehontarve kasvaa aika nopeasti kun ei pääse oikein piiloon tuulelta. n. 15% enemmän vaaditaan paukkua samaan nopeuteen em. kuskin kokoerolla.
Isojen poikien ei kannata ylivälittää yhtään. Parhaan tehon alueelle nopeustavoite, tehokin olisi oltava suurempi kun tarve mitä laskuri näyttää, niin aletaan olemaan jossain siellä alueella jotta voi ylittyä 200mph
Kelit on mitä on ja ne on sillä kertaa samat kaikille.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1274162792

Viesti Kirjoittaja 107-1274162792 »

Kiitoksia, tuo iloliemi vaikuttaisi siis aika varteenotettavalta ratkaisulta. Kuskin koko varmasti vaikuttaa (itse olen 180cm ja 80kg, eli aika normi;), tuo olikin muuten hyvä muistutus tuo ilmanvastusjuttu. Just eilen höpöteltiin kaverin kanssa että täytyy muistaa laittaa se kyttyrä taakse (laukkutelineen sijaan) kun varmaan pari-kolme mailia lisää saa jo silläkin :)

Löytyisikös vielä vinkkiä tuohon iloliemi varustuksen saatavuuteen/asennukseen? :)




Edited By klasu71 on 1274499136
jmantila
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Marras 2006, 20:08
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja jmantila »

9,030s/1,657s/264,51km/h NOS
9,256s/1,643s/253,70km/h. Vaparina

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
75-1270297285

Viesti Kirjoittaja 75-1270297285 »

Olikos se Enzo Ferrari, joka oli aikoinaan sanonut: "Aerodynamiikka on niitä varten, jotka eivät osaa valmistaa kunnon moottoria". Tästä voi jo päätellä mitkä kaksi voimaa kamppailee keskenään ja ilmanvastus voittaa lopulta. :)
Vastaa Viestiin